2007-09-22

Erre most megint


5 hónap alatt sokat dolgoztam, keveset kereskedtem, erre most megint itt vagyok, tessék. Hűséges társammal, NEXM-mel, aki végig kitartott mellettem, bár a végén már eléggé lekókadt. Nem írnék róla most mégse, ha nem érezném, hogy döntő van. Nagyon megnézte a héten ezt az 1.50-es támaszszintet, és némi forgalomnövekedéssel két napja emelkedik, még akármi is lehet belőle. Egy utolsó nyögés a bikától mondjuk. A napi chartot nem rakom be, mert nem valami látványos. A heti többet mond. Röviden: végét járja ez a bika, aminek kb .az utolsó előtti emelkedését vettem meg tavasszal. Azt a nagy zöld gyertyát, jó olcsón, 1.5x usd-n. Nem ment vele messzire, megállította a 2.00, és ezzel kialakult a negatív divergencia a PPO-n, MACD-n, és valószínűleg az összes többi indikátoron is. Ennek jelentése: na ez már nem volt olyan fasza, mint a múltkori. Mármint a momentumok közül a trendben. Nyár közepén 1.80 körül ilyen megfontolásból eladhattam volna limit árral például. Nem foglalkoztam vele, mert se fel, se le, se sok. Játsszunk, várjunk.
.
Bár játéknak ezt már nem lehet nevezni, napi 1x megnézem, hogy ma se szakadt-e be. Ha lekéstem a divergenciával sújtott területet kiszállásilag, akkor most már megvárom a következő kis momentum-próbálkozást, és majd annak a végén zárok - szólt a belső hang. Na most azt szólja, hogy a napokban eldől. Vagy bukik az 1.50, vagy megközelítjük a 2.00-t. Ezek a legközelebbi fontos szintek szerintem. Heti gyertyán még nem játszottam, nem érzem magam elég hosszú életűnek hozzá, de most erre van szükség. Van ez a kalapács-szerű jelenség a mostani héten. Ha felfele indul belőle, és megtorpan 2.00-nál, az az A-terv. Ha a megtorpanásból visszaesik, letörik, vagy el se jut odáig a momentum: zárni kell. Ha el se indul a momentum, tovább esik, szintén zárnom kell. B-terv. Egy esetben tarthatom meg, ha csont nélkül kimegy 2.00 fölé is, tovább mondjuk 2.50 környékére. Kis pihenő 2.00-nál belefér. C-terv.
.
Jó arc akkor vagyok, ha ezekkel a tervekkel élni is tudok. De ki tudom-e vajon várni a teljes heti gyertyákat, hogy következtetéseket vonjak le, vagy kedden már összecsinálom a gatyót, és zárok?
.
Így lehet utólag tervet készíteni egy rég elfelejtett pozi menedzseléséhez. Szerencsére többé már momentumot játszom, semmi pozitartás. Persze az is erről szól, csak kicsiben: Mikor kell zárni?

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Akkoriban tényleg negatív divergencia volt, de most naposon bullish, hetesen pedig hidden bullish több indikátorban is, szóval jó lesz ez még egy körre.

Szélanyó írta...

Legyen úgy!:)