2007-04-05

Indexek egymás között


.

Most egy kissé tematizáltam a videót, mert sok dologról nem bírok keveset beszélni, kevésről viszont simán sokat. Angol kamatdöntés miatt figyeltem, hátha lesz valami kihagyhatatlan setup a GBP-n. Közben dolgoztam meg dumáltam, szóval nem voltam a koncentráció szobra. Aztán megfigyeltem a kihagyhatatlant, bejelöltem, megmondtam cimborának, hogy ezt figyelje, mert mindjárt kilövi a monitor tetejét, de cimbi valójában hülyének néz, hogy én chartokat nézegetek. És pont akkor tört ki először, én meg úgy éreztem, elkéstem, nem figyeltem elég korán, nem számoltam, nem barátkoztam a kockázat gondolatával, inkább kihagyom. Aztán már fájt, de legalább jól esett, hogy igazam lett, és hogy vannak tehát még tökéletes szituációk. Ezeket kell kivárni roppant türelmesen, aztán ugrani, mint a puma. A sikernek ez teszi ki a nagyobbik részét, az összes többi komponenes együtt eltörpül emellett, ezt a héten már bizonyítottam. Meg már korábban is ezerszer. A kilapított medve amúgy roppantul hasonlít a részvényeken megszeretett bika trendfordulóimhoz, innen a nagy barátság.
.
Később csináltam -2 ticket az ER2-n, de közben rájöttem, hogy azért szívok vele, mert sikerült a bikában az épp leggyengébben muzsikáló indexet meglongolnom (elhamarkodott beszállás ismét, ejnye). Nem ment új csúcsokra a többiekkel, utáltam érte. Aztán fejválltól tartva egy jobb váll csúcsán eladtam enyhe bukóban. Pár órája történt ez, és azóta sikerült neki még 5 ticket emelkednie, pompás. Eközben a dow-n +18 ticken zártam volna ugyanazt a pozit. Itt kapott életre a régi (és roppant eredeti) ötlet, versenyeztessünk csigákat, azaz tegyük a négy indexet ki a képernyőre és elemezzünk anomáliákat, divergenciákat, hátha kijön belőle valami.
.
Arra jutottam egyelőre, hogy meg kéne várni, hogy ezek megerősítsék egymást legalább az irány tekintetében, tehát akkor lesz bikapiac, ha a többségük bika, és akkor medve, ha. És ha ez tiszta, akkor bika esetén a legerősebben keressek lehetőleg long setupot, és fordítva. Egy ilyen válogatás önmagában is jelenthet annyi pontot, amennyi eldöntheti a sikerességemet. Látható az ábrán is, hogy a 18:00 kitörés előtti pihenő a három jobb oldali ES és YM (bigcap) indexeken volt a legszebb, de főleg YM, a bal alsó NQ is jól nézett ki, de a bal felső ER2 (russell2000 smallcap) bizony bekorrigált, míg a többiek a csúcsnál konszolidáltak. Én meg pont ER2-t longoltam eggyel később, miután a kitörésről tökre lemaradtam, és annak a második körére vadásztam. Csak az én indexemen nem jött második kör sokáig, úgyhogy feladtam. Ma is tanultam valamit.
.
Közben NQ zárás előtt jól rálépett a gázra, miközben a többiek mind esnek. Nem mindennapos esemény pont most, mikor először nézem őket együtt. Eközben az is látszik, keményen bejött volna, hogy ha letörnek a bikák estére, a Russell mint leggyengébb láncszem alkalmas lehet egy shortra. Divergencia a javából.

Nincsenek megjegyzések: