2008-01-22

Martin Luther King Jr's Birthday

Ha jól látom, az elmúlt mondjuk öt év legnagyobb esőnapját úgy élte át az S&P 500, hogy zárva volt a piac. A havi charton ez még nem látszik, 1250-re leestünk ma szépen, zárt piac mellett is nagyobb forgalmat bonyolítva (futures), mint a karácsonyi félnapokon például.
.
Vigyázat! Innentől alaptalan összeesküvés-elmélet jön, fele se igaz!
.
Játsszunk el a gondolattal, hogy tényleg beindul a medve. Mit jelent ez mondjuk a legnépszerűbb index esetében? A 2000 évi hajrában beállított csúcs ellenállásként működött, gyönyörűen, napnál is világosabban. Lassan kúsztunk fel idáig, sok év alatt, és egyre többen szálltak be, még egy kis begyorsulós szakasz is volt idén tavasszal. Nyáron jött egy nagyobb korrekció, aztán meg a hír, hogy semmi gáz, csak meghülyültek a robotok, valójában nem is kellett volna eladni semmit, bocsika. Műszaki hiba volt, elkúrtuk. Visszavette a jónép télire az egészet, sőt. Szegény gazdagok, akik nyáron eladták a jó kis longjaikat a bosszantó hiba miatt! Most valószínűleg az egerük is elfüstölt, akkora shortban úsznak újabb problémák folytán.
.
Az őszi bika sokkal erőtlenebb volt, mint a tavaszi, és ez durva negatív divergencia, akármelyik indikátoron megnézhetjük. Tavasszal a sok éves trendtől elgyorsultunk, ősszel egy nagy korrekciót visszavettünk és megpróbáltunk bikák maradni. Gyorsan ment, ahogy az esés is előtte, de alig mentünk új csúcsra, máris kifulladtunk. Újabb lejtmenet, télen még egy igazán kaki próbálkozás, gyöngyöző homlokkal, és most tessék. 1575-ről vissza 1256-ig. Ha duplacsúcs lesz ebből (havi chart), 750 körül van a nyakvonal, onnan meg kis pihi után továbbeshetünk mondjuk 450-ig, ahol 1994-ben tanyáztunk. Ez nagyon medve lenne, igazi vérfürdő.
.
De a piac az egy olyan, hogy simán jöhet néhány hónap tötymörgés (persze volatilis fajta), aztán vissza északnak, bullish hsz/fülescsésze, új csúcs, csillagos ég. De akkor se hiszem el, hogy a nyári kitárazás véletlenül történt. Persze senki se kötelezhet, hogy higgyek, én bajom, ha híreket, pletykákat olvasok ahelyett, hogy a chartot nézném.
.
Na ezt most közzéteszem, nincs kedvem átolvasni, és végiggondolni, hogy méltó-e hozzám ilyen jövendölős bejegyzés, vagy kukába-e vele. Döntse el ki-ki maga! Miközben ezt írtam, kétszer volt igazam az ötperces indexen, csak úgy mondanám! Kettőből! Fejben már nagyon gazdag lennék!:)

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

"Miközben ezt írtam, kétszer volt igazam az ötperces indexen, csak úgy mondanám!"
Imádom ezeket a hülyeségeidet :))))

Próbáltam visszafogni a medveségemet már egy ideje, ezért próbáltam a chartot nézni az okoskodás helyett. Most már a chartot se nézem, viszont az árakat látva már anélkül is látszik, hogy nagyon egy igazi medve határán táncol a dolog. Medvepiacnak még mindig nem mondanám, ahhoz az kellene, hogy egy hosszabb felfelé korrekció után letörje a mostani mélypontokat. Szerintem. Amúgy természetesen zsigerből egyetértek azzal, amit írtál :) de érzést nem trédelek.

Szélanyó írta...

Jöhet a hosszabb felfelé korrekció:) Mondjuk én egész nap a letörést vártam, aztán csak megmaradt odafenn. Azok a szerencsétlenek, akik tegnap nem bírták likvidálni a longjaikat, ma meg nyitóban kidobták erőből...

Névtelen írta...

Lazsálni tetszik?

Szélanyó írta...

Már vártam a kérdést! Ezen a héten második műszakot is felvállaltam a kihívás kedvéért, meg hát a pénzt sem vetem meg, ő meg cserébe nem vet fel.
.
A január középi hullámvölgyből amúgy egész jól lábalok kifele, ma marha jó napom volt végre, több gigászi kitörést is elkaptam egymás után. Vagy mázli, vagy csiszolódik a technikám.
.
Lerajzolnám őket szívesen, de akkor nem tudnám kialudni magam. Sajnálom, nekem lenne a legnagyobb élmény.

Névtelen írta...

Nekem sikerült 7 (!!!) stoppolódást zsinórban átélnem.
Ha van negatív széria, ez az.
10-nél ünneplek

Azért igazán kirakhatsz 1-2 kitöréselkapást, legalább hadd lássam milyen is az, halvány emlék él csupán jelenleg

Szélanyó írta...

Sajnos nekem is vannak ilyen szériáim, amik egész napokat tesznek tönkre, és elbizonytalanítanak, ami még sokkal rosszabb.

De azt azért nem hiszem, hogy véletlenszerűen jönnek. Túl sok trutyiba belemegyek, azért stoppolódom ki túl sokszor. Lehet, hogy neked is tovább kéne szigorítanod az entry kritériumokat.

A nyerő-bukó szériáknak meg az lehet az oka, hogy érzelmileg reagálunk az aktuális eredményre. A bukó elbizonytalanít, feldühít, vagy mindkettő. Egyik rosszabb hatással van a teljesítményünkre, mint a másik. A nyerő megnyugtat, megerősít, elveszi a kockázattal járó stressz erejét, elveszi a kereskedési kényszer rossz hatását is, szóval hagyja, hogy a terv szerint haladjunk.