2007-06-07

TELK

A másik nagyon izgalmas a Telik chartja volt a napokban, erről jöjjön most egy kis összeállítás. Igazi bénázás volt a beszállás, mint a régi szép időkben. Annyira biztos voltam benne, hogy hamarosan kitör, hogy csak úgy megvettem. Aztán ültem benne a többi szerencsétlennel együtt.
.
Két éve, mikor néhány hét alatt megkétésfélszereztem a tőkémet egyéjszakás trédekkel, hasonló volt az eljárás, csak akkor volt annyi eszem, hogy másnap kidobtam, ha jó, azért, ha rossz, azért. Hogy megint be tudjak szállni valamibe. Mert az a legizgalmasabb. Találni valami újat, szépet, reménytelit. Marha veszélyes volt, abba is hagytam hamar. De volt benne időlimit, ami a hülyeségnek is gátat szabott.
.
A mostani pozijaimhoz hozzárendelek stop losst, célárat, és várható idővallumot is, amíg reményeim szerint teljesül a cél. De nem használom időlimitként, csak mihez tartás végett.
.
Ha már egy szerencsétlen pozi kapcsán nosztalgiázni kezdtem, elmondom mi hiányzik még a régi szép időkből, a fent felsorolt izgalmon és zsákmányon túl: a rendszeresség. Hogy minden nap csuktam és nyitottam egy pozit. Nyugodtan magára hagytam, aludtam mellette, néha buktam egy nagyot, néha nyertem egy még nagyobbat. Nagyon szerettem nyerni és nézegetni, mekkorát nőtt a kupac. Grafikonon. És éreztem, hogy nincs megállás. De volt. Amikor egy hónapig egy helyben toporgott a tőkém, elment a kedvem ettől, és nekiestem a hatiknak, ami hamar bedarált. Azóta építek stratégiákat, azóta nem dobálódzom napi 30%-okkal, de egy kis meggondolatlanságért ma sem kell a szomszédba mennem.
.
TELK

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Sokáig nézegettem az ilyen chartokat és emésztett a vágy, hogy megtaláljam a Módszert a megfogásukra. Jellegzetes mintázat: szakad, mint az állat, általában egy vagy két óriási gap kíséretében, majd sokáig konszolidál, és hatalmas a kísértés, hogy az ugyanilyen heves felszállóágban is benne legyél. Talán emlékszel a MACD-pipás chartokra, amiket küldtem, az a dolog épp erről szólt, és aligha véletlenül főleg biotech cuccok szerepeltek a listán.
Csakhogy a mintázat rendre úgy folytatódik, mint most: sokáig konszolidál, majd újabb gappel szakad be, miközben az összes indikátorjelzés tévútra visz, a szinttörés nem számít, a stopot nyugodtan elfelejtheted. Hozamot és kockázatot nem lehet számítani, sem várható tartási időt, tehát a trade tervezhetőségének annyi. Maximum reménykedni lehet, hogy ha néha bejön, többet hoz, mint ahányszor lefelezi a benne lévő pénzedet.

Nem úgy működik, mint egy „rendes” papír, hogy kifenekel és fordul, hanem ezek így szeretnek esni. Vagy így is. Valószínűleg még az okát is meg lehetne találni, mert feltűnően konzisztensen jelentkezik a mintázat. Csak azt tudod csinálni, hogy kitalálsz egy teljesen egyedi, sosem volt megközelítést a kereskedésükre, vagy hagyod a csudába, mert nem biztos, hogy megéri a ráfordított energiát. Én egyelőre az utóbbit választottam.

Szélanyó írta...

Igaz, hogy a trendek folytatódni szeretnek inkább, ezért nem szoktam a fordításukra játszani mielőtt megfordulnának, de itt most rövidebb timeframe-re ment a buli, tehát a decemberi szakadás eredetileg csak érdekes adat volt. A baj az, hogy benne üldögéltem, az meg már egy másik megközelítés. Messziről (naposon) nézve meg nem csábító.

Névtelen írta...

Van ilyen?
Nincs.