2007-08-10

PPO Histogram

CX, TRV, AAP tegnap, AAP ma


CX-szel ugyanúgy jártam kb, mint tegnap AAP-pal, azzal a különbséggel, hogy ez nem ért el közben semmiféle célárat, tehát nem tudtam hasznosítani a tegnapi tanulságot, hogy a híres támaszoknál-ellenállásoknál majd szűken stoppolok.
.
Megint szükségem volt egy új tanulságra, mert feltűnően gyakori, hogy egy jó kis kitörés/letörés nem vezet sehova, behal. Nincs trendvonal, nem támasztja mozgóátlag. Visszatekintettem arra az időszakra, mikor volt egy működő stratégiám, napi chartokon longoltam kitöréseket, és MACD histogram fordulónál (csúcs/mély) kiszálltam a momentumból. Ez most télen volt, és azért hagytam abba, mert megjött a volatilitás (először csak egy napra, most meg már mindennapos) és a napi zárást nem volt többé biztonságos kivárni. De talán működhet ez az egész 2 perces alapon is (vagy 5), miért ne? Tehát ne akarjak sokat fogni, annyit hozzak ki egy buliból, amennyit a histogram enged, azaz a gyors momentumokból sokat, a lassúakból és behalt kitörésekből keveset. Néha egy kis mínusz is jöhet. Ez nagyon mechanikus stratégia, ami örömteli. A gyertyák záróárát ki kell várni, de azért ha nagyon zúznak, ettől eltekinthetünk talán. 2 perc alatt is történhetnek kemény dolgok. Másik előnye, hogy kezdeti stoppal se kell gondolni, a momentum jellemzően előbb hal meg, mint hogy kiszednék a stopunkat. Ezzel időt nyerek a kitöréskor, amikor hát nincs is idő. Nevezhetjük skalpolásnak, ez eléggé az.
.
Piros nyilakkal jelöltem a chartokon, hogy hol dobott volna ki ez a histogramos zárás. Látszik, hogy jobb, na. Persze 1000 esetet kell vizsgálni, nem 3-4-et, majd idővel. A tegnapi AAP-n is jelöltem pirossal, sőt a main is, ami csodálatosan néz ki már önmagában is. Kár, hogy nem ezen játszottam. Eléggé kihozza a maximumot a zárásom, mi?
.
És még egy fontos tényező: az idő. Ez percek alatt végez. Nincs időm és okom aggódni, töprengeni, fontolgatni, reménykedni, ragaszkodni. Ezektől hamar megőszülnék, és károsak a bukszámra is. A ragaszkodás ugye az, amikor mégse adom el, hátha mindjárt bejön amit akartam. Ez összefügghet azzal is, hogy nem akarok egy hetet várni a következő dt-lehetőségre, de lehet, hogy valami mindenáron győzni akarás van mögötte, ami így, hogy nem én irányítom a piacot, nem túl egészséges. Majd kikoptatjuk. Ezzel a mechanikus zárással például.
.
Az idő még azért is fontos persze, hogy ha nem is nyertem egy tréddel, de ugorhassak a következőre, ne üljek rajta egy órát. Ennek majd hasznát veszem az unlimited dt-s időszakban.
.
PPO~=MACD, csak itt %-os elmozdulást mér az indy, nem centekkel dolgozik.
.
Ja és TRV-n már e szellemben játszottam, nyertem is egy kicsit. Itt pont jobban jártam volna emával vagy trendvonallal, de legjobban akkor, ha a begyorsulásra diszkréten rájövök és lecsapok a végén.

21 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez jól hangzik, azért is, mert láthatóan azzal volt és van sok gondod, hogy nem tudod időben zárni a pozikat. A téli időszak emiatt is lehetett ilyen sikeres, mert mechanikussá vált az egész.

Én meg pont fordítva voltam, hogy mindig korán kiugrottam. De akkor jött az új *****(tm), és 71.5%-kal csökkentek a ráncaim.

Névtelen írta...

Fekete hátteret akarok!
Most olyan, mintha állandóan alkonyfénnyel szemben kellene néznem a betűket ebben a (közülünk csak Ist által pontosan behatárolható) szürkében!

Névtelen írta...

Hm. Eddig akárhogy nézegettem, a PPO - bár érzékenyebb az MACD-nél - nem bizonyult valami megbízhatónak. A CCI, pláne ha a divergenciákat is azzal keresem, kenterbe veri az összes többit. Nincs jó tapasztalatod róla, vagy csak egyszerűen szívesebben maradsz a járt úton? A CCI divergencia is egyértelmű, és igen korai jelet ad.

Ez a háttérszín tényleg lehangolóan gusztulatlan, de szép tőled, hogy ennyit vacakolsz vele. Mindenkinek úgyse lehet a kedvére tenni.

Névtelen írta...

Pontosítok: azt láttam eddig, hogy a PPO jelzéseken alapuló nyitás-zárás is jövedelemtermelő, csak én oly gyarló vagyok, hogy zavarnak azok a kimaradó részek, amelyekről miatta késnék le.

Szélanyó írta...

Nem mondtam egy rossz szót se a CCI-ről, igaziból egyáltalán nem ismerem. Egyszer olvastam róla, és nem rögzült:)

PPO nem érzékenyebb a MACD-nál, rövid távon egyformák, csak olyan távon van eltérés, ahol egy papír értéke jelentősen változik, azaz már számít, hogy összeadunk vagy szorzunk. Akárcsak a logaritmikus/aritmetikus chart.

CCI-t majd átnézem, kösz a tippet.

MACD/PPO késését elismerem, nem titok, de a histogramjuk megelőzi őket, evvel köszörülöm a csorbát.

Mellesleg ami nem késik, több téves jelt ad, ez a hagyomány. Meg erre találták ki a finomhangolást, hogy megtalálja az ember az egyensúlyt a késés és a kamu jelek között. Sziszifuszi munkának hangzik.

Háttérszín korom fekete, mi abban a gusztustalan?:)

Névtelen írta...

LookBack = Param("Lookback", 13, 2, 100 );
Smooth1 = Param("Smooth 1", 25, 1, 100 );
Smooth2 = Param("Smooth 2", 2, 1, 100 );

HH = HHV( H, LookBack );
LL = LLV( L, LookBack );

StoMom = 100 * EMA( EMA( C - 0.5 * ( HH + LL ), Smooth1 ), Smooth2 ) /
( 0.5 * EMA( EMA( HH - LL, smooth1 ), smooth2 ) );

Uptrend = 40; Downtrend = -40;


Plot(StoMom , _DEFAULT_NAME(),
IIf (stomom > uptrend AND stomom > Ref(stomom,-1), 5 ,
IIf (stomom > uptrend AND stomom < Ref(stomom,-1), 4 ,
IIf (stomom < downtrend AND stomom > Ref(stomom,-1), 5,
IIf (stomom < downtrend AND stomom < Ref(stomom,-1), 4,
6)))), ParamStyle("Histogram style", styleHistogram | styleNoLabel, maskHistogram ) );

Próbáld ki ezt is (Amibroki), ha már annyira bírod a momentumot :)

Névtelen írta...

Jó ez a bugyirózsaszín :)

Névtelen írta...

Ez a rózsaszín mindent alulmúlt.
Ókonzervatívnak nevezel, ha felvetem, hogy esetleg fekete alapon fehér betűket olvashassunk? :)

Névtelen írta...

Jaj, Senna, fogadjunk, hogy neked a rózsaszín cukormázas sütik se tetszenek ott a felső sarokban! Ez már tányleg ókonzervatív hozzáállás. :))
Anyó, ez a narancsszín viszont nagyon baba, csak hogy én is hozzászóljak.
(P.s.: észrevettétek, hogy ezt a design-kört átlag félévente megfutjuk itt Anyónál?)

Szélanyó írta...

Tboly, köszönöm, beraktam amiba, és elneveztem tbolynak:) Aranyos, néha jól működik, de azért nem merném használni...

A színek harmóniája most lett tökéletes. A rózsaszínt pont akkor metszettem vissza, mikor asszír rajongóm besokallt, de tőle függetlenül. De most... megvalósítottam önmagam, azt hiszem. Nyugodtan alhatok végre.

Fogok is, mert megint dolgozó ember lettem, titokban még élvezem is. Van ebben valami perverz.

Névtelen írta...

Van hivatalos neve: stochastic momentum,+- 20range, +-40 erős momentum, +-60 felette megfontolandó a kiszállás, 0-nál fordulós jelzés. Kiegészítésnek használom és elég jól egybeesik a avlósággal, de sajnos range közeleben ez sem ér semmit. A többivel CCI, PPO nem hasonlítottam össze, de késés szempontjából talán érdemes

Névtelen írta...

A narancssárga betűk már tetszenek, kellemes, meleg hatásúak (tiszteljük a másságot :))
Ezt az élményt szinte az extázisig fokozzák a kis bugyirózsaszín kekszek (elvégre kemencében vagyunk) és az alattuk lévő oszlop hasonló színű betűi!

Szélanyó írta...

Ez már kiforrottabb műelemzésnek tűnik, csak épp nem narancssárga ez, hanem mézeskalácssárga:) De ezt a vájtszeműeknek elég észrevenni.

Tboly, így kicsit világosabb, jónak tűnik, majd lesem. Köszi!

Névtelen írta...

Látom, sütnöm kell a bandának karácsony körül egy rakat mézeskalácsot, hogy tisztázzuk végre ezt a színmeghatározás-kérdést. :) Szépen mondtad, Senna, magam sem tudtam volna szebben.

Névtelen írta...

Na persze, ha politikaileg kevésbé lennék korrekt, azt is mondhatnám, hogy most olyan kis buziforma lett az egész oldal, de hát ilyet nem mondok! :)
Macskanyó, megjegyeztem a karácsonyi sütit, nem felejtem majd el! Névnapokat, születésnapokat bármikor, de egy ilyen ígéretet...!

Névtelen írta...

No, azokat sem szoktad. :)
Mézeskalács meglesz. Kaptok rá jó kis tickereket is cukros tojásfehérjéből, és akkor ki-ki longolhatja a kedvenceit. :)

Szélanyó írta...

Előre is köszönjük alássan!:)

Névtelen írta...

Pofátlan vagyok, de megkérdezem, zserbót tudsz sütni? Az a legnagyobb gyengém. Sok mással együtt, persze :)

Névtelen írta...

Már rég tervezem megtanulni, tárgyalhatunk róla. :)

Névtelen írta...

Tárgyaljunk!
Benne vagyok, hogy nagy mennyiséget elfogyasztok, azzal a feltétellel, hogy te nagy mennyiséget készítesz :)
Hidd el, érdemes nekem finomságot csinálni, azt mondják, öröm nézni, milyen élvezettel tudok enni. Mint egy falánk vénember :D

Névtelen írta...

Zserbó részemról is long :)