2007-04-14

CNQ


.
Azt én tudom, hogy a dolgok nem lehetnek tökéletesek, de ilyet még nem láttam, hogy egy szélessávú adsl félóránként 5 percre megsüketül. Nem emiatt buktam, de emiatt lett ekkora. Két naponta resetelni kell az adsl dobozt is, azt is utálom, ha már ilyen utálkozós nap van. De nemsokára itt a majális, a szeretet ünnepe, a rosszakat el kell ítélni, akik bűnösek, szenvedjenek. Amilyen infláció folyik ebben a rendszerben. Ha az internet nem is működik, legalább jók a pogramok.
.

.
Ha tudnám, hogy én vagyok Részvényisten, elmennék egy évre napszámba, és megszerezném az alaptőkét. CNQ jó-jó, de kéne 200 ilyen, így még nem lehet rá vallást alapítani. Havi chartját is érdemes megnézni, aki szereti a szépet. Megnyugtató volt hirtelen alacsony kockázattal dolgozni egy szép grafikonon. Még stopot is raktam be, és magára mertem hagyni. Tény viszont, hogy nagyon sok nap közbeni konszolidáció az életben nem tör ki, csak halódik estig, szóval az első 2.5 óra a legjobb továbbra is, ebédidőig. És nincs kiérlelt technikám arra, hogy lehet megtalálni a legszebb szituációt. Annyi mindennel próbálkoztam már pedig. Az IB chartja egy szenvedés, lassú és mindig drukkolni kell, hogy ne fagyassza le a rendszert, ezért a scannereit is ritkán használom. A stockcharts jobb sokkal, de az se egy rakéta, és zavar, hogy nincs 2perces chart, a kedvencem. Meg a candleglance se paraméterezhető eléggé. Pedig ezek apró módosítások lennének a pogromozóknak, nagy ugrás viszont az emberiségnek. Mindjárt megpályázok egy fejlesztő ötletgazda című állást a stockchartsnál, ez lesz a nagy dobásom:)
.
Na szóval hogy keressek ilyen szép háromszögeket, bázisokat, egyebeket intraday. Ami lehetőleg kibírja másnapig is. Lehet akármilyen drága, azok szebben is mozognak nap közben, a kockázat meg elég alacsonyan tartható akkor is, ha minden pénzem egy papírba teszem. Legyen olyan, hogy gazdaságosan shortolható, azaz 17.5 usd feletti cuccok játszanak, nap végén 1 milla min forgalommal. Az mondjuk az első félóra után 3-400ezer darab. A fél forgalom lemegy kb az első órában, ez a tendencia. Aki mozog 1%-ot eddigre napon belül vagy a záróhoz képest, ott van értelme konszolidációkat keresni, megelőző mozgás nélkül nem kóser. Ha találok kb 20 jó beszűkülést, ezeket figyelni is kell ám. Stockcharts erre nem alkalmas, nem frissül automatikusan. De összegyűjthetőek egy kupacba, és candleglance-szel együtt látom mindet, F5-öt nyomogatom, és kész. Vagy mindet letöltöm Amibrokiba és tekergetem, lubickolok a különböző timeframekben.
.
Megvan a kitörés, detektáltam, forgalmas, hirtelen mozgás jó irányba, beszállok. Stop a szűkösség másik végére, ahol már egyértelműen kamu kitöréssé válik az enyém. Várom hogy trendeljen, hátha kibírja másnapig, hogy sokat játszhassak, sokat kereshessek. Ha lesz 30k usd-m, lehet hogy learatom az első momentumot, és már figyelem a következő kitörést. Ennek előnye a gyors eredmény, és hogy nem kell poziban üldögélni. Nehézsége, hogy addigra sokkal gyorsabbá kell válnom, a hatis próbálkozásaim szerint még nem ismerem fel a legjobb szituációkat, és nem döntök elég bölcsen 1perces tf-en. Ha mindenhol bukom a tőkém 2%-át, nem is lesz módom eleget edzeni. Papertrade-en meg túl bölcs döntéseket hozok, mert nincs kockázat, nincs pánik, nincs kereskedési kényszer, kapzsiság, és az se baj, ha bukok egy nagyot, majd nyerek holnap. És amiatt, hogy nem zavar a bukás, nem is bukok sokszor. Ezek nem új bölcsességek, csak mindig le akarom győzni a pszihémet, aztán nem igazán sikerül. Nem is mindig baj. Kis tőkéből nagyot kockáztatni tényleg nem okos gondolat, a félelem, amit le akarok győzni, jogos.
.
Marad a napszám, és közben az eddigiek gyakorlása. Részvények felmelegítése, miközben hatikat is figyelem a bennük rejlő potenciál miatt. Még ritkábban kell hozzájuk nyúlni. Dehát ugye ritkán a rv-ekhez is nyúlhatok, pont a gyakoriság miatt kezdtem hatizni. A kettő mehet együtt, legalább lekötöm magam, mikor figyelni kéne, de nincs mit.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hali Szélanyó!
Megint belevau. Szerintem a ER2-n a kereskedéseid nem voltak rosszak. Úgy érzem a stoppot túl tágra hagyod. Az én nézetem az, hogy ha már olyan balfasz vagyok, hogy a belépés utáni rövid időintervallumon belül ( ez függ a kereskedés tervezett időintervallumától) sem tudom eltalálni azt, hogy a részvény merre megy akkor onnan menekülni kell. Ezért 1. sose nagy kitörésbe, hanem nagy kitörés utáni megtorpanásba vásárolok bele, kivéve a shortnál- ha pánikot érzek a piacon. 2. nagyon szűkre veszem az induló stoppot. Ez lehet, hogy hülyeség, de engem jobban megnyugtat.
Más, remélem az alábbi mondatodat te sem gondoltad komolyan: mármint "ha minden pénzem egy papírba teszem".
Minden jót!
Hali!
Tibor

Szélanyó írta...

Dehogynem!:) Ha csak daytrade, nincs nagy kockázat. Ha kivárom a másnapot, az már úgy valóban túl izgi lehet.

Szűkebb stoppal igazad van, bár bele kell azért számolni a "normális" rezgését. Fele ennyit elég lett volna bukni pénteken. De a másik meg, hogy ezeknél szebb, hosszabb, szűkebb konszolidációkat is kivárhattam volna igazán. Pld a CNQ-féle az már döfi volt, habár abból se jött túl nagy momentum, csak folytatódott a trend. De ott meg tudtam várni.

Mellesleg 60 usd-s papír, azaz a legkisebb méret is nagyobb a tőkémnél, szóval kis tőkével valóban nagyobb kockázatot kell vállalni, ahogy ez már "a" fórumon is felmerült pár hete.

Névtelen írta...

A normális rezgés nagyon fontos. Egy trailing stopnál (nem stop loss az más kérdés)naposon kb
4*Atr(10-40), 5percesen minimum 6*Atr, amelyek az utsó lok maxtól számítandók long esetén. Ami ezeknél nagyobb ellenmozgás abból már akármi is lehet :)

Szélanyó írta...

Azt hittem bármiből lehet akármi!:)

Névtelen írta...

Ifjúkoromban még én is :)