2008-03-01

Pár randa












Az előbbi szépségek után jöjjön hát a szomorú valóság. Ezeket viszonylag szabályosan csináltam, egyik se jött be (GGB-n legalább nyertem picit). Szebb setupokat nem találtam nap közben, pedig szokás szerint kurkásztam sok száz ötperces chartot. Majd elhánytam magam néha. Aztán mikor már nem játszottam, semi-tick-chartokat kezdtem bámulni (amit az IB ad az Amibrokinak, na) és fejembe vettem, hogy az ilyen reménytelenül várakozós ötperces bénázások helyett kitalálom, hogyan lehet pénzt csinálni pörgős-mocorgós papírok (pl. SPY) tick-chartjain, amik nem tűnnek olyan véletlenszerűnek, mint pl. az egypercesek vagy öt. Lenyűgöz a látvány, ahogy kirajzolódnak klasszikus trendek, formációk másodpercek alatt. Persze az ilyen gyors játékhoz aztán tényleg tudni kell, mit csinál az ember, úgyhogy csak ismerkedünk egyelőre. És miután most megnyugodtam kicsit, mégis folytatni akarom az emázásosat hétfőn, hátha tényleg csak pechem volt, meg nem jó helyen kerestem a szép chartokat.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Pedig elég lett volna a Jérce Juci :)

tboly

p.s: hogy kell ide nick névvel belépni ?

Névtelen írta...

Próba

Szélanyó írta...

Így:)

A sok baromfi között elvesztek a jércék asszem. Kevesebb papírt kéne figyelnem, de jobban. Csak tudnám miért pont melyikeket:)

Névtelen írta...

Sok időt megtakarítanál, ha nekilátnál amibroki+programozást tanulni (nem annyira bonyi egy mortal-nak :)
A setupjaid, stratégiáid elég konkrétak, tényleg pár sor az egész és könnyen backtestelhetők, szűrhetők. Persze akinek az ideje, mint a tenger :)
Pl. tegnap a JRJC bazi forgalommal tört ki egy patakvér napon, hamar fennakadt volna és ráadásul 5perces charton igazán nyugisan ment majd 25 %-ot :)

Szélanyó írta...

Nem akadt fenn, csak már későn. Nem tudom, hogy kell megtalálni hamar a nap közbeni kitöréseket, mert a hot listákra csak olyankor kerülnek fel, mikor már nagy a range vagy a volume, tehát jó részén túl vagyunk a bulinak. Persze ilyenkor is simán lehetnek még izgalmasak, de olyan sok nincs belőlük, hogy erre koncentráljak direkt.

Az amibroki programozással meg az a baj, hogy csak abból a max 100 papírból tudna nekem keresgélni, amit egyszerre az IB-vel tudok feed-ni, és egy 100 alatti watchlistet már kézzel sokkal gyorsabban és megbízhatóbban végig tudok lapozni.

Sőt ha előre csinálok watchlistet, akkor a JRJC-k hirtelen hangulatváltásait pont nem találom meg. Úgyhogy folytatom a tesztet csak jobban. Top range-re keresve például. Mert eddig a +-1,5%-osokat nézegettem, azok azért sokan vannak.