2008-04-12

Vissza

Ápr 1-én volt három éves az első Fotex pozícióm, azaz a tőzsdei pályafutásom. Hujjé!
.
Nov 1-én kezdtem működésemet annál a közelebbről meg nem nevezett cégnél, aminek a tőkéjével végre daytradelhettem sokat. Ennek is fél éve, és ennyi időt adtam magamnak, hogy mérhető fejlődést érjek el. Ez nem sikerült, az első hónapom volt a legjobb, azóta szenvedek. Ennek az okait még sokáig fogom boncolni, főleg olyan szempontból, hogy hogyan tovább.
.
Ismét új időszak kezdődik számomra: hagyományos dolgozó emberség jön, anyagi stabilizáció, eredeti tőkefelhalmozás. Emellett a heti 3 DT-alkalmat azért ki fogom használni, ha ellenállhatatlan lehetőségbe ütközöm. És keresni fogom az ellenállhatatlan lehetőségeket.
.
Visszatérek az őszi játékomhoz, amikor még jól ment.
-Amikor ki tudtam várni a megfelelően jó esélyű belépőket, mert úgyis csak 3 lehetőségem volt, minek kapkodjak.
-Amikor olyan kis kockázatot tudtam felvenni, ami nem fájt, és el tudtam vonatkoztatni az aktuális eredménytől, ami hát nem is érdekelt. Csak az érdekelt, hogy a figyelt charttól mit várhatok a közeljövőben.
-Amikor a cél a minél jobb játék volt, nem a napi profit feltornászása mindenáron.
-Amikor koncentráltan, higgadtan, tisztelettel figyeltem és vadásztam a piac által felkínált nagy lehetőségekre, és a vadászat végeztével végiggondoltam, mit csinálhattam volna jobban. Nem pénzgyárként vagy csatatérként kezeltem a piacot.
.
Talán ilyen idilli állapot sosem volt, de erre kell törekednem. Ismerem ezt a lelkiállapotot, az ellenkezőjét pláne. A következő időszakban nem az lesz a dolgom, hogy gyorsan meggazdagodjak a tőzsdén, hanem hogy a munkám mellett hobbiként kialakítsak egy olyan stílust, amit nagy magabiztossággal tudok űzni, és akár évek múlva alkalmas lesz arra, hogy roppant mértékű gyarapodást érjek el játszi könnyedséggel, anyagi függetlenségbe hajtva fejemet. A pénz csak egy köztes cél, a végső valami olyasmi, hogy a segítségével ura legyek a saját életemnek, rendelkezzek a saját időmmel, és megtanuljam azt értelmesen fel is használni.
.
Semmi magyarázkodás, hogy miért nem írok egy hónapja? Mi van azzal a stratégiával, amit tesztelgettem? Mi volt az oka, hogy nem tudtam nyerni, mikor lehetőséget kaptam végre daytradelni? Mire jó ez az egész blog, ha ennyi év után sem váltam nagymesterré, akit érdemes követni? Miért nem fogadok végre szót azoknak, akik tanácsokkal látnak el?
.
Rengeteg kérdés felmerül ugye, a válasz egyszerű: nem jó ez az egész blog, tekintsük egy performansznak, amit csak az igazán perverzek szeretnek nézni. A tanácsokat szívesen veszem, de továbbra sem fogadom meg őket, legfeljebb hatással lehetnek a játékomra, beépülhetnek új elemek a gondolkodásomba.
.
Ez van.

23 megjegyzés:

Névtelen írta...

Teljesen megértelek, a daytrade piszoknehéz!
Főleg úgy, ha a embernek ez lenne a fő bevételi forrása. Akkor ugye teljesítménykényszer alatt játszik, ami önmagában nehezítő körülmény.
Ha most heti 3 daytrade-t csinálsz, azt ugyanúgy beírhatod a blogba, mint korábban tetted, november előtt!

Előre, rendületlenül!

Névtelen írta...

Nem vénnek való vidék ez!
Szerencse, hogy nem vagy vén :)

Névtelen írta...

A BLOG PEDIG IGENIS JÓ!!

A napi harcok, küzdelmek bemutatása az igazán érdekes, nem az, ha mindennap löknél egy chartot, hogy gyerekek, ma is fogtam 500 dodót. Abból nem lehetne tanulni.

Szélanyó írta...

Kösz! Az tény, hogy a kevesebb néha több. Igyekszem többet tanulni kevesebb, ám jobban kitalált poziból, és kirakni ide, végülis erre való ez itt.

Névtelen írta...

A blogod jó! És pont.
Én sokat tanulok belőle.
Üdv
Csirizár

Szélanyó írta...

Hát jó, akkor nem viszem el a MÉH-be recirkulálni.

Névtelen írta...

Haver, szedd össze magad, és folytasd mindenképpen! Én tőled kaptam ihletet, nehogy már a "mentorom" vérezzen el!
Ez is csak a fejlődésed egyik lépcsőfoka, amn át kell lépned.

Szélanyó írta...

Eszemben sincs abbahagyni! Folytatom, csak másként. Egy csöpp vért nem látsz sehol. Nem tudtam, hogy tőlem kaptál ihletet, jól hangzik:)

Névtelen írta...

Szia Szelanyo!
Nekem is kb. egy intenziv evembe kerult mire kitalaltam magamnak a megfelelo kereskedesi stilust.
Az ember mindig elerheti a celjat csak az kerdes, milyen arat hajlando fizetni erte.
Minden jot kivanok a megujulashoz!

Anyagi Fuggetlenseg

Szélanyó írta...

Köszi! Elérem, fizetek:)

Névtelen írta...

A blogod JO!!
kulonben nem olvasnank ;)

Névtelen írta...

A legfontosabb az önismeret. Igenis a daytrade-et meg minden mást is ki kell próbálni, ha lehet költség minimalizálva. Különben honnan tudod meg miben lehetsz a legjobb ?
Perverz, köszi :)

Névtelen írta...

Üdv ! Hirtelen úgy felpörögtek itt az események hogy énis hadd írjam ide hogy jó a blog különben nem olvasnám.

Én lassan két éve nyomom de egyáltalán nincs kiforrott stratégiám... talán majd újabb 5 év múlva. Napi 40 pozit télleg nincs értelme felvenni. Inkább várni egyetlen jó sanszot és abba dobni zsetont.

Lököttt

Szélanyó írta...

Köszönöm! Annyian lettünk, hogy egy kisebb görög tragédiát már el tudnánk játszani. Pedig csak most kezdődik igazán a tánc! Néhány évtizedes ún. "érett Szélanyó-korszak" következik, a devizapiac legalábbis már beárazta. Különben mitől olyan erős a forint, he?

E.R írta...

Jaj jaj:D
Akkor is csak így tovább! Amit e-mailben írtál, abból már éreztem, hogy valami készülődik benned……. És ezt is megfogalmaztad……..
A blogg-od, a fórumokon a hozzászólásaid szuperek, ezekből is látszik, hogy foglalkozol a dologgal. Minden, amire időt, energiát szánunk az beteljesedik.
Aki ennyi ideje kereskedik, és ennyi olvasója van az már rég kuruzsló = tanfolyamot tart
Te is tehetnéd……..
Én 1 év után újra kezdtem mindent, demo számlán élő adatokkal is ha –ba megyek már az is fáááájjjj:DD
De most még maradok a demonál.D

További sok siker!

Névtelen írta...

Kedves Szélanyó,

ha megengeded, én inkább őszinte leszek, mint kedves. Rendszeresen olvaslak, mert érdekel, hogy mire fogsz jutni. Számomra a képernyőn keresztül is átjön az a bizonytalanság, aggódás, idegeskedés amiben lehetsz. Ugye nem vagy sértődős, kicsit ellenpélda vagy nekem. Igy nem szeretném csinálni. Mintha túl nagy stressz lenne számodra ez az egész. Egy lépés előre, kettő hátra. Meg a sok munka, látható eredmény nélkül. A stressz oka lehet pl, hogy nem találsz fogódzót. Valami biztosat, amin el tudsz indulni. Még ha csak heti 1 jelet is kapnál, de az boritékolhatóan bejönne. Aztán majd lesz több is. Nem szégyen ötleteket meriteni mások munkásságából. Valaki kitalál valamit, a másik picit csiszolja, hozzátesz, jobbitja. Én a forexfactory-n böngészem a trading systems szekciót. Érdekes látni, hogy más hogy gondolkodik, mire épiti a rendszerét. Nagy ott a pörgés, nézz bele, biztosan te is találsz rokonszenveset, ami ötleteket adhat. Én veszteni már bármelyikkel tudok!! :)

sok kitartást és nyugodt tervezgetést,
spekitox

Szélanyó írta...

Ha veszteni tudsz biztosan, az már egy lépés a győzelem felé! Örülök az őszinteségnek, valóban a bizonytalanság, az aggódás, idegesség: ezek a legnagyobb ellenségei a jó játéknak. Azért változtattam, mert nem ment. A stressznek mindig megvan az oka. Nem a piac tehet róla, nem is születési rendellenesség, egyszerűen ki kell lépni a fogócskából, és a haza fényre derül. Túl nagy volt a tét: lehetőleg minden nap nyerőbe kellett volna lennem, minimális bukásokkal, és a megélhetésemet tettem a bulira.

Forexfactory jó kis oldal, de forex-szel nem foglalkozom. Stratégiákért én is mások oldalait lesem, nem ciki, azért teszik ki.

Egyetértünk: senki ne járja végig ezt az utat! Ebben is segíthet a blog. Az meg végképp téves, hogy kuruzsló vagy tanító lennék. Nem érzek késztetést, hogy másokat manipuláljak, a blog nem e szellemben készül. Egy napló, amiből leszűrheti magának bárki a tanulságokat.

Névtelen írta...

és akkor most elmész dolgozni, vagy mi a terv?

Szélanyó írta...

Pontosan így van. Össze kell hoznom a dt-beugrót. Tőke nélkül nem bírok megélni a piacból, munka után viszont tudok trédelni 3x egy héten. Csak hát nem piacnyitáskor, mikor a legjobb pedig.

Névtelen írta...

Swing már szóba sem jön, csak a heti 3 dt?
SittingBull

Szélanyó írta...

Eggyel feljebb írtam is, hogy a piac második félidejében vagyok csak a közelében, tehát a nyitáskor (és gap-ben) lezajló igazi nagy mozgásokból kimaradok. Így pedig szerencsejáték lenne swingelni.

Névtelen írta...

Zsugabubus:

Na akkor en is irok(mindenkit erdekel).
Ne hagyd abba a bloggot ,nagyon jo.
Mond el ezt az Aranylazas Bandinak is.
En is sok lenduletet kaptam toletek.De penzt is kuldhettek a
lendulet helyett:).

Mindenkinek bikat, meg a shortosoknak is:).udv.

Szélanyó írta...

Megígérem, hogy nem küldök pénzt, viszont amíg van kedvem írni, addig eszemben sincs abbahagyni.:)