2009-08-06

BKE


Ma van a nagy nap, visszatérek a játékok világába, és boldoggá teszem magam. Ezzel a szép setuppal nyitnám, amiről túl sokat nem érdemes beszélni, eddig is mindig ilyenekre gerjedtem. A nyitás egy ilyen charton számomra kötelező, talált pénz szintű risk/reward, viszont mikor megvan a pozi, és csak a stop loss helye tiszta, jöhet a tanácstalanság, hogy majd miért pont mikor zárjak. Úgyhogy egyszercsak lezártam, mikor már szerencsés flótásnak kezdtem érezni magam, a chartot meg hozzácsapom a gyűjteményemhez, hogy majd a hosszú táv megmutassa nekem, hogy érdemes lezárni ezeket a típusú pozikat.
.
Meg azt is ki kell találnom, hogy mi a célom a bloggal, mert elszoktam tőle, és nem emlékszem, miért csináltam.

8 megjegyzés:

Ist írta...

Ejj, mi a francért nem tartod be az eszközöd szabályait a zárásban is?! Filóznod sem kéne...

Szélanyó írta...

Az nem eszköz, csak egy régi valami, ami úgymaradt:) Így nincsenek szabályai sem:). A sima "gyertyastop" azaz 1-gyertyás követőstop lett volna itt a legjobb kilépő, persze már miután beindult a momentum, azaz volt értékelhető elmozdulás.
.
Az "eszköz" ami látszik az amúgy az utolsó n és m gyertya által bejárt range. Hogy létezik-e egy ideális n és m az már jó kérdés, egyelőre nincs okom feltételezni, hogy létezik. Ezért nem használom.
.
A nyitást sem az eszköz alapján csináltam, a gyertyák a lényeg.

Ist írta...

Ez az "úgymaradt" sem dícséretes, dehát ez van. Az "eszköz" egy HH-LL csatornának néz ki és mint írod, az is. A belépő annak is megfelelő volt, a kilépő is jobb lett volna azt követve, de a legnagyobb előnye az (lett volna), hogy leveszi a latolgatás terhét rólad. Az egy óriási előny, biza. Szolid gépkezelői állás - szerintem.

Szélanyó írta...

Igen, csatorna. Ezzel kísérleteztem legutóbb, és nem jutottam el odáig, hogy jobb-e mondjuk egy sima EMA-nál.

Ezeknek az eszközöknek a legnagyobb előnyük, hogy legalább egy ideig benn tartanak a jó poziban. A hátrányuk, hogy mindig akkor záratnak, mikor gyengül a trend, azaz viszonylag rossz áron. Mert azt ugye kis eséllyel találják el, hogy meg is fordul-e a trend.

Most arra gyűjtök adatot, hogy érdemes-e egyáltalán a nyereségre rászorítani a stopot a fenti vagy más módszerrel, vagy ha valami jól megy, hagyjuk-e inkább kifutni az eredeti stoppal. Mondjuk zárásig.

De erről még úgyis írok, nem kommentben.:)

Névtelen írta...

Sziasztok !

Ha van még itt élet (és remélem hogy van) akkor kis segítséget szeretnék kérni Tőletek.
Ki szeretnék menni énis az USA tőzsdére kereskedni és az érdekel, hogy van a poziba lépésnél a jutalék meghatározva. Ha jól tudom Szélanyó Te az interactivebrokersnél vagy. Megnéztem a fee-ket és ahogy látom két típus van, egy fix áras (0,5%-os orderenként) és egy unbundled attól függően melyik tőzsdén jegyzik.
Az a kérdés hogy melyiket használjátok és mi a titka annak hogy egészen kis árfolyamkülönbségű pozikat is nyerőben tudtok kihozni ha eccer (ha jól számolom persze) ha pl 1% a jutalék akkor a poziba lépés után legalább 1%-ot kell jó irányba elmozduljon az árfolyam hogy egyáltalán nullában legyél ???
Köszi a tanácsot és segítséget !!
Várom a következő bejegyzést valami szaftos trédről

Üdv
Lököttt

Szélanyó írta...

Szia Lököttt!

Rosszul számolod, a 0,5% az nagyon budapesti díjszabás.

http://www.interactivebrokers.com/en/accounts/fees/commission.php?ib_entity=llc

a 0.5 cent/share a default, amit elkérnek. ha ez nem éri el az 1 usd-t, akkor 1 usd. ha eléri az 1 usd-t, de többre jönne ki (2,5 usd alatti papírok) mint 0,5%, akkor csak 0,5%-ot számolnak fel. Átlagos papírnál kb tizede a jutalék az itthoninak.

Bundled, azt kell nézni egyábként, az unbundled az a baromi nagy kötéseknél éri meg, mikor már a fél centből is alkudhatsz, tekintettel a csillió dolláros accountodra, amit náluk fialtatsz nagy örömükre.

A szaftos trédek meg most nincsenek, mert tesztelek csak, egyelőre nem élesben. Kb egy hónapja nem is daytradeltem, csak gyűjtöm az adatokat. Majd azért kéne, nehogy bepókhálósodjak:)

Névtelen írta...

Szia Szélanyó !

Köszi az infot igen végül fényt kaptam énis és rájöttem hogy rosszul számoltam, USD 0.005(1)
per share a mutatvány ami max 0,5%, ez azért kicsit más mint az itthoni fejőgépek, igen nagyjából a tizede...

Sok sikert a teszteléshez, én is valami ilyesmit próbálok most csinálni persze ha időm engedi és közben felfogni a külföldi kereskedés lényegét is.
Ahol nem 1 db likvid papír van a kereskedésnél hanem valamivel több.

Üdv,
Lököttt

Szélanyó írta...

Köszi!

Ezt a részét, a likviditást elég könnyű lesz megszoknod!:)

Eredményes kísérletezgetést, és profitábilis kereskedést kíván:
A Szerkesztőség