2008-08-12

ADBE, ELX, OXPS


OXPS 5min, daily

ADBE, ELX 5min

SYNA, VNO, CEPH 15min
.

Könnyű úgy pénzt csinálni, hogy szépen trendel felfele az egész piac, de például lehetett volna veszíteni is shorttal, úgyhogy csak ne becsüljük le a tegnapi teljesítményemet! Ma vettem egyébként egy shortot, olyat, amiben lehet bicajozni és munkahelyen üldögélni is. Megoldottam, hogy 06-15-ig dolgozhassak, így nyitásra hazaérek, ha akarok. Az emberek nem értik, hogy eddig hajnalban feküdtem, most hajnalban kelek, megzakkantam-e végre valahára, ahogy várható volt. De rég éreztem magam ilyen jól, az a meglátásom. Daylight saving üzemmód, hozzáigazítottam magam kedvenc égitestjeimhez, és ez jó. 22-kor viszont már szunya. NY zárásokról fogalmam sincs, de nem is érdekel.

23 megjegyzés:

Névtelen írta...

A korai kelés nagyon húzos tud lenni.

Névtelen írta...

Szerintem is jó módszer a bázisból kitörésre figyelni.
Én kisebb intervallumon kereskedem(3-5min) és szerintem nem kitörés az, amit a forgalom nem igazol.(legalább 3-5xös forgalom tüske)

Névtelen írta...

Azt elfelejtettem írni, hogy nem látom, napi chart-ot használsz-e az irány és érték meghatározásához, mert én igen.

Szélanyó írta...

sokféle timeframe-et használok, az irány általában a bázist megelőző momentum iránya nálam. az érték, az stop szintek akar lenni? na azokról fogalmam sincs. nem látok összefüggést a különböző tüskécskék végei között.

ha meg megvárod a forgalmat, akkor lesz mozgás is bőven, nem tudsz stoppolni. mikor forgalom van, az ár már rég elszállt általában. persze attól még lehet hogy jó a beszálló, csak már a low risk nincs sehol.

Névtelen írta...

Az érték alatt a célárt értettem. Pl. ha van egy visszahúzódás(pullback) és úgy érzem, hogy nagy forgalom esetén(napi chartról beszélek) újra folytatódik a trend, na akkor az előző magas(long esetén) az érték(spot, vagymi)

Amit a forgalomról írsz, abban igazad van, de ha csak néhány stokcot figylelsz napont, és a watchlisted nem nő 300-asra, talán el tudod kapni a kitörést a base-ból, jó forgalom esetén(átlagos 200-300 xosa).

Másik előnyöd, ha el tudod kapni, akkor nagyon szűk stoppokat tudsz használni(0.5%), így nagy pozikat használhatsz, még akkor is, ha csak a tőkéd 0.5%-át kockáztatod.

Persze, ez is csak egy vélemény, szerintem is 1001 módszer van pénz keresni a piacon.

Szia

Névtelen írta...

Amúgy meg hál Istennek holnap május elseje van, úgyhogy a délutánunk szabad.

Szélanyó írta...

Tehát adott egy pullback, de csak akkor veszel bele a trendbe, mikor már új csúcson van. A 200-300x-os forgalom gondolom %-ban értendő. Hol itt a nagyon szűk stoppos belépő? A régi csúcs felett pár centtel veszel, alatta pár centtel dobod is ki? Pont az a régi csúcs olyan nagy vízválasztó, hogy aki afölé jutott, többé nem szokott visszanézni? A pullback alja az új csúcsról meg már messzi van, nem 0.5%, gondolom nem ott stoppolsz.

És akkor még mindig nagy kérdés, mikor szállsz ki, amikor nem stoppal.

Eddig általában kitörésest játszottam, most azonban egy pullbackben olcsón vevős, időstoppos kiszállós megoldással kísérletezek, amivel pont a kamu price-action-ből próbálok kimaradni. Az alapvetés annyi, hogy egy induló trend pullbackjét/konszolidációját szépen fel tudom ismerni, de fogalmam sincs, mikortól meddig tart a következő (ha egyáltalán) momentum. Ha nem direkt drágán veszek és olcsón adok (kitörés: stop buy, visszaesés: stop sell) hanem már készülődéskor semleges vizen buy és mondjuk záráskor sell, akkor még úgy is van 50% esélyem nyerni (-slippage,-fee), ha fogalmam sincs a trendről. Ha jól érzem a trendet, több esélyem van.

Kitöréses játéknál igencsak jól kell látnom a helyzetet, mert minden egyes pozival bukom csak azzal, hogy megvárom míg drága a vétellel, és megvárom míg olcsó az eladással. Valójában meg az a tapasztalatom, hogy azért ennyire nem vagyok jó látnok.

Szóval most kísérlet, aztán majd beszámoló, ha van eredmény.

Névtelen írta...

A szúk stop amiatt van, hogy nem az előző magason veszek, hanem keresek egy intraday bázist, amiből nagy forgalom mellett kitör az előző magas irányába, akkor, amikor a napi forgalma is nagy az átlaghoz képest. Ekkor a stop az intraday bázis kitörési szintje alatt van kb 0.5%-kal. Attól függ, milyen messze van a daily magas, lehet, hogy annál már zárom is a pozíciót, vagy eladom a felét, a többit meghagyom zárásig.

Lényeg a nagy napi forgalom, a nagy intraday kitörési forgalom(tüske), lényeg, hogy a piac iránya egyezzen.
Ezenkívül figyelem a szektort is, na ez macera.

Az meg elfelejtettem, hogy a daily charton az 50MA alapján döntöm el, hogy long lesz, vagy short.

Szélanyó írta...

Ez úgy hangzik, mint a setup a setupban, a kedvencem. Ritkán találok ilyet, főleg a szebb (szűkebb) fajtából. Az 50MA-s irány meghatározást azért nem értem, mert már van egy trended, aminek van pullbackje, az meg forgalmasan kitör, és csinál közben még egy bázist is... csodálkoznék ha ezután még szükséged lenne az MA-ra az irányhoz:)

Névtelen írta...

Egy chart többet mondana ezer szónál.
Legyetek szivesek feltenni egyet, mert én már elvesztettem a fonalat, pedig érdekelne.
spekitox(ikológus :-D)

Szélanyó írta...

Fogalmam sincs, kivel leveleztem eddig, de ha küld chartot erről a kitörés a kitörésben-ről, szívesen kiteszem.

Az én mondandómhoz ott az az ADBE chart például, tiszta bullish momentum után tiszta bázis, kitörés, visszarántás, továbbmenés. Ellenpéldának meg ugyanitt a CEPH asszem. Az új időstoppos stratégiáról meg majd ha megérik rá:)

Névtelen írta...

Hová küldjem a chartot?

Szélanyó írta...

A jobb szélen alul a profilomban van egy email cím. Ha oda küldöd, kiteszem, kibeszéljük. Kösz!

Névtelen írta...

Elküldtem

Névtelen írta...

Szélsőjobbos profil :-)))))
s.

Névtelen írta...

Egyébként a félvállról indítható rakétát valószínűleg mégiscsak neked sikerült feltalálni.

Névtelen írta...

Ugyanez a módszer az előbb gyönyörűen sikerült a BTU-nál.
R multiplier = 3.93, 0.3%-os stop mellett.
Már le is zártam az előbb(egy kicsit 49 felett) és enyém a pénz.
Megyek pókerezni, mert ennyi elég is mára.

Gábor

Névtelen írta...

Pofátlanság lenne azt mondanom, hogy pokerben is nyertem 20$-t?
Gábor

Névtelen írta...

Miért lenne pofátlanság, ha ügyes voltál? :-)

Reméljük Szélanyó még a cég megszünése előtt ki is rakja a chartot. Á, biztos leviszi előtte a kutyát, majd megnézi még a híradót és a barátok köztöt, és csak aztán. :-D
s.

Névtelen írta...

ha a név/url-be beírjátok a nicket akár meg is jelenik :)

Névtelen írta...

De mi félnevekből is megértjük egymást.
s.

Szélanyó írta...

Sziasztok! Hogy felpörögtek a kommentek! Rossz hír, hogy még mindig nem kaptam meg azt a képet/levelet a fw-s címemre, a gmail-est biztonsági okokból nem írom ide ki, a többi meg mind fw-s, szóval inkább legyen az, hogy vagy te adod meg az emiledet itt vagy a szelanyo kukac fw pont hu-ra küldve (most teszteltem, működik nekem, lehet hogy csak képet nem fogad időben) és oda megadom a rendesebb emilemet, vagy például daytrader.hu-n privát üziben keresel meg, az is jó. Ez hosszú mondat, de legalább nem spanyolul van, amiből egy szót se értenék!

Szélanyó írta...

Nincs kutyám, híradó előtt 6 órával tudom a híreket a netről, barátok köztnek csak a forgatásába szoktam véletlenül belecsöppenni, egyébként meg gratula minden nyereséghez, akinek volt!