2007-08-09

AAP


Az első, sárga próbálkozás tesztben ment, a beszálló tökéletes: a reggeli esés utáni konszolidációból letörés pillanata. Egy ideig szépen működött a dolog, aztán eltörte a trendvonalat, majd a félórás emát is, ekkor aztán kiszálltam kis buktával. Hamarosan az IB papírtréderje elromlott, és nem teljesültek a megbízások többé, gondoltam ez isteni jel, hogy elkezdjek élőben játszani. Heti 3x ugye. Úgyis ezen a héten van 2 napom, jövő héten meg 1, szóval pont nekem való ez a tempó. Ugyanezt longra megvettem szintén tökéletesen miután kitört abból a szép slimjimből. Gyönyörű momentum vagy 4 percen át, durván nyerőben voltam, a szűk belépő miatt nagy pozit vehettem. Terv: trendvonal törésénél eladni. Csakhogy nem volt trendvonal, mert nem volt trend, csak egy fellángolás. Na majd lesz trend, csak ki kell várni - mondtam nagy bölcsen. A félórás, órás emák, és az 50%-os retracement meg minden egy helyen volt kb, mégse állította meg a korrekciót. Ekkor kis nyerővel ki kellett volna dobni. Legkésőbb. De még vártam, hiszen nem messze ott a bázis, ami komoly támasz, hátha az majd működik. Volt valóban támasz ott, de nem pattantunk vissza róla, letört. Ekkor kidobtam, tökéletes short entry helyen, mint általában. Csak ugye nem shortolhattam, mert akkor még elfogy a dt-lehetőségem, és akkor mi lesz! Szóval buktam. Nem volt olyan momentum, mint amit vártam. Most akkor mi van. Még kisebb timeframen, meg 3 perces mozgóátlagokkal dolgozzak? Az meg máskor túl korán kinyírná a pozijaimat. Tegnap már szóba hoztam a PP-t, amit végre támaszok és ellenállások összefoglaló neveként tudok használni. Vehér és vízszintes, az a lényeg. A mai gap két széle például kapjon ilyet, meg a slimjim is, ezek a jól látható fontos szintek, PP-k. Ezt célárként használhattam volna, de mivel nem határoztam el előre, nem élhettem vele. Tehát ahogy a tegnapi GBP hati-n, most is kiszállhattam volna az első értelmes távolságra lévő PP-nél folyó harc során. A gap alja meg is állította a momentumot, teljesen pontosan. Annak ellenére, hogy a nyitóáron semmi forgalom nem volt reggel (NYSE az ilyen fura), csak lejjebb kezdődött el később a buli. Ha már forgalom: feltűnt, hogy a momentumban nem valami sokan vettek részt. Igazuk volt. Már csak ezért is gyorsan zárnom kellett volna. Ez a diszkrét kereskedés hátránya, hogy utólag 170 paraméterből kiokoskodja az ember, hogy mit miért kellett volna, ám élőben nem lehet egyszerre 170 jelzés alapján döntést hozni. Most lehetnék ideges, hogy ott hagytam egy nagy nyerőt, sőt buktam is, de már kiidegeskedtem magam abban a kínosan hosszú pullback-ben ott ni.
.
Mára nem is fárasztom tovább magam, maradjunk annyiban, hogy nyitás utáni órákban elég játszani, és specializálódom ezekre a típusú kitörésekre. Napról napra egyre jobb és jobb leszek, nem vitás. Ne maradjon bukó tanulság nélkül: holnaptól a PP szintekre is figyelek a kiszállásnál.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hmmm...

Anyó, nem a piszkálás kedvéért, de ezek valóban az előző napi max-min-záróból számított szintek lennének? Ha igen akkor tényleg Pivot és akkor én kérek elnézést, de ahhoz egy kissé túl direktnek tűnik. Amúgy mindegy minek hívjuk, ha használható, de a "Pivot" az egy nagyon konkrét formula. Jó ideig használtam a Pivot számokat és valóban, meglepően jól szintezték a mozgásokat.

Szélanyó írta...

Ja nem, bocs, ezt nem tisztáztam. Létezik egy Pivot Points nevű mágikus képletekkel számolgatás, ami azt veti előre, hogy az adott napi range alapján mik a másnapi valószínű határok.

De a PP. eredeti értelmében fordulópontokat jelent, egy hullámmozgás csúcs-mélypontjait. Én ilyen értelemben használtam, azaz nem az indikátorról van szó, hanem sima támasz és ellenállásokról, amik nem jövendölések, hanem a múltban működtek jól.