2006-09-03

Semmi, csak...

Senki meg se próbálta kitalálni a mai bejegyzés címét. Belátom, kicsi volt a nyeremény és az esély, no de a kockázat is. A nézettségről már nem is beszélve.

Pénteken munka ügyben távol kellett maradnom a piactól, de az első órát még végigkutattam. A piac erősen emelkedett, a legerősebb szektor az OSX, oil services volt. Ezen belül is a RIG vezetett, igen jövedelmező 2 perces charttal. Reggel nem adott beszállásra jelet, túl gyorsan rohant. Később aztán produkált egy pihenőt, ami után be lehetett volna vásárolni.

A vezető papírok közül az első olyan chartot, amibe nyitás után is találtam beszállót, az RDC produkálta, még volt időm papíron megjátszani. Ezután ez is olyan nagyon emelkedett, hogy sajnáltam volna kivárni a korrekcióját, gyorsított eljárással kiszórtam, ahogy egy trend végi begyorsulásban kellene. Később ment még tovább, de ha mindig kivárom a nagy korrekciókat, kb ugyanezzel az eredménnyel zártam volna, csak sokkal több idő alatt.

(2 percesen játszottam, de az IB hétvégén nem nyílik meg, a SC meg nem tud 2perceset, ezért a valamivel csúnyább 1perces chartokat teszem ki.)

13 megjegyzés:

Névtelen írta...

kezdőként kérdem:

ez a pihenő a RIG-nél azért volt jó, mert emelkedő háromszöget formált? más indokot nem találtam:)

Szélanyó írta...

Az, hogy egy kis háromszöget formál, számomra csak hab a tortán. Egy ekkora emelkedés után, és egy ilyen likvid mozgás mellett minden extrém beszűkülő oldalazás alkalmas lehet egy további emelkedés bázisának. Elhanyagolható kockázattal meg lehet játszani, a nyereség meg potenciálisan igen magas. Persze az igazi kitöréshez komoly forgalom növekedés is kell, ami itt meg is volt. A reggeli csúcs áttörése is nagyon pozitív, de ahhoz már nagyobb kockázatot kell vállalni. Azért szeretem a nagyon szűk helyeket, mert max tőkeáttéttel rájuk lehet menni, kis nyerő is sokat hoz.

Névtelen írta...

és honnan vagy biztos benne, hogy a szűkülésből újabb emelkedés jön? tanulgatom a TA-t, de ilyen törvényszerűségre nem emlékszem:) vagy volt más tényező, ami erre engedett következtetni?

Szélanyó írta...

Nem vagyok biztos benne, azért van a stop loss. De mivel pont az emelkedés esetén szállok be, egy zaj nélküli grafikonon, jó esélyem van rá. Egy bika papíron. A bika azt jelenti, hogy újra meg újra megveszik, mikor úgy gondolják, ennél már nem esik tovább, tehát nem kapnak olcsóbban. Azt a pillanatot keresem, amikor jönnek a nagyok vásárolni újra. Van, hogy aznap visszajönnek akár többször, van hogy csak hetekkel később. Rá kell érezni a ritmusára. Nem mindig sikerül nyilván, ezért kell a szűk stop.

Névtelen írta...

aham köszi, így világosabb:) remélem nemsokára én is átevezhetik a nagy lavoron túlra, a BÉT felháborítóan illikvid és kiszámíthatatlan

Névtelen írta...

Tehát a lényeg, hogy szűkülésből akkor veszünk, ha kitör, és ezzel aktiválja a stopot.

Anyó,

olvaslak, de gondoltam, kiröhögsz, ha megtippelem, mi lesz a következő cím... De amúgy írhatnál holnap DT teszt 5-öt, de 6-ot is, ha a mait is számítjuk, bár a cím nem egyezett. Na, ügyes voltam? :)

Szélanyó írta...

Ügyes, most gondolkozhatok, mi legyen ehelyett:)

Pedro, jó evezést, de előtte olvasd el az IB topicot a daytraderen a kockázatokról és mellékhatásokról.

Névtelen írta...

Az adó normalizálódásával a mellékhatások lényegében eltűntek. Nem? Már csak a kockázatok maradtak...

Névtelen írta...

Ez én voltam. Csak elfelejtettem beírni a nevem.

Szélanyó írta...

Még azért ott van a heti 3dt szabály, meg a minimum 2k/5k/25k usd határok szerepe például. De nekem így is ez a legjobb piac, csak jó tudni előre a szabályokat, azért szóltam.

Névtelen írta...

már azelőtt nézegettem az IB-t hogy elkezdtem a BÉT-en szerencsétlenkedni:) egyelőre ott tartok, hogy nyeregetem vissza a kezdőként elszórt lóvét és ha megvan az 5k, akkor nyomás át, nincs értelme itt maradnom

Névtelen írta...

Anyó, elment a kedved a naplózástól, vagy nem nagyon tőkészel/tesztelsz mostanság? Bármelyik is, kár lenne... :)
(egy türelmetlen olvasód :))

Szélanyó írta...

Ma összefoglalom az elmúlt 3 napot, nem untam rá semmire!:)