2007-07-26

Rexona

Ezzel a kis GBP shorttal zártam a napot. Határidőn játszottam meg, de a promptot néztem, mert az ugyanaz likvidben. Egy háromszögből letört szépen, visszateszt pompás, újabb letörésbe beleadtam. Ekkor még visszajött tesztelni, beijesztett, de nem tudott megizzasztani, Rexonával bekentem reggel a hónaljam. Ott unatkozott az ellenálláson, kimentem pisilni, ami ilyenkor mindig kockázatos vállalkozás. De kellett. Utána beindult végre szépen az esés. Előző mélypontnál kicsit hezitált, úgyhogy kidobtam. Pedig még mélyebbre szúrt utána. Jó ez azért így is. Előtte shortoltam valami részvényt is, azon ugyanennyit buktam. Ott béna voltam rendesen, nem is mutatom meg.
.
Több mint két éve játszom New Yorkban, és eddig vakon elfogadtam, hogy 1 size, 100 db részvény a kötési egység, a minimum. Ezért foglalkoztam olcsó papírokkal annyit, nem bírtam a nagyoknál elég kis kockázattal pozit felvenni. Sennacherib asszír király sugallatára viszont utánajártam a dolognak, és akármekkorát lehet nyitni, kivéve ha direkt a NYSE, AMEX rendszerekben helyezünk el ajánlatot, ahol valóban a 100 az egység. De úgy látom minden részvény kapható vagy tíz helyen, ECN-eken, ahova az IB smart-ja például automatikusan berakja az ajánlatomat, magyarul bármekkorát köthetek. Kipróbáltam, működik. Nincs többé okom 10 usd alatti rv-ekre korlátozódni.
.
3 hónapot dolgoztam egy igazi munkahelyen, ezért nem is nagyon kereskedtem, nem is nagyon írtam. Most egy hét nyaralás, aztán ki tudja. Meló az van megint, csak még nincs aláírva. Kötetlen munkaidős, ami talán azt jelenti, nap közben tudok kereskedni, talán azt, hogy állva alszom a büfénél. Akárhogy is lesz, kb 2 hónap. Hiányzik a piac, de amíg nem élek meg belőle, valami másból kell tőkét kovácsolni.
.
Majdnem teljesen felhagytam a pozíciótartással, talán épp időben, nagyon rondák szerda óta az indexek. Ma dobtam a FUEL-t is, 7 hónap együttélés után sikerült veszteséggel lezárnom. Nem hiányzik, az az igazság. NEXM-et tartom már csak, kevés van, és aug. 6-án jelent, azt még megvárom, hátha úgy járok vele, mint INNO-val annak idején. INSW-t is zártam múlt héten, jelentett, de nem mozdult sehová, akárcsak abban a három hónapban, amíg együtt jártunk. NEXM amúgy ronda, de még nem eléggé ahhoz, hogy rám ijesszen. Íme a chartok:

FUEL rossz tréd volt, INSW rossz tréd volt, NEXM most kezd rossz tréddé válni eléggé. Emberek ordibálnak és csörömpölnek az utcán, egyszer elköltözöm Ausztráliába, viszek egy kalapácsot, és kifekszem egy fa alá a szavannán. Ha jön egy pók, megütöm. Ismeretlen éghajlatra mindig kell kalapács. Éjjel átkereskedek NY-ba, aztán rájövök, hogy olyankor már fáradt vagyok és inkább Tokyo meg Sydney. Vagy a Karib-tengerhez költözöm és onnan NY. Ott sajnos nincs szavanna, viszont sajnos vannak kalózfélék. Kalapács oda is kell. Hurrikán ellen még az se véd. Sajnos.

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

A kalapács idehaza a gép mellett is nagyon hasznos holmi, vagy a kezedre, vagy a buyra, de mindenképp. És véd hurrikán ellen is csak nagy legyen és jól tudjál benne kapaszkodni :)

Névtelen írta...

Anyó,

ez nagyon tetszett. Egy viharban edződött férfiú hangja szólt. Emmá döfi!

Szélanyó írta...

Szélanyó elvitathatatlanul férfi a talpán. Mitagadásnak nyögés a vége!

Névtelen írta...

Na, csak azért,

nehogy úgy tűnjön, ironizáltam az előbb: én spec. egy ideje már jóban vagyok a tőzsdével, de amint van rá módom, művelem a mesterségem (egyedi üvegmunkák) is, és nem csak azért, mert az is pénzt hoz, hanem mert olyan nagy nyugalmat ad az érzés, hogy van másom is, mint a tőzsde.
Jó érzés a nyereség, de a pénzgyűjtögetés önmagában (nekem legalábbis) nem egy alkotó élet.A kettő együtt viszont kölcsönösen erősíti egymást és biztonságérzetet ad itt is-ott is. Most, hogy kicsit kijjebb léptél, egyből valahogy jobbnak tűnik a hangzásod. Ezt a hangot hallottam edzettnek, de mára már nem puncsolok tovább...

Szélanyó írta...

Én pont azt érzem, hogy a három hónapos kényszerpihenőm alatt kissé kaotikussá vált a blog is, nincs iránya, nincs egy adott kereskedési stílus vagy stratégia, aminek a finomítását lehetne nyomon követni.

Persze lehet, hogy korábban se volt, csak azt hittem:)

Most élőben papírdaytradelek részvényeket, keresek egy testhezálló stratégiát, és finomítom. Papírválasztás, timeframe, setup, entry-exit, minden. Tudnom kell, hogy jó lenne-e nekem egyáltalán, ha szabad lenne daytradelnem:)

Alig várom, hogy olyan jóban legyek a tőzsdével, hogy tiszta alkotásoknak szentelhessem mellette a maradék életem. Addig viszont kevésbé szórakoztatókat is elvállalok sajnos:)

Névtelen írta...

Mindegy, majd túlvergődsz rajta.
Nekem másfél év vergődésbe telt. Elsőre részvényekkel próbálkoztam, hullámvasút után épp csak megmenültem, nem nekem való, otthagytam. Aztán BUX-hati, egyből nagy siker - sajnos. Épp egy visszaesést sikerült shortolni, ömlött a pénz befelé. Ebből adódóan a kezdők tipikus hülyeségével továbbra is azt erőltettem, ami elsőre sikeres volt: shortolni egy bika-piacot, ötletes... Aztán amíg borogattam a sebeimet, iszonyat sokat tanultam, többet mint az egyetemi öt év alatt, pedig az se volt semmi. De aztán a saját hozzáállás kipuhatolásához még mindíg hosszú hónapok kellettek. Mindenestre a pofonok és a hátralépés hasznos volt - távolabbról nézni az eseményeket mindíg többet mond azóta is. De az a légszomj a víz alatt, az nehéz volt.

Névtelen írta...

Ist,
szívemből szólottál! Vala.

Névtelen írta...

Mármint az élményanyagban fedeztem fel hasonlóságokat. Valószínűleg sokan vagyunk így :)