2007-01-20

ATML sokadszor

Ismét előbújok barlangomból, tehát még sokáig lesz tél. ATML végre megadta a kegyelemdöfést a már egy hete félelmetesen kinéző chartjához. Erről mesélek ma képernyőn. Meg arról, hogy a másik véglet is megvan szerencsére, LTS száguld, mint az új ADSL-em, mikor épp működik. Hétfőn, ha minden igaz, találok valamit az ATML helyére. Egyre több jel utal arra, hogy fordulni akar a piac, de amíg ezt nem bizonyítja, oldalazónak számítom, remek terep stratégiatesztelésre.
.
ATML, LTS
.

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hát ATML egy sima tréd, ami nem sikerült jól, gondolom, téged sem bánt annyira most.
LTS nagyon szép, tetszik, csak az az egy zavar, hogy ha nem szállsz ki belőle csak úgy, akkor stoppal kell követned, de a stop meg az egész emelekdedés alá kell hogy menjen, mert fölötte nincs értelmes hely, így meg az egész szép nagy nyerőt kockáztatnod kell. Igaz, jó kilátásokért cserébe.

Szélanyó írta...

Szívesen kiszállnék, csak nem tudnám megmagyarázni. Az nem indok, hogy már nagyon nyerőben vagyok, mert a "nagyon" szó relatív. A célár meg már korábban kiszállt volna, a forgalom viszont új dimenzióba helyezi a grafikont, nagyságrenddel nagyobb az érdeklődés, mint néhány hónapja. Marad a szűk mozgóátlag, de sokszor az is megakadályozza a nagy nyerőt. Lehetne intraday adatokkal játszani, finomabb grafikonon jobban kiszállni, de akkor mindig figyelni kell, ami új koncepció. Tehát napi gyertyával momentumot játszani elég fura.

Névtelen írta...

"Tehát napi gyertyával momentumot játszani elég fura."
Nagyon ügyesen csinálod!
Én nem tudnám ezt megtenni. Bár előfordul, hogy utólag bámulom, hogy hogy voltam képes tartani dolgokat. Most a gyorsulásra figyelnék, és ha nagyon ott van, akkor eladnám és lejjebb beállnék venni, már ha azt gondolnám, hogy ez hosszabb távon is bika. A hetes chart erre utal...
De azt nem értem, hogy ha tartod, akkor hogyan szállsz ki? EMA, ami a mélyben mászik? Milyen periódusú EMA alapján szállsz ki? És ha kiszállsz, akkor nem is keresel benne új vételi lehetőséget?

Névtelen írta...

Az ilyen beszélgetések nagyon jók, én is állandóan ezekkel a kérdésekkel nyüglődöm. Legegyszerűbb lenne órás és napos chart alapján is 1,6 alá tenni, de ez annyira kézenfekvő és sablonos megoldás, hogy garantáltan rossz - ha korrigálni kezd, nagy eséllyel bevágják alá. :)

Névtelen írta...

Ej ej, de jó nektek, hogy csak az a problem hol szálljatok ki a giga nyerőből :)
Egyszerű: (vétel óta elért max - vételi ár)= eddigi max profit
Eldöntendő kérdés: ennek hány %-kát adod vissza a piacnak egy korrekció esetén. Pl l0 % profit felett 20 %-ot vagyis, 8 %-nál kiszáll.
Persze lehet a számos követő stop stratégia közül is választani, a de a célszerű az utolsó támasz alá az meg elég lent van (1.20) vagy a 01.17-i leszúrás 1.6 stb.
LTS nagyon meredeken nő az utsó két hétben (növekvő forgalommal) nyilvánvaló ilyen ütemben nem mehet túl sokáig, de a historikus ellenálást, cca 1,9 (3x ment neki az utsó 3 évben) átvitte, jó lenne, ha e felett tudna maradni.

Névtelen írta...

tboly,
ha csak ez lenne a problem... :)
"Egyszerű: (vétel óta elért max - vételi ár)= eddigi max profit
Eldöntendő kérdés: ennek hány %-kát adod vissza a piacnak egy korrekció esetén. Pl l0 % profit felett 20 %-ot vagyis, 8 %-nál kiszáll."
Tudom, de ez nekem nem tetszik. :) Indoklás: túl mechanikus; nem veszi figyelembe sem a papír, sem az emelkedés természetét, valamint azt sem, hogy mekkora bázisból indult és abból mekkora mozgás várható. Éppen azt veszítem el egy ilyen stoppolási módszerrel, ami a diszkrét trader előnye az automatikus tradinggel szemben. Más kérdés, hogy megspórolom magamnak az állandó döntéskényszer okozta feszültséget. :) Még a BUX hatinál csináltam hasonlót pontban meghatározva, illetve inkább úgy, hogy ha nagyon szaladt, egy fix távról követtem (copyright sidius), de ott meg lehetett tenni, mert mindig adott szép új belépőt.

Szélanyó írta...

Nekem is az vele a problémám, hogy ki tudja megmondani, ez a hozzáállás először hol vágott volna ki? Pl mikor 0.5% haszonnál jártam, és visszaesett 0.4%-ra? Oké, ott még biztos tágabban engeded, de ez valami sávos hozzáállást igényel, mint a jövedelemadó:) Most fejlesztek egy papírra jobban illeszkedő kiszállási metódust, eddig marha jól működik nagy momentumok esetén, nemsokára előállok vele valahogy:)

Névtelen írta...

Félreérthető voltam. Már nagy nyerő (min 10 %, tőkeáttét nélkül) esetén nem lehet nehéz :)
Az első %-ok nehezek.
1. Stop loss
2. Stop 0 (stop loss 0)
3. Profit már biztos, de ebből, mekkorából mennyit kockáztatok.
Ahogy a stop losst ezt is több feltétel alapján célszerű megközelíteni és ezekből a szigorúbbat venni. 0-5 % között között akár az egészet érdemes lehet kockáztatni, vagy felezni stb.
Tőkeáttételes cuccoknál, intraday-en és nagyon pontosan kell a magad szabályait meghatározni.Pl. egy emás stop-nál leszúrás él, vagy csak befejezett gyertya zárója számít, mikor mi a kereskedési time-frame, mikor váltok, meg ezer ilyen apróság :)

Szélanyó írta...

Ezek közül nekem az EMA ami a leginkább szokásom, és most bevezettem az 5napos figyelését az extrém gyors dolgokhoz. Csak záróárral törődöm a sok tüske miatt, és mert nem akarok nap közben is figyelni. Timeframe-et nem váltok részben ugyanezért.

Azzal nem szoktam törődni, hogy hány% nyerőben vagyok, vagy bukóban, inkább ellenállásokat és támaszokat használok, azoknak több köze van a piachoz, mint az én anyagi helyzetemnek. Meg miért pont 0%-ot biztosítsak második lépésként? 0.1% nem jobb?:) A másik meg, hogy van olyan papír, aminél 10% számít nagy emelkedésnek, van aminél 100% és van ahol már a 3% is nagy.

Névtelen írta...

tboly,
értelek, de ebben továbbra is Szélanyó álláspontját osztom. Ha a beszállást nem a pénztárcámhoz időzítem (vagyis nem akkor veszek, amikor "olcsó"), hanem a piachoz, akkor a kiszállásnál sem tehetek másképp. Hiszen a nyerőt tényleg ki kell futtatni, amíg lehet, mert annak kell fedezni a bukókat, a költségeket és a kávépénzt is. :)