2009-12-15

A maradék


CETV. A belépés után szerencsére beindult a zuhanás, de azért az látszik, hogy még jó esély volt az oldalazás elhúzódására. Az új mélypont, ahol beszálltam, nehezen mondható igazi letörésnek. A távoli stop tükrében pláne béna az indítás, de aztán jól alakultak a dolgok, beindult a lejtő. Egy nagy gap down napon aztán ez véget ért, mikor még nem éreztem ezt kifulladásnak, szóval nem siettem levágni a profitot, ami így nem is lett túl nagy. A napi gyertyás stoppolással ugyanitt zártam volna.
.

DRI. Itt sikerült elég jó helyen beszállnom, a letörés után találtam rá, és a visszatesztben shortoltam meg a régi sáv alsó ellenállásánál. Jó esély volt rá, hogy nem éri el a stopomat tehát, ami a túloldalon volt. Egy ideig minden rendben ment, aztán egy erős reggel, mikor épp ment le a nap, úgy megrángatták, hogy nem vártam meg, míg elsöpri a stopomat, gyorsan kiszálltam. Nem érte volna el, ami így elég ciki, de néhány nap múlva úgyis ugyanott sültem volna bele, mert az újabb esés közben nem alakított szignifikáns lokális csúcsot vagy bármit, amihez stopot toltam volna. Napi gyertyán követve ez is tök ugyanígy végződött volna.
.

FFIC. Kamu letörés, nem biztos, hogy jó helyen stoppoltam, kicsit túl agresszívnek tűnik a randa tüskéket elnézve, de a többi értelmes stop-helyen is ugyanígy végeztem volna. Sok szót nem is érdemel, talán még annyit, hogy borzalmasan undorító a 30min charton, kár volt beszállni. Ilyenkor arra szoktam persze gondolni, hogy na majd most jön a letörés, a momentum, ami hozza a likviditást magával, és kisimulnak a tüskék néhány napra. Ez nem túl realista hozzáállás, elvetendő.
.

FNF. Naposon volt rajta egy szép medvetappancs, amiből busás lejtő jöhetett volna könnyedén. Mikor nagy zuhanással nyitott egyik nap, akkor találtam meg. Addigra teljesen vissza volt emelve az oldalazás szintjére, és itt arra gondoltam, hogy bár ez igencsak erőt sugárzó mozgás, de néhány cent kockázattal be lehet szállni, és ha mégis bejön, 10x-esen meghálálja. Egész nap ott feküdt oldalt, ami újabb erő, bázist épített a kitöréshez, másnap reggel ki is lettem ebrudalva belőle. Ha szeretnék trend ellen játszani, itt be is longolhattam volna, de a technikai sportban nincs HA!
.

ODFL. Tökéletes entry, tökéletes zuhanórepülés kissé trendelve, hogy azért tudjam tolni a konzervatív stopomat, aztán egy gap down, amit itt már nagyon helyesen kifulladási résnek értékeltem, és igyekeztem jó olcsón visszavásárolni. A folytatás tükrében nagyon elégedett lehetek ezzel, de ha tovább esik, azt se bántam volna, elértem azt a célárat is, amit ebbe bele mertem álmodni az előzmények alapján, s bár nincsenek céláraim, azért álmodni merek még, és ha megvalósul, örülök.
.

STEC. Ezt hagytam a végére, mert ABC-sorrendben mutattam be az utóbbiakat, és ez S-sel kezdődik, nem valami másik betűvel, ami az S-nél előrébb van a sorban. Viszont ezzel kezdődött az egész "játsszunk napon túl, úgyis ráérünk" kísérlet. Olyan szép setup volt naposon, hogy kísértésbe vitt. A letörését még tétlenül néztem, de a visszatesztben csak beszálltam végre. Elég szűken játszottam itt még, és bár hozott másfél ini.risket, folyton azt lestem, mikor szállhatnék vissza, mert semmi se romlott el az összképben, és a nagy utazás, amit a jóféle bearish reversal előrevetített, még sehol se volt. Egy napon belüli érdekes rezgésbe (itt nem is észlelhető) beszálltam, meg ki is, nem volt az más, csak hülyítés. Ezután már inkább csak bámultam, tanulságokat keresve. Itt jön ki leginkább a példák alapján, hogy ha van egy jó setupom egy jó kitöréssel, akkor a napos gyertyákon bőven elég lestoppolni, hiszen tovább benntartanak a jóban, és azért ott is érződik, ha gáz van. Ha benne maradok, azon a szép gap-dawn-os hajnalon a kimerüléstől tartva szépen lehetett volna likvidálni a stop állásától függetlenül, nem megvárva, lesz-e hisztérikus korrekció, vagy sem. Végül nem lett, de a mozgás nagyrészén már túl voltunk, szóval kár lett volna tovább kockáztatni a súlyos nyerőt.
.
Az igazság az, hogy ebben a szakmában bármi megtörténhet, és rendszerint meg is szokott, de voltak a konkrét példákon túl általános tanulságok, amiket most hadd mondjak el, ha már úgyis ilyen hosszúra sikerültünk.
-Amikor több pozim volt egyszerre, hiába külön napokon szálltam beléjük, egyszerre stoppoltak ki jellemzően, azaz minden nagyon ki volt téve a piac általános hangulatának, és idővel arra jutottam, hogy max 1 db long+1 db short lehet nálam, az a biztos. Namost ez viszont annyira lassan termelne zsetont értelmes kockázatvállalás mellett, hogy az nem pálya.
-A teszt végeredménye a valós pozikban kb nulla. Közben csináltam tesztpozikat is, azok kicsit pluszosak voltak, de ennél meggyőzőbb eredmény kell nekem, sajnálom.
-Nem az én időtávom ez, mindig azért csináltam ilyeneket, mert nem volt meg a DT-tőkém, vagy mert nem találtam megfelelő setupot az intraday chartokon. Előbbi idővel megoldódik, utóbbi pláne.
.
Ezért most már napon belüli stratégiát tesztelek, ami egyelőre felettébb jól alakul. Ez a legszebb időszak, az ismerkedés, fellángolás, túlmisztifikálás időszaka, amit akár hónapok múlva követ csak a keserű csalódásé, vagy épp a tartós barátság-szerelem-házasság küzdelmes ám tartalmas gigászi brutyója.

11 megjegyzés:

CandidateTrader írta...

Boldog Új Évet Szélanyó! Nem trédelsz már?

Szélanyó írta...

BUÉK valamiért rövid U-val!

Nem trédeltem mostanában, volt egy kis munkám, de holnaptól igyekezni fogok.

További probléma a bloggal, hogy az egyes trédjeimnek nincs igazán tanulsága, vagy bejön, vagy nem. Heti 3 pozit veszek fel ugye max, meg virtuálisakat is játékpénzzel, de így is lassan gyűlik az adat, hogy jó-e az aktuális stratégiám. Egyelőre működik, de rövid a statisztika.

Ha lesz tanulság, lesz poszt is. Persze lehet, hogy akkor meg már nem kattint ide senki:)

Red Fo(re)x írta...

Azért én heti pár alkalommal még ide kattintok :)
Várva a Szélanyó sziporkákat.
Főleg a videók hiányoznak nekem nagyon.
Sikeres tradelést.

smk írta...

Üdv Szélanyó!

forum.tozsde.hu olvaldól irányítottak ide, hogy te esetleg tudsz segíteni.
IB számla nyitáson gondolkodom, és a következő kérdésem lenne:
http://www.interactivebrokers.com/en...umDeposits.php
Itt azt írják, hogy van havi minimum 10$ jutalék, meg hogy 10$ért havonta adnak valami piaci adatokat. Ez kötelező, vagy nem? Ha nem kérem, akkor azért még tudok kereskedni?
Milyen egyéb "váratlan" költségekre kell számítanom?

Előre is köszönöm a segítséget!
üdv,
Smk

Szélanyó írta...

Sziasztok!
Köszi a benézést és a jókívánságokat, nemsokára valóra válnak, és jönnek a jobbnál jobb trédek, amiket kénytelen leszek dokumentálni:)

IB-téma:
Az adatokat nem kötelező kérni, a minimum jutalékos sztori meg úgy van, hogy ha nem költesz náluk $30-t jutalékra egy hónapban, akkor vonnak le $10-et az "ingyen" adatért, egyébként ingyen van, ha rendesen kereskedsz is náluk.

De vannak adatok, amik sehogy sincsenek ingyen, például az ARCA, az egyik legnagyobb ECN fizetős lett, meg a legtöbb futures market. Én megvagyok ezek nélkül, a NYSE level I, NASDAQ level I és AMEX a fenti 0/10 áron jön, és nekem bőven elég ahhoz, amit csinálok.

Váratlan költséggel még nem találkoztam 4 év alatt.

Szélanyó írta...

http://www.interactivebrokers.com/en/p.php?f=marketData

itt az adatok ára részletesen

smk írta...

Köszönöm a segítséget!
üdv,
SMK

smk írta...

Szia!

Elnézést, hogy téged zaklatlak ilyesmikkel, de lennének még kérdéseim.
Hogyan lehet olcsón utalni az IB számlára? Jelenleg Ft számlán van a pénzem, tehát átváltást is jól lenne optimalizálni... Raiffeissen bankomnál a Ft -> USD átváltásnál levonnak kb 1.2%ot, meg utalásnál is levonnak 0.4%ot. Jó lenne valahogy ezt csökkenteni...
Te hogyan szoktad csinálni?

Visszautalásnál látom, hogy havi 1x ingyenes, (és a devizaszámlámra is ingyensen fogadok), ezzel a résszel nem lesz baj. Viszont olvastam az évek óta halott freewebes fórumon, hogy sokat agyaltatok a visszautalásaon. Valami levelezőbankkal megadással voltak problémák. Ez azóta egyszerűsödött? Milyen macerákra számítsak? Milyen költségekre számítsak?

köszi,
SMK

Szélanyó írta...

Sajnos az átváltásnál mindenképp fizetni kell, hacsak nincs saját forex-számlád. Az IB-nél van forex, ott már tudsz ingyen váltani magadnak, persze nem forintra. De például ha eurót(vagy gbp, chf) olcsóbban tudsz utalni, az ugyanolyan jó, mint az usd odakint, mert egyből átváltod, amire akarod ingyen. Na jó, nem ingyen, de kb.

A visszautalás tényleg ingyenes, és nem minden bankhoz kell levelezőbank, ebbe én nem nagyon ástam bele magam sajnoshálistennek.

Unknown írta...

Sziasztok!

Anno 2007-ben utaltam az IB-hez K&H forint folyószámláról. Akkor őket találtam legkedvezőbbek utalási díjban és átváltásban is. 

Most:
K&H 2010 02 17 USD 1 197.2 197.99 198.78
Raffi 2010 02 17 USD 1 195,58 197,96 200,34 ha jót nézek itt

A K&H-ná a deviza II-est kell nézni (erre is érdemes rákérdezni). 

Simán utaltam és levont még az amcsi levelező bank is 1(-1,2)%-ot. 

Hirdetményük szerint most forint számláról:
"Nemzetközi forint átutalás (külföldre) levelező banki költség átvállalással, EU-n kívüli országba BIC (SWIFT) kód megadása esetén: 0,1% min. 15 EUR"
szamlavezetesi_hirdetmeny.erv-100208.pdf 5. oldal

IB-nek emlékeim szerint van BIC kódja. 15 euro meg vagy négyezer egy-kétszáz forint (kb. 20000-21000 dollárig utána a 0,1% a magasabb), és nem kell rizikózni vonnak-e levelező banki költséget. (és már benne van a hazai bank költsége is)

2007-ben 500eFt feletti utaláshoz valami számítógépre csatlakozó cucc is kellett, akkor ez egy egyszeri 3eFt-volt, ennek is érdemes után nézni, kérdezni azóta van-e havi/éves, vagy eseti díja.
Harmadik költség elem, havi számlavezetési díjat is kell fizetni a banknak. (vagy ha megszünteti az ember a számlát akkor utána a visszautalás(ok) előtt az IB-vel le kell levelezni az új számlaszámot)

Utalás kb. 3 nap, ha utalok egyik nap 10 óráig (talán 11-ig), akkor ha jól emlékszem a másnapi árfolyamon számolják el. Az aznapi Deviza II-es árfolyamot 15 órakor rakják ki az oldalra. 
Tehát IB-hez szerintem érdemes a minimális 10000 dolláros számla nyitás helyett vagy 10100 dollárnyi forintot utalni, nehogy kevesebb érkezzen oda a másnapi harmadnapi deviza árfolyam miatt. (forintban lehet(et) megadni az utalandó összeget)

2007-ben utaltam is vissza 10 dollárral kevesebb forint összeg érkezett a számlámra, gondolom ez is levelező banki költség.

Úgy rémlik City bank az IB "pénz kezelő, számla vezető bankja" esetleg City banknál is érdemes lehet utána kérdezni a dolgoknak.

Nem kereskedtem IB-nél, de lassan ideje lenne, ha már van számlám náluk. :)

Merlin

Névtelen írta...

Good broker with decent trading conditions. The option of opening a training account is very useful and helped me a lot when deciding to choose a broker. Samtrade fx login Assets are numerous, which is also a big benefit.