2008-07-08

ECOL


Már csak kettő van hátra. Nem tudom, ez miért bírta ilyen sokáig, sok érdekeset nem tudok hozzáfűzni, pont olyan, mint a többi. Ami viszont figyelemre méltó, hogy már sokadszor járok úgy, hogy "jó" helyre tettem a stopot, mert utánam csúnyán be is szakadt az egész miskulancia. Érdekes lehet egy olyan játék is, hogy a kedvenc setupjaimat nem játszom meg, csak azt, amelyik becsődöl miután simán beléptem volna. Sokan játsszák ezt a kitöréses trendfolytatódós setupos izét, és ha eltalálom, hol tartják a stopjukat, nagyot kaszálhatok egy nap alatt az ő bukásukon. Ennyivel már igazán tartoznak nekem. Ilyenkor szűk belépő általában nincs, helyette viszont van momentum, aminek a végén, vagy akár másnapi nyitóban ki is szállhatok mindenféle célár nélkül.
.
Egy másik kézenfekvő megoldás az lenne, hogy mikor kistoppolódok rendesen, dupla mérettel csinálom, tehát fordítok egyből. Ez viszont azt eredményezné, hogy csak akkor tudok ilyet játszani, ha előtte bukom is egyet. Inkább rá kéne jönni, melyikkel lehet pénzt (több pénzt) csinálni, a sima trend irányú játékkal, vagy ezzel a kontrázóssal, aztán direkt arra hajtani.
.
Egész más téma:
Visszanéztem a huszonsok pozit, amiket itt célárral próbáltam, és persze az jött ki, hogy a momentum végén zárós Zrínyi módszer nagyjából mindig sokkal jobban zárt volna, az egyetlen nyerő pozim esetében (NEU) volt csak rosszabb az eredménye, de akkor is nyert. Sőt megengedte volna, hogy másodszor is beszálljak, és még mindig benne lennék a tovább eső NEU-ban. A másik, amit megvizsgáltam, hogy ha nem kitörést követően este szálltam volna be a pozikba, hanem előre körbestoppolva a vihar-előtti-csönd-gyertyákat, azzal is jobban jártam volna.
.
Úgyhogy ezt a sok izét kéne ötvözni valami nagyon jóvá. Mármint hogy setupkeresés, figyelés, körbestoppolás, momentum végén kicsukás, tehát mindenből azt, ami a legjobban működött szerény statisztikámban. A körbestoppolás mondjuk kicsit rázós, mert ugye 2-3-nál többe nem kéne bekerülnöm egy nap, különben letilthatnak két hónapra daytrade szabályok violálásáért. Arról nem beszélve, mi van, ha napon túli tőkémen felül költök, és este kis kényszervágás is bejátszik.
.
Na megyek, megnézem mit csinált ma A Piac, hiszen mellékesen meg kell tanulnom a határidőkön is játszani, jövedelemkiegészítésnek:)

Nincsenek megjegyzések: