2007-06-22

Eheti

TLCV: mikor megvettem, már gyanús volt a megelőző mozgás. Nagy forgalom mellett szűk oldalazás: eléggé felvásárlás-gyanús szituáció. De tény, hogy mégis volt egy kitörés, tehát uccu neki, megvettem. Utána tovább oldalazott, elkezdett lecsúszni, és egyre csak nőtt a forgalom, teljesen béna, értékelhetetlen az egész. Valóban eladás alatt van egy üzletáguk, ezért a forgalmas oldalazás. Viszont tegnap jött egy hír, hogy saját magukba is bevásárolnak, nagy divat lett ez most, úgy látom. Csak épp jó olcsón sikerült megalkudni sok részvényessel, és erre a hírre nagy gap down, kidobás. Jó kis bukta. A megelőző esést nem vettem komolyan az irracionális forgalom miatt. Pedig utólag úgy áll össze a sztori, hogy egy hete már nagy forgalommal esegetett, azaz a sok üzletkötés lefele módosította az árat, ami elég bearish. De ha meg irracionális egy történet, akkor meg azért kell kiszállni időben, mert nem értjük. Egy másik tanulság, hogy gyorsan le kell zárni a trédeket, nem végigülni hosszú, kétesélyes időszakokat. Talán vissza kéne állni a momentum végén mindig zárós témához.

.
FUEL: nagyon ellenem mozog, de nincs egy volatilis vagy forgalmas nap ebben a csúszásban, ezért nem veszem igazán komolyan. Simán lehet, hogy csak lendületet vesz egy jó kis kitöréshez. Ha azonban felfele is ilyen bénán mozog majd, a következő csúcs környékén ki köll dobni. Ijesztő volt tavalyi képén is, hogy nem volt forgalom a zuhanásban. Persze volt, csak az előző évekéhez képest kevés.

.
HALO: na ugye! Micsoda kitörés! Hát igen, aszittem az lesz. A múlt heti kis bevásárlás után magára hagyták, többet visszakorrigált, mint amennyit emelkedett, és most a sáv alján ismét durva forgalommal lefele próbálkozik. Ez nagyon nem jó jel. Valakinek megéri olcsón (sáv alján) sokat eladni. Biztos tud valamit. Talán ha hazaértem volna zárás előtt, kidobtam volna, de azért nem vagyok biztos benne, hogy átviszi a támaszt ez a próbálkozás. Jöhet a gap down, akkor azért nem leszek vidám. :) Bár ki tudja. A TLCV-n se szomorkodtam. Tök uncsi napi gyertyákon játszani. Nem érzem, hogy tőlem függene bármi is. Nyomasztó a várakozás, hogy hátha történik egyszer majd valami. És hátha jó irányba.

.
A döntéseim elég szubjektívek, a piac épp változóban van, tehát bármi jön ki a mostani teszteken, nem vehetem túl komolyan. Persze ha jók lennének a részeredmények, nem ezt mondanám. Néhány gap down elviszi a jó kis trendek eredményeit, ez van most. Meg már kicsit máshogy zárok, mint az elején, azaz nem stabil a módszer se.
.
INSW: na ugye! Micsoda kitörés! Ez tényleg úgy néz ki, meghálálja, hogy ennyi ideig figyeltem. Persze ha képes lettem volna hónapokig anélkül figyelni, hogy benne ülök, azzal sokat nyerhettem volna. Időt. És ha jó döntéseket hozok, az idő pénz. Tegnap lehetett látni, hogy a múltkorinál is jóval nagyobb vételek zajlottak, még a mai +8% előtt. Ld. 15 min chart.
.
Ennél a napigyertyásnál már jobban is izgat amit mostanában figyelek, a 15min chartokon való navigálás. Néhányszáz k-s papírok ezen a távon már szebbek, mint naposon, és faszábbak a momentumok. Jobb hozam/kockázat és eleve kisebb kockázat/pozi. A gond ugye, hogy ehhez megint rá kell majd érni, egész nap figyelni. Vagy ami még jobb lenne, daytradelni 15min chartokon talált belépőkkel, napi néhány órában. Az így keletkezett bevételt meg arra fordítani, hogy legyen néhány órám, amikor épp nem a pénzt hajtom/frusztráltan szenvedek.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Minden gap gyanús, persze az a gyanús ami nem gyanús :)
1. ha daytrade tökmindegy, hogy milyen a napos chart
2. ha gyanús napon túli poziról van szó előbb a napos chart és csak utána az intraday és abban nem célszerű a napos trend ellen játszani bármilyen kívánatos

Szélanyó írta...

Azért arra jó lehet a hosszabb intra, vagy akár napos chart is, hogy megtaláld azokat a cuccokat, amik kitörésre készülnek, így nem egy rohanás közepén-végén kezdesz ismerkedni a szituációval.

Trend ellen én sem nyitok, csak ha úgy gondolom, elkezdődött az új trend.

Sok a gap sajnos, és nem mind gyanús, gyakran simán átugorja a rég várt kitörést és egyből a korrekciójával indít reggel. Ilyenkor hiába figyeltél egy történetet, nem tudtad elkapni a csattanót. De arra való a többi történet, hogy azokkal kárpótold magad.:)