2008-09-15

DRYS


Több havi semmittevés után újra megkívántam a piacot, főleg hogy micsoda pörgés van mostanában ugye. Találtam is egy ideális papírt a "hot by price" listán, amiről kiderült, hogy egy intraday hurka (slim jim vagy bearish flag vagy tappancs, vagy beszűküléses oldalazás) után lekonyul, és ostromolja a néhány napja kijelölt sok hónapos mélypontot. Nem akartam most valami rég elfeledett stratégiát előkapni a cilinderből, csak játszani egyet, ösztönösen, hiszen mára már olyan brutál ösztöneim nőttek, hogy nem kell ide semmi sablon, csak ránézek a chartra és enyém a világ. Vagy nem, de akkor is játszottam egy picit.
.
Hát kb ennyi filozófiával bele is vágtam, mikor meglett az új mélypont. Aztán ültem nyugodtan, hogy eddig semmi baj. 5 min charton néztem, hogy ha majd brutál forgalommal nem bír tovább esni, az lesz a pánik vége számomra, akkor veszem vissza. Vagy ha visszatalál a kezdeti oldalazásba, esetleg afölé.
.
Figyeltem az érzéseimet. Eleinte ugye pár cent bukó-nyerő között ingadozunk, bizonytalanság, jajj vajon jó lóra tettem-e. Ezt az időt át kell vészelni, nincs mese. Ha már az ember kockáztatott. Letört, elkezdett dőlni a lé, és ekkor jött a hiba, az átvészelt idő feszültsége feloldódott, hálás voltam és boldog, le is zártam a pozit, biztos ami ziher alapon. Nem érdekelt mennyit nyertem, csak ne veszítsek.
.
Hát ez borzalmas hozzáállás. Se nem kéne érdekeljen, mennyit nyerek, se hogy mennyit veszthetek, erre való a risk management. Nekem azt kell néznem, mikor jött el az idő a fordulatra. És nem volt ehhez önbizalmam, meg se próbáltam kivárni a megfelelő pillanatot. Mentségemül szolgáljon, hogy tényleg csak játszani akartam egyet, érezni, hogy a piacon vagyok újra. Ez sikerült is. Nyertem, hurrá. Legközelebb a chartra kell koncentrálnom, függetlenítve magam a pozícióm okozta kínoktól. Ehhez pedig el kell hinnem magamról, hogy érzem a piacot. Vagy mondjuk jó a stratégiám vagy elképzelésem.
.
Egyébként a munkahelyemről sajnos mégse tudok korán lelépni, úgyhogy a délutáni piacozásoknak most egy-két hónapig lőttek. Utána is a heti 1 nap lesz a jellemző, de ezt majd akkor. Kivételes esetek -mint a mai- viszont előfordulhatnak, persze csak azért, nehogy elveszítsem lelkes olvasótáboromat, ami számomra fontosabb egy arany karóránál is! Bár, ha el lehet adni...
.
Például azt néztem, hogy senki nem használ itt Google Chrome böngészőt? Vagy abban a 6% other browsers-ben lenne a Chrome? De a google már csak nem hívná a saját böngészőjét other-nek, vagy talán mégiscsak. Ennél még fontosabb, hogy Budapest után rendszeresen második Szeged a nézők számában, amiért külön üdvözlöm őket, a szegedieket! Szevasztok! Salgótarján a harmadik helyen talán még szebb teljesítmény. Szevasztok! Krakkó ötödik hely, az egyetlen külföldi város a top10 listán! Szevasztok! Jönnek fel a spanyolok, csak hogy nehogy elkényelmesedjetek. Kedvencem a 9. helyezett Gusztuspuszta, ami talán a legízlésesebb hely mind között, de korábban sosem hallottam róla. Szevasztok! És végül vajdasági falfirkászok, szevasztok!
.
És most mindenki együtt: Szé-la-nyó! Szé-la-nyó! Tí-riri-rí-ri tiri tirirí.
Tiririríri rí.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez így is szép volta, gratula!
Azt csendesen elhallgattad, hogy vajon a letörést a Te eladásod okozta-e, de hát fontos a szerénység.

Szélanyó írta...

Kösz! Nem, most nem kapkodtam el, a beszűkülésből letörést még csak nézegettem, megvártam, míg a régi mélypont (50.25) is letörik, bár kb 90%-ra tettem, hogy ez megtörténik, tehát mondjuk felesleges volt várni. A risk meg nőtt közben ugye.

Névtelen írta...

Szervusz,

ez teljesen az én módszerem, base-ből letörés, szépen csináltad. Nem tudom, tegnap nem figyeltem a shippers szektort, de régebben szerettem(mert volatilis volt, jó nagy alphával), a DRYS-t is trédeltem már.

Ha beleszólhatok, feltételezem, hogy 50.75 stoppot használtál, 50-nél léptél be és 49.25-ön ki. Ez 1:1 risk/reward arány.
Én úgy szoktam csinálni, hogy 1%-nál, vagy egész számnál(50) kiveszek vmit, ha ezután kistoppolok, már csökkentettem a veszteséget. Utánna meg csak lesem a chartot, a forgalmat.

Ha megnézed, ahogy csökkent az ár, nőtt a forgalom, jó jel, nem kell kilépni. Amikor az ár növekedni kezdett, a forgalom csökkent, ez divergencia, nem kellett volna kiszállni. Én igazán - ha szerencsém lett volna - 47.50 körül a két zold bar/növekvő zöld volume tetejére húztam volna a stoppot és 47.60 körül stoppoltam volna ki. Az én stoppom 50.4-en lett volna.

Ugyancsak a tréded létjogosultságát támogatja a napi chart. Trendel lefelé, megkóstolja(inkább mexagolja) az 50-t, kb kétszer,
pullback, majd törve az 50-t indul lefelé. Nem néztem, de 12.-én a forgalom szerintem legalább 25% nagyobb, mint az MA(50), és a letörés pillanatában arányosan legalább 170%. Csak saccolok.

Szerintem nagyon jó a módszer, én is szeretem, csak tartsál ki mellette. Bele lehet szaladni olyan 5-8% esésbe/emelkedésbe, hogy csak repes a szíved.

Még eszembe jut, hogy swing trade-nek is lehet, jó lett volna, 56.70 szokásos stop helyett(mert ez több mint 5% risk) 52.5 stoppal. Tegnap 47.5-nél eladni a felét, a többit breakevenre húzvni. Aztán trailing stop akármelyi zöld bar magasa + 0.1.

Sok szerencsét.

Gábor

Névtelen írta...

Persze 15.-éről beszélek, csak össze vissza írogatok...

Szélanyó írta...

Kitartok mellette, abban nem lesz hiány:) Kb 3 éve csak kitörést trédelek, ezt szeretem.

A zárást olyankor szeretem, mikor növekvő forgalom mellett megáll a zuhanás. Tehát ahogy mondod, forgalommal esés a normális, forgalom nélkül kóválygás is normális, de forgalommal kóválygás vagy emelkedés már nem, azt fordulós jelnek veszem.

Nem volt türelmem kivárni, mert azért egyrészt nem mindig van ilyen jel fordulás előtt, másrészt mikor van, akkor se tuti a fordulás:) De egy sima gyertyák után tologatott stoppal is többre mentem volna mint így.

Névtelen írta...

Gábor, Neked nincs blogod? :-)
Az is érdekes lenne, amiket Te trédelsz!

Névtelen írta...

Annyit fűznék hozzá a bejegyzésemhez, hogy könnyű visszamenőleg okosnak lenni.

Hétfőn 3 tradem volt, 1 db -1.1R, és 2 db -0.5R. És még hibát sem csináltam, hacsak azt nem, hogy nem álltam meg az első két bukás után. A kitörések/letörések csokorban szoktak jönni és a hibásnak bizonyulóak is. Ezért két bukó után abba szoktam hagyni aznapra.