2008-07-24

ESI

ESI nem esik, hanem felcsapott 100 fölé is ma, úgyhogy a múltkori szar szóviccemet már sose fogom tudni elsütni. Viszont van erre a szituációra is egy új: ESI, nem ESI, nem kap mást! Ez a nagypapás mondás sokkal jobban kifejezi az életérzésemet, mert bár ezzel a nyerővel már majdnem kijött nullszaldósra ez a hosszan (de nem eleget) tesztelt céláras stratégia (piaccal szemben, ami nem rossz), de közben kétszer nyugdíjba mentem, és még mindig van egy MXGL shortom (ennek a tréfásított neve MeXaGoL lesz, majd csak figyeljünk!), és elértem a körmondatom végére, de még mindig nincs kedvem ilyet játszani (vö. "nem kap mást"). Ha pozícióban üldögélek, az azt jelenti, hogy sosem lazíthatok, köze nincs ahhoz a szabadsághoz, amit a becsorgó pénzeken fogok vásárolni magamnak egykor. Az való nekem, hogy szétnézek, bejövök, kijövök, viszem a kasszát. Motor beindít, másik város.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Don Szélanyó

Névtelen írta...

Olaj future-s nem vonz? Ott van most igazi mozgás. Próbáltad már?

Szélanyó írta...

Már évek óta ott van igazi mozgás:) Vonz, figyelem is, de az a legdurvább mind között, úgyhogy hozzá nem nyúlok ekkora zsével. Még letétnek se elég a tőkém a leglikvidebb verzióhoz, a CL@NYMEX-hez. Nemhogy vállalható kockázathoz.

Névtelen írta...

Gondoltam, kicsit megforgatod a zsét...
Csinálsz ezer dollárból százezret... utána mehetnél nyaralni

Szélanyó írta...

Megírták az indexen, hogy az olaj a spekulánsok miatt emelkedett ennyit, de mégse fog már tovább esni. Ezek szerint tényleg egyszerű a dolog, most kell venni brutális mennyiségben, és mehetünk is nyaralni. Csak nézni kell a számlát.

Viccet félretéve, olyan instrumenttel nem találkoztam még, amiben nem tudnám eléggé megforgatni a pénzem, tehát ez nem szempont sajnos:)

Névtelen írta...

Üdv ! Ennél az ESI-nél mi alapján lőtted be a célárat ?
Hasracsapós célár, vagy a kerek szám ?

Egyre inkább próbálom a technikai elemzés célárait belőni de eddíg amibe nem beszállok - azaz utólag látom az alakzatot - nagy többsége bejött, amibe meg beszállok, az ugyanazzal a lendülettel pont az ellenkező irányba indul el úgyhogy üti a stoppot

Thx Lököttt

Szélanyó írta...

Szia!

Kombinálni szoktam az alakzatból számított elméleti célárat valami korábban azon a környéken tapasztalt ellenállással. 93.25 volt az a kis swing high a chart elején, ahhoz lőttem be a célat. Ez kb a trendem előző lábának megfelelő momentummal jöhetett volna össze ideálisan. 90.71-en fordult, tehát nem teljesültem, jött a következő pullback. Mikor elindult derekasan újra felfelé, akkor növeltem a célárat 99.50-re, mert ez már a következő fázisa a trendnek, nem az, amiért először vettem. Új láb, menjen még magasabbra:) 100 jó kerek, esélyes az ellenállás. De 105-ig is feltúrták az első pár percben, aztán meg jól le. Jó volt ez így.