2007-09-27

Jérce Juci

/Asszír király kollégától nyúltam le a JRJC nevű kínai rövidítés legvalószínűbb jelentését./

.
Abba az irányba mozdultam el - ahogy így figyelgetem magam - hogy fix timeframe-ekben gondolkozom, ami mostanában a 10 percet jelenti. Ekkora gyertyákat rajzoltatok, és az egyes gyertyák értelme nagyobb súllyal esik latba, mint korábban. Azaz, nagyjából elég timeframe-enként ránézni a chartokra, nem kell folyton bepisilve izgulni. 10 percenként megállapítom, hogy jó irányba megyünk-e még, vagy esetleg megfordult a széljárás, és hagyom illetve zárom a pozit. Vagy elkezdem nagyon figyelni, ha csak kicsit van baj, vagy nagyon van jó.
.
9 pozit nyitottam, ebből 2 sikerült nagyon, a többiek kicsit igen/kicsit nem, kb érdektelen a létük. Ja kockázatkezelésről: ha kellően kis pozit veszek fel, nem kell stoploss, azaz mindig az jövőre vonatkozó elképzelésem alapján dönthetek, nincs véletlen kistoppolódás és anyázás.
.

ATHR. Kezdjük ennek a hátulütőjével: a legnagyobb bukómat úgy sikerült összehozni, hogy lemaradtam egy beszakadásról. Pedig várható volt, fokozott figyelem mellett el kellett volna csípni. Vagy legalább valami alarm stoploss helyett. Vagy akármi. Ez a demo hátránya: nincs félelem, nincs óvatosság. Előnye is az, hogy nincs félelem, nem mellesleg.
.

JRJC, a kínai szárnyas nagy atomsirályságot művelt ma, rágyorsult a jó ideje tartó rally-jára, majd be is szakadt, ahogy kell. A beszakadás gyertyája pont nem látszik adathiba miatt, de berajzoltam piros vonalkával. Néhány gyertyával korábban én zártam a pozimat, mert már sokat száguldottunk együtt és volt egy kicsit tüskés gyertya túl nagy forgalommal. Utána még kettő botrányosan zöld és magas gyertya jött, de elégedett vagyok, inkább korán lépjek, mint későn. (Ez most egy új mondás, és mint a közmondások általában: önmagában nagy baromság).
.

BGP. Lassan, de beindult, egész nap emelkedett, ezzel türelmesebb voltam, mint Jérce Jucival, mert elég egyenletesen emelkedett, nem volt eltúlozva a dolog. Trendforduló történt reggel, el is vártam, hogy sokat emelkedjen. Aztán egy szűk kis doji-nál, amibe azért sok forgalom fért, egy begyorsuló kis szakasz végén tökéletesen elégedetten lezártam a pozimat.
.
Ezek ujjgyakorlatnak meg súlytalan kísérletezgetésnek jópofák, de semmi nem következik belőlük. Nem nyithatok 9 dt pozit egy nap, kis tőkehányadokkal, ez a törvény, sajnáljuk. Viszont lehet, hogy átmászom 30 perces timeframe-ekre, és akkor napon túl is tarthatok sok kis pozit akár. Például ilyen irányba is elmehetek. Vagy napos-hetes tf-ek irányába, borzalmasan kis pozikkal. 2 db BIDU például:) Mióta tudom, hogy nem csak 100-asával lehet rv-t venni, miért ne? Ja hogy így nagy a jutalék? Legalább egy kicsit otthonosabb érzés lesz, olyan európai.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Azért a tickerek közül a kedvencem továbbra is Jósda :) (JSDA, Jones Soda).