2006-09-20

Strike the pause

Felhalmoztam annyi munkát, ami már elég nyomasztó ahhoz, hogy szüneteltessem a piacozást egy kis időre. Talán csak néhány napra, talán egy hétre. Az új stratégia ott tart, hogy 20 esetből négy stoppolt volna ki aznap DT-del, átlagos teljesítmény pedig 0,8% pozíciónként, azaz naponta. Tőkeáttéttel 2x ennyi max. Biztos lehet javítani rajta úgy, hogy csak a legszebb alakzatokat figyelem, nem 40-et egyszerre, de randi után nem sminkelünk. Ez egy új mondás, én előtte se szoktam, öreg vagyok már hozzá, de kellett egy ilyen mondás, na. Fárasztó 200 papírt végignézni, hátha van bennük alakzat. És mindig ott a kérdés, hogy miért pont ezt a 200-at nézem? Ezek nagyjából a legforgalmasabb papírok, de biztos hogy ilyenekben vannak a jó kitörések? Biztos, hogy ilyenekben IS vannak jó kitörések. A likviditásuk meg csökkenti a kockázatomat stop market orderek esetén. Úgyhogy ezen az úton megyek tovább, ha letudtam az egyéb dolgaimat.

Ja kicsuktam tegnap két elfekvő pozimat végre valahára: AETH és CAMH. Megvettem őket egy hónapja, mert bíztam egy jó kis kitörésben. Valójában alig emlékszem már, miért tettem. De sokáig tartottam őket, hogy hát majd csak eljön az idejük, meg úgyis csak tesztelek, hadd dolgozzon a pénz. De nem dolgozott, úgyhogy most, mikor forgalommal estek, ejtettem őket.

Nem néznek ki olyan rosszul még most se, AETH kiváló bázis, a CAMH mondjuk elég gyökér. De nem belül szoktam én bázist venni, hanem kilépéskor. Ezért végig utáltam az együtt töltött időt. És még ezek a jobb pozijaim közé tartoztak. De majd a többiről máskor, ha azokat is zártam.

30 megjegyzés:

Névtelen írta...

A CAMH estén nem szabadott volna belépni ott ahol tetted. A megelőző bázis cca 2.18 és 2.5 Az entryd előtt már volt egy fals ki- és egy fals letörés, ami óvatosságra kell intse az embert. Másrészt a megelőző nagyobb esés letörési szintje is kb 2.5, vagyis ellenállás.Ha már feltétlenül longot szerettél volna, azt csak 2.6-2.8 felett stop 2.5-nél, záróban, mert vagy kitört vagy nem. Nem ismerem a likviditását a papírnak, de a forgalom gyakran megtévesztő lehet egy kevésbé likvid intsrumentumban, persze ez time- frame kérdése is.
Nem olvastam végig a blogod (amihez ezúton is gratulálok, nagyon hasznos), de úgy látom az ema-kat és a forgalmat használod signalok-nak, illetve a nagyobb forgalmú, bázisból (range) vagy más alakzatból történő ki-, letöréseket. Ez nagyon helyes,mert pont az az előnye, hogy szűk stopokat lehet és kell tartani, amit itt elmulasztottál. Hosszabb távon megnéztem, mgam nem nyúltam volna bele egy két és fél hónapos rangbe, vagy ha már igen, akkor a range-t tradeltem volna. Amint látom tegnap a 2.2 visszatesztje megtörtént, ami után vagy az esés begyorsulása, de inkább 1.75 alatt, vagy vissza bázisba. Érdemes lenne shortolni 2.22-ről, 2.45 stoppal (bázis közép)

Szélanyó írta...

Szia és kösz a hozzászólást!
Teljesen igazad van, hülyeség volt beszállni. Leginkább egy momentumra számítottam a forgalom miatt, ami már másnap meghalt, mégis tartottam egy hónapig. Tipikus. Ez a legnagyobb baj, ha stratégiát váltok. Az ilyen eseteket kitenni nem biztos, hogy hasznos, mert még valaki eltanulja a rosszat, meg csúfolni fognak az utcán, de ha elkövettem, szembe is kell tudnom nézni velük.:)

Ennél amúgy 10x komolyabb papírokat se engednek már shortolni, úgyhogy ezt hagyjuk meg a 10-20 usd fölötti forgalmas papíroknak.

Névtelen írta...

Két ötlet:

Előszűrést hosszabb időtávra mondjuk órás vagy rövidebb charton beszűkült, vagy éppen elkezdődő trendelésre. Ebből Watchlist, nyitáskor hamarabb tudsz választani.

Nagyobb a hozam/kockázat arány, ha pullbackből a trend irányába forduláskor lépsz be. Ez nyilván kockázatosabb is, mert lehet éppen trendforduló is, de ezt a szűk stoppal lehet kezelni(PB alá/fölé)

Szélanyó írta...

Van előszűrés, keresem a beszűküléseket, és a korrekcióban vásárlás is közel áll hozzám, úgyhogy ezekben egyetértünk. Ha van kedved és időd, a daytrader.hu fórumon megoszthatnál pár konkrét példát a tipikus stratégiáiból, ha aktívan trédelsz. Ilyesmire mindig van kereslet:)

Névtelen írta...

A lapot ismerem. A daytrade nem igazán az én profilom (persze kipróbáltam egy hónapig), nem gazdaságos és túl sok munkával jár szvsz. Jelenleg csak a Béten hatizom + forex, de kacsingatok az IB-n keresztül az USA piacokra is. A kereskedési időtáv és stratégia habitus kérdése csak választani kell. Ami évekig tart: a sok-sok éles kísérlet míg megtalálod a magdhoz illő sikerest. Ezt az utat járod Te is én is. TA alapon dolgozom + Amibroki. Lusta vagyok így az amibroki nyújtotta előnyök kihasználása (programozható aut trading systems) felé tartok.
Rövid chartokat is használok (Bét intraday), mivel minden napon túli tréd dt-nek indul és vagy átviszem vagy nem. A TDT-t ( Te ezt is műveled az ami piacon úgy látom, a DT ugyanez)nem szeretem a záráskényszer miatt. Amibrokiban számos programozási lehetőség van érdemes benne elmélyedni, sok időt takarítanál meg vele. Persze dt-re csak akkor ha van hozzá real adat az IB-től és az Amibroki IB plug-in-jét használod (nem vagyok benne biztos, hogy ezt most így tudod-e) mivel többségében Stockchartos chartokat mutatsz. Amit most "kézzel" csinálsz 90 %-át lehet automatizálni, csak győzzed a buy/sell signalokat :-)
Állítólag aki az egyszem Bux hatin (short/long, tőkeáttétellel) hosszabb távon (min egy év)sikeresen tud trédelni, nagyjából egyenletes havi teljesítménnyel, annak az ami piacok smafu lesz.:-)
No itt még nem tartok, de alakul.
Mindig hiányolom a tech blogok, fórumokról a kockázatkezelési kérdéseket, technikákat, számos vélemény szerint és velük egyetértve ez az elsődleges nem a TA. Olvastam aktív sikeres trédertől, hogy fontossági súlyát, 80 %-ra tartotta és csak 20 %-ra a TA-t, a kereskedésében.
Aut tradin systems ügyben ajánlom az általad is ismert aranylaz blogot.
off: Olvasom, építész az alapszakmád. A BME-n végeztél ? Ugyanis oda jártam a Villamos karra

Szélanyó írta...

-Amibroki tényleg okos, okosabb nálam, de a szép beszűküléseket nem fogja nekem megkeresni soha. Lehet hogy ez csak 20%-nyira fontos általában, de nekem a heti 3 dt lehetőség miatt olyan belépőket kell keresnem, amik vagy egy nap alatt sokat hoznak, vagy pozícióban hagynak másnapig jó eséllyel. Ehhez meg minél jobb esélyű belépő kell, látványos alakzat, amit szinte biztos kitörnek hamarosan. Lehet hogy ez babonaság, és amiért nem lehet leprogramozni, azért nem tudom én magam se tartósan megtalálni ezeket, értelmes mennyiségű munka befektetésével. Pont ezért kissé háttérbe szorul a kockázat minimalizálása, mert az sok kis bukóhoz vezetne, azaz heti 3 kis bukóhoz, és szinte soha nem dolgozna a pénzem.
-az Amibrokit IB-feeddel használom, 200 papír 1-2 hónapos intraday adata összejött már szép lassan. Nagyon hasznos. Most épp indexhatikra próbálok stratégiát építeni Amival. Azokat lehet daytradelni korlátlanul, és likvidek nagyon.
-a BME talált:)

Szélanyó írta...

Ja az autotrading jelenleg nem foglalkoztat igazán, és az Aranylázat is csak érdekességképpen olvasom, nem próbálkozom fundával sem. Nem vonom kétségbe a hasznosságukat, csak ez számomra idegen világ. Arról vannak új ötleteim, amivel egész nap foglalkozom. A TA-ról.

Névtelen írta...

Sebaj, a magunk útját végig kell járni. :-)
Sok sikert !

Szélanyó írta...

Így van. Köszi és neked is hasonlókat!

Névtelen írta...

tboly,
jó a felvetésed a kockázatkezeléssel és egyebekkel, tehát az entry/exit közötti összes tennivalóval kapcsolatban, amik szerintem is a tréding túlnyomó részét teszik ki (sőt, az entry és exit tulajdonképpen ugyanúgy a pm része). Én is javaslom, hogy gyere a DT fórumra, lenne mit megbeszélni a témában. Nem csak daytrade a téma ott sem...

Névtelen írta...

Szélanyó, Senna !
Félreértés ne essék, csak nekem nem megy daytrade, minden tiszteletem azoké, akik ezt tudják sikeresen művelni. A TA alapon történő kereskedést és a kockázatkezelést időtávtól függetlenül nagyjából ugyanazokkal alpszabályokkal érdemes művelni. Egy nagyon fontos alapfeltétel viszont szükséges, a megfelelő likviditás az adott időtávon, ami a gyertyák sorozatát nézve vizuálisan is érzékelhető (még forgalmi adatok híján is) Ennek megfelelő választék valóban az Usa piacon található. Véleményem szerint az USA piacon, azon belül a smallcap-ek piacán számos daytrader és kisbefektető dolgozik, hasonló eszközökkel (TA+elemzőprogi+aut trading+screener) alkalmazásával. A nap eleji és végi magas forgalom általában jellemző az USA piacokra, ami ezt támasztja alá. Innen viszont felmerül a kérdés mennyire megbízható szűrési paraméter a forgalom, hisz lehet hogy a reggeli állapot egy 2 napos daytrader-kedvenc öngerjesztő forgalom növekedés. Ez is csak magán vélemény, mert a szűrési feltételeid breakout-nak megfelelőek a szakirodalom szerint: részvény ár (minimum feltétel), forgalom (min és változás), árváltozás. Ha nem terhellek vele szívesen küldök egy könyvet ezzel kapcsolatban, az itt megadott emiledre, bár az swingen alapul.

Névtelen írta...

Szia tboly,
nekem is elküldenéd?
sennacherib@freemail.hu

A likviditási igényben és a "vizuálisan érzékelhető mivoltjában" egyetértünk, minél illikvidebb, annál nagyobb timeframe kell ugyan, de kellően hosszún bármi jó képet ad, legfeljebb éves gyertyákat kell nézni:)

Szélanyó írta...

Kérlek, hogy igenis terhelj azzal a könyvvel!:) Kösz!

Névtelen írta...

Szélanyó !
Tegnap 08:44-kor elküldtem, szelanyo@fw.hu-ra

Senna!
Neked most továbbítom.

Szélanyó írta...

Bocs, akkor az eltévedt út közben valahogy... Se a levelek között, se a kukában, se a spameknél nem látom. A cím helyes pedig. De ha nem megy valamiért, majd Senna továbbítja nekem, ráveszem szép szóval.

Névtelen írta...

Új próba. Remélem most már sikerült. Ezek a levelezőrendszerek nem az én profilom .)

Névtelen írta...

tboly, én is feliratkozhatnék a listára? :) Megköszönöm, ha átküldöd nekem is. A címem: macs_karom@yahoo.co.uk

Névtelen írta...

Ok, ment.

Névtelen írta...

Köszönöm, megkaptam és válaszoltam is.

Névtelen írta...

Anya,
megkaptad vagy küldjem tovább neked? Írj, ha kell.

Szélanyó írta...

Én is megkaptam, köszönöm!

Névtelen írta...

Anyó,

Ellustultál? Mikor írod a következőt? :)

Szélanyó írta...

Dehogy lustultam, pár napja megint piacozom, ami pár pozit jelent, a hétvégén majd összegzek.

Névtelen írta...

"Ellustultál? Mikor írod a következőt? :)"
Én is éppen ezt a kérdést akartam feltenni... Anyó, nincs mese, olvasótáborod követeli a folytatást! :)

Névtelen írta...

Igen, igen :-)

Névtelen írta...

Anyó!

Megvolt a hétvégi összegzés?:-))

Névtelen írta...

Szia tboly!

Elkérhetem én is a könyvet?

sidiusnagyur@citromail.hu

Köszönöm!

Szélanyó írta...

Átütemeztem ma délelőttre, most még el kell mennem bicajozni, aztán az lesz az első dolgom! Örülök hogy érzitek a hiányát, már én is!:)

Névtelen írta...

Sidius !

Bocs, csak most néztem be. Küldöm.

Névtelen írta...

Tboly!

Köszönöm!