2008-04-27

Most jó

Pénteki első pozim: MMM. Történet: esett egy jót, konszolidálódott az előző napi mélypont környékén, aztán tovább indult. Játékszabály: letörést megshortolom, utsó 15min gyertya felett stoppolok (elég szűk volt, és közel az 5ema, amit most szeretek). Stop tolás nincs, csak nagyon indokolt esetben, pl lower high egyértelműen kijelölve. Akkor zárok, ha az 5 ema fölé zár egy 15min gyertya (kvázi stop tolás). Vagy ha jó okom van rá:). Ez esetben jó okom volt, az 1min-en látszik, hogy egy egyenletes eső trendben elkezdett zuhanni, ami a klasszikus begyorsulás. Forgalom volt bőven. Ahogy elkezdett leállni meg vissza-visszacsípni nagyobbakat, lezártam. Nem hittem volna, hogy így eltalálom a nap alját, nem is volt célom. Csak a hirtelen extra profitot inkább elteszem, minthogy kiüljek egy egyre valószínűbb nagy korrekciót, és annak a végén zárjon ki esetleg a gyertyás módszer. Mert hát távolra kerültem az 5emától, távol a stop.
.
Na végre egy ellenpélda: a második pozin már nem működött a dolog. XJT túl nagyot korrigált, alázárt a pokloknak, és kénytelen voltam fanyalogva kinyomni kisvártatva, pedig éreztem, hogy ez a korrekció alja. Belassult parabolikusan, ahogy kell, az előző konszolidációs sáv felett, azaz támaszként működött a korábbi izé. Dehát a szabály az szabály. A második kitörést nem vehettem már meg a dt-limit miatt, de nem is akartam nagyon, bár iszonyú szűken indult, csodaszépen, és jó sokat kerestem volna vele. Azért nem akartam, mert a korrekció csúnyácska volt, nem jól viselkedett a papír, gázos, ennyi. Van sok más, elég azt megvenni, amit istenbizony nagyon szeretek.
.
ACF, ez volt a harmadik, utolsó. Lassan indult be, de szépen megfontoltan haladt előre. Nem volt okom kidobni, nem zárt 5ema alá, nem gyorsult be, nem ért el semmi csodával határosat, de el kellett mennem itthonról, és inkább a reggeli tüske tetején zártam, nehogy lepattanjon róla, ellenállásra számítottam. Volt is, de túltette magát rajta egy óra alatt. Este azért fájt visszanézve.



.
ARBA-t és GT-t figyeltem még közben, szintén nagy reggeli tolongás a pultnál, konszolidáció, Jean Todt-os csücsörítés, kitörés. Ezekre már nem volt lehetőségem, a háromba nem fértek be. No de azért számítanak, mert beléptem volna. ARBA egy randa tüske után beindult. A tüske nem dobott volna ki, mert nem csapott át a túloldalra a stopomig. 5ema alá se zárt végig, úgyhogy ez kasza. GT fél órán belül alázárt, az kis bukta.
.
A módszer kényelmes, nyugis, egyelőre működik. Semmi extra. Trader Jamie inspirálta egyébként (ld. Hozzávalók). Ő használ 15min gyertyákat meg 5emát, amiket eddig nem vittem ugye túlzásba. A 15min azért jó nekem, mert a 3 dt-mel a lehető legnagyobb mozgásokat akarom elhozni napon belül, amit még el lehet. Az 5min gyakran túl zajos ehhez, a 30min-től meg nagyon elalszom. A stockcharts candleglance-sze is 15min-tel működik, és ezen tudom a leggyorsabban kikeresni a jó setupokat. A CG nem olyan fárasztó, mint nagy chartokat lapozgatni. Miniatűr chartok, 30 egy oldalon.
.
Az 5ema meg azért jó, mert rásimul a jellemző momentumokra. Komoly korrekciót már nem nagyon hagy kiülni (ld. XJT) de mindig ez az ára, ha védem a profitot.
.
Jamie gyerek használ amúgy mindenféle pivot-vonalat, fibonaccit, gyertyaszámolást, satöbbi, tehát célárakat. Én egyelőre nem érzek erre késztetést. Fusson csak a cucc, amíg tud. Nyilván vannak út közben ellenállások/támaszok, de ennél azért több kell, hogy zárjak egy pozit. Ha lesz sok példa, és az jön ki, hogy célárral jobb lenne, akkor majd gyúrok egyet a rendszeren.

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

"Fusson csak a cucc" elvhez elég ha az elején addig tolod a stopot míg 0-ban vagy. Utána jöhet a fusson csak, de ezt akadályozod a trailing stoppal, hisz egy kisebb oldalazásnál simán kivág, miközben a trend érintetetlen csak az intenzitása csökken le.

Ugye hogy nem csak tick charton találsz trendet ? :)

A kitörés legyen a setup (momentum=nagy vola= tág stop=kis pozi=nincs entry) és az entry egy utána következő kis volás konszolidáció, feltéve, hogy nem zár a momentum gyertya alá.

Szélanyó írta...

Igen, a profit védelme mindig veszélyes a további esetleges profitra. Legyen az trailing, ema, célár, bármi.

Valóban nem csak tick-charton:) Azt csak azért erőltettem már magamra, hogy tudjak ~5 centes kockázatokat felvenni. De nem élveztem a pöcsölést, szóval...:)

Az utolsó bekezdésedet lassan értettem meg, de arra gondolsz, hogy már konszolidáció közben vásároljak be? A momentum gyertya alá zárás elég tág stopnak tűnik, az egész emelkedést adjam vissza? Akkor megint tág stop=nincs entry lenne. Nem tudhatom, meddig tart térben és időben egy konszolidáció, bár kétségtelenül néha marha könnyű ráérezni a végére. Azért a kitörés(-i próbálkozás) szokta megadni a végső rúgást, ami viszont pénzbe kerül, sok tick-be.

Szélanyó írta...

A 0-ba húzott stop és utána hawaii elv tetszik, nem kell csinálni semmit egész nap. Csak nem találtam rá meggyőző bizonyítékot, hogy a záróár (ahol végülis kiszállok) jellemzően jobb helyen volna, mintha követném a profitot, és a mánia/pánik végét próbálnám elcsípni. Ettől még lehet, hogy ez lenne az ideális. Az elmentett chartok sokasága majd segít megítélni:) Örülnék ha láblógatva jönne a zsé!

Névtelen írta...

Pl ott az ACF amit lezártál, pedig elég lett volna a stopot 0-ba húzni, mikor elmentél, este meg hawaii :)
Nem a profit, hanem a tőke védelme a legfontosabb, aminek egyik módja a minél szűkebb de elégséges stop, ehhez kell a kis volás konsz szakasz. A kitörés nagy vola nagy momentum nagy stop kisebb pozi ugyanolyan risk-et tartva.
Ha a stopod 0-ban van, a profit majd jön magától.

Senna lehet felismeri a szavakat, újra olvastam Maximus és Topk klasszikusait a tf-ről :)

Szélanyó írta...

Legyen igazad, és taljam el jó eséllyel azokat a trendeket, amik kitartanak zárásig. Végülis IB-nél van is olyan, hogy sell at close, jó lenne, majd a statisztika megmondja, érdemes-e.

0-ba húzni nem szoktam sose, ezt már beszéltük. Nekem a 0 nem jelent semmit, kicsit jobb, mint a -5, kicsit rosszabb, mint a +5. Legyen támasz a stopom felett, akkor húzom feljebb, vagy hagyom initialban. Ez a 0 dolog max lelkileg jelent némi támaszt:), technikailag nem. A piacnak fogalma sincs, nekem épp hol a 0.

Névtelen írta...

A tőkegyűjtő meló hogy megy? Mit csinálsz pontosan?
SB

Szélanyó írta...

Szép lassan fog menni az a tőkegyűjtés, nincs panasz a munkámra, vonalakat húzok a képernyőn. Csak nem trendvonalakat.

Névtelen írta...

Zebrafestő vagy?

Névtelen írta...

Auto CAD, vagy valami hasonló dolog?
SB

Szélanyó írta...

Igen, házakat rajzolok ezerrel!