2008-10-21

AMAT

Ez egy ilyen semmi, csak a rend kedvéért feltöltve. Így néz ki, mikor a risk jön be, és nem a reward. Versenybaleset, nem jár érte pontlevonás. Inkább aggódom a forintom, meg a globális munkanélküliség-elszabadulás miatt. Annyi ideig nem volt válság, hogy már egész marginális dolgok miatt képesek voltunk aggódni mi, az emberiség. Mint a Föld elpusztulása, felmelegedés, lehűlés, szabadságjogok, delfinek, korall. Nemrég már a cápákat is sajnáltuk. De végre van pénzügyi válság, tehát mindez már csak bigyó!

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ehhez nem tudok hozzászólni érdemben.

Névtelen írta...

Ehhez én sem tudok érdemben hozzászólni. Azt látom, hogy az én szűk stoppos(0.3-0.5%) daytrade statégiám ilyen volatilis piacon nem működik, de annak örülök, hogy legalább felismertem és nem kereskedek. Az árak csatornában vannak, meg kell várnom míg elmozdulnak vmerre, egy spotot kapni.
Ami izgatja a fantáziámat(a bankszámlámon kívül), hogy ha ebből kilábalunk, el fogom kezdeni újra a hosszútávú befektetéseket a NASDAQ-on(3 hét - 6 hónap). Remélhetőleg egy új bika jó lehetőségeket fog hozni. Csak az a bajom, hogy az információ egy rakat pénzbe kerül.

Névtelen írta...

Ha jól értem az AMAT kereskedésedet, ez az amiről az előbb beszéltem. Jó ötlet, jó beszállás, nagy volatilitás miatt pofára esés. Vagy próbálj meg tágabb stoppot használni, vagy ne erőltesd.

Szélanyó írta...

Nem volt nagy volatilitás, ez volt a gondom. Azt szeretem, mikor a szűk oldalazásból kijövetelt nagy mozgás követi, azaz megnő hirtelen a volatilitás. Aztán mehetünk tovább lefele a csatornába, nekem tökéletesen megfelel úgy:) Persze a piac nem fog mindig az elképzeléseim szerint mozogni, és ilyenkor le kell aratnom a kis bukót.

Tudatában vagyok, hogy nem tudom előre megjósolni a chartokat, csak néha egy-egy eseményre nagyobb esélyt látok, azért játszom meg. Épp ezért egy-egy trade-nek ritkán van komoly tanulsága. Azt lehetne vizsgálni, hogy 1000 hasonló szituációból azonos módszerrel hogy jövök ki. De ezt kb olyan feladat lenne kideríteni, mint mondjuk felmérni, hogy 1000 "kedves" kislányból hány vinne vissza egy "értékes" tárgyat a rendőrségre.

Ha egy nem viszi vissza, akkor nem azt mondjuk, hogy hát annyira egyébként nem is volt kedves, rosszul állt a szeme, most hogy belegondolok! Hanem behúzzuk a strigulát a "-" oldalra, és folytatjuk a kísérletet. Aztán úgyis feladjuk mondván, hogy nem bírjuk definiálni a "kedves" és az "értékes" fogalmakat, így pedig max ismerkedni tudunk a kislányokkal, tudományos eredményünk az életben nem lesz.

Na kicsit így vagyok most, csak azért játszom, hogy érezzem a piac melegét, amíg nincs meg az a bőrönd pénz, amivel rendszeresen lehet játszani és komoly statisztikákat készíteni. Addig viszont sajnos kevés lesz a komoly tanulság.