2007-04-02

Április bolondja

Amíg volt ma valami mozgás, legalább annyit tudtam nyerni rajta, mint a közte lévő pihenőkben elveszteni. De mikor leült a piac szokás szerint ebédidőben, otthagytam a fogam. A tőkém 10%-át. Méltó ünneplése a két éves pályafutásnak. Másfél éves emlékek ugranak be a régi típusú határidőzésemről. Ez is olyasmi volt. Mindig mikor valamelyik irányba megugrott, beszálltam/átszálltam, nehogy már sose legyen igazam. És ilyenkor az van, hogy mégiscsak sose lesz igazam, mert ez az 5 szó nem stratégia. Drágán venni, olcsón adni elég gyors öngyilkosság, ha 5 percenként trendfordítást érez az ember. A kockázat miatt nem tudtam gondolkozni? Fogalmam sincs. Egész nap fogalmam se volt, mit csinálok. Ennyit számít a kockázat. Hogy előre tudja az ember, ilyen napból csak néhányat tud finanszírozni az életben. Aztán jön a szénlapátolás. Ez nagy tét, nehéz mellette higgadtan üldögélni és chartot elemezni. Ez se lenne baj, ha közben nem hinném azt, hogy higgadtan ülök és chartot elemzek.
.
Mondhatjuk, hogy szar napja volt a Dow-nak is, de eddig asszem minden nap nyerő voltam demóban, pedig volt már mindenféle. Az irányváltásoknál sokat veszít az ember, ezért ritkán kell irányváltani. Ehhez kell a nagy kockázattűrés, hogy végül kevés legyen a veszteség. Nemrég még arra gondoltam, holnap is teszek egy próbát, ne adjam fel ilyen könnyen... de nem lehet. Inkább specializálódnom kell olyan szituációkra, amiket nagyon ismerek, és amiket le is tudok írni valahogy szabályokkal. Ez nem nagy találmány, részvényen is ezt csináltam, de a teszt alapján azt hittem, oda-vissza tudom játszani az indexet. A realtime indikátorom is elmehet a sunyiba, ha azt nézem, nem látom a fától az erdőt. Olyan kitörésekbe léptem bele folyton, amik nem léteztek, csak jól illettek volna oda. Szóval mostantól addig papertrade, amíg becsukott szemmel is tudom, mit akarok. Akkor ugyanis hiába izgulok, ha van szabály, végre kell hajtani és kész. Ilyen rugalmas módszert, mint amit eddig gyakoroltam, nem bírok valós kockázattal végigjátaszani. Még papíron is ideges voltam tőle, ld. pénteki post.
.
Ma nincs videó, még az kéne. Itt egy screenshot, az is sok. Azért kicsit kielemzem, ha már van. Az első harmónikában szerencsére nem léptem színre már a legelején, ugye ilyenkor bevárom az első 3-5 percben létrejövő szinkront az index és hati között. Utána egy belső beszűkülésből letörést megshortoltam, mert hogy de szép szűk. Oldalazás közepén hiába szép szűk. Hiba. Kistoppoltam felette. Utána az egész háromszög letört, ezt is shortoltam, és tartottam addig, míg erősen lassulni nem kezdett a hullámzás (pozitív div itt szokott lenni indikátorokon) és ott jó drágán kiszáltam, de legalább nyertem. Megint csinált egy hsz-t, ebből is a letörést shortoltam, nagy bukás lett a vége. Addig korrigált felfele, amíg elérte a tűréshatáromat, és persze megint a tetején dobtam el. Ezután meglongoltam, mert hogy új csúcs, biztos trendfordító. Kiültem egy nagy korrekciót. Elég lett volna a végén a kitörést meglongolni, mert ezt nagyon ismerem, ez tényleg szép trendfordító. Csak így nagy volt a risk. Ezután végre egy jó kis trend, amit végigültem, jól is zártam egy erősebb korrekciónál. Ekkor kis nyerőben voltam még, de ezután órákig csúszott lefelé, és folyton meglongoltam a tetejét, és shortoltam az alját, elbuktam itt a napi sáv többszörösét. A legnyugisabb szakasz a leghalálosabb. Főleg ha az ember folyton akar valamit tőle. Aztán nagyon letört, nyugodtan beleültem egy shortba, hogy akkor ezek szerint elmarad a kitörés, amire egész délután játszottam. Már nem is figyeltem, mikor mégis kitört durván. A tetején abba is beszálltam. Aztán a második körben már pár pontot nyertem is rajta. 15 pozícióból 12 veszteséges. Kb -90 pont egy nap alatt. Nem is tűnik soknak amellett, hogy teszten +100 körül voltak a jó napok. Csak ezekre így nem fog sor kerülni, nem játszhatom el mindenemet.
.
Máris jobb így, hogy ezt tisztáztam.

11 megjegyzés:

Névtelen írta...

Üdv Szélanyó bácsi!
Már régóta érdeklődve olvasom bloggodat. Ha jól értelmeztem korábbi írásodat, most élesben kereskedtél. Azért írok most, mert úgy érzem ugyanazt a hibát követted, mint én anno és még most is sokszor.(Bevallom,nem vagyok egyáltalán tapasztalt trader és nem daytradelek.) Azt vettem észre, hogy amikor élesben kereskedekek, sokkal könnyelműbben lépek be egy-egy poziba. Azt tapasztaltam, hogy míg papírkereskedek egészen ügyesen csinlálom, amikor élesben akkor sorozatos bukták. Más pszichés állapotba kerülök, amikor élesben csinálom, még akkor is amikor már csak a profitot forgatom. Nem tudok másra gondolni, csak arra, hogy ilyenkor a tudat alatti félelem korlátozza a gondolkodásomat, amit - egyenlőre- nem tudok kiiktatni. Azt is megtapasztaltam, hogy bármeddig papírkereskedhetek, bármekkora látszat gyakorlatot és sikert érek el, ha élesben nem szerzek gyakorlatot - a tudásom nulla. Éppen ezért én azt a stratégiát folytatom, hogy a belépési pontokat amiket az elemzéseimből kiokoskodok alá kell, hogy támasszon néhány (2-4) egyszerű feltételnek a teljesülése (back és papírtesz alapján). Ha ezek közül akár egy is nem teljesül akkor nem lépek be. (Hogy ezt daytrade-nél kivitelezehető-e azt nem tudom). Én -már- nem próbálok meg elhozni teljes rallykat. Kiszállásnál a célprofit, követőstop és elemzés eredménye közül megpróbálom mindig a szigorúbbat választani.
A bloggod egyébként nagyon jó.
Sok Sikert kívánok Neked.
Tibor

Szélanyó írta...

Igen, jól csinálod azt hiszem. Amikor ilyen kevés idő van dönteni, kellenek szabályok, különben jönnek az érzelmek és vége a világnak. Most az jön, hogy csak a legnyilvánvalóbb és messziről is látható setupokat, amiket van időm megtervezni, azokat játszhatom meg. Papíron-élesben, ebben a sorrendben, vagy felváltva. A lényeg a számonkérhetőség. Legyen terv, ne csak impressziók.

Névtelen írta...

Anyó,
kemény nap volt a tegnapi.
Szerintem érdemes volna megfontolni, hogy a szabályrendszeredben meghatározd a napon és hónapon belül megengedhető legnagyobb bukót is, amelyet elérve azonnal kiszállsz a piacról. Olyanokat mozog ez a cucc, hogy pillanatok alatt mély sebet üt, ha elveszíted a kontrollt és nem tudod tárgyilagosan nézni a piacot, ettől védene a limit. Nem tudom, hogy mekkora lehet a határidő tick-költségét és a volatilitását is figyelembe véve, ki kellene számolni. Itthon magamnak
havi - 6%-ra lőttem be a felfüggesztési limitet (kintre még nemtom), és nekem segít ez a módszer, mert megadja a kontroll érzését. Érdekes módon akció közben is működik akkor is, amikor éppen padlón vagyok egy nagyon elszúrt trade miatt. Márciusban leteszteltem. :)
Egyébként meg jön még jenki indexre hurrikán :), hajrá a tesztekkel!

Szélanyó írta...

Igen, a limitet mondjuk el is értem ezzel:) Megy tovább a teszt kicsit konkrétabb szabályrendszer felé.

Névtelen írta...

Na jó-jó, én úgy gondoltam, hogy még napközben leállni. :)

Szélanyó írta...

Az még jobban idegesítene, ha közben is figyelném az egyenlegemet:)

Névtelen írta...

Anyó,

teljes szívemből együttérzek veled, nekem is előjöttek régi kínos emlékek. Mondjuk, én sosem papírteszteztem, sztem olyan megtévesztő, mint a homokzsák ellen bokszolni (bocs, ha ez sarkosnak tűnne). Amit a magam példáján láttam, az az, hogy oda-vissza indexet játszani valami olyan bravúr, amit napi rendszerességgel végrehajtani már kész intergalaktikus csoda.Így eveztem aztán a swingre. Ha mindenképp ezt az irányt akarod, akkor nem lehetne inkább egy fájdalommentesen kicsi, de VALÓDI adaggal? Lenne puskaporszag, de agyon azért nem lőnének.

Szélanyó írta...

Ez VALÓDI adag volt sajnos, a legkisebb, ami csak lehetséges. 1 darab. Az a baj, hogy 1 konti is a tőkém 15x-ösét éri, így nincs fájdalommentes méret. Persze aki nem engedheti meg magának, minek játszik. Az lesz, hogy csak figyelek, és majd a tökéletes helyzeteket egy komponens rv-en játszom meg, heti 3x, 10 usd kockázattal, 40 usd célárral. Nehéz megtalálni azt a pontot, ahol még elég kicsi a kockázat ahhoz, hogy tudjak gondolkozni, de még elég nagy a célprémium, hogy érdemes legyen a gép elé ülni. Vagy simán pihentetem az egészet, míg ki nem találom, hogyan tovább.

Névtelen írta...

Üdv Szélanyó Bácsi!
Csak egy technikai kérdéssel zavarnálak: Milyen képernyő videózó progit használsz? Ha megadnád letöltési címét, azt is nagyon megköszönném.
Szia!
Tibor

Szélanyó írta...

Szia!
HyperCam 2 a neve, de hogy honnan van, az rejtély:)

Névtelen írta...

Kösz!