2007-05-08

AFCE, GLNG, ONAV








Ez a mai három kedvencem, 19:00 környékén scanneltem őket könnyen. Beillenek a téli hadjáratomba, bár kicsit drágábbakat is engedtem, 20 usd-ig, hogy lássak azért néha valami likvid történetet is. Az entryvel korábban se volt sok bajom, az exiten viszont azóta is agyalok. Most két csapásirány közt vacillálok: állandóan venni a friss momentumokat és adni a kicsit régebbieket (nem feltétlenül megvárni hogy tönkremenjenek) vagy pedig stoploss+céláras rendszerben dolgozni. Mindkettő megoldja a fő problémát: ne kelljen gondolkoznom menet közben, mert abból csak a baj van. A nyitásnál úgyis mérlegelek, mekkora a risk, reward, van-e earnings mostanában. Ha hónapokra tárazok be, célárral, akkor az earnings-t el kell viselnem, mert időnként VAN és kész. Ha viszont momentumban akarok ülni, mondjuk 1 vagy több napot, ennyi a terv, ne legyen közben meglepetés, earnings.
.
Inital risknek a kitörő napot veszem, ez alá nem szívesen engedem vissza, nem kell letörnie az egész oldalazást, hogy halottnak minősítsem a kitörési próbálkozást. Rewardnak, targetnek a beszűkülés előtti momentumot veszem durván, ez persze módosulhat egyéb ellenállás miatt, vagy mittomén. Ez egy nagyon durva becslés mindig, a risk/reward. Mégis valahogy dönteni kell, és inkább így, mint máshogy. AFCE nyert, 50/300-zal, vettem is egyet, 20.59-en, azt is csak azért, mert épp oldalazott, és annyira limit áron akartam, hogy végül 4 centtel drágább market lett belőle, ahogy az lenni szokott. Szerencsére a háromból ez az egy emelkedett záróig, úgyhogy most akkor momentumban vagyok, ahogy akartam. Először azt tesztelem, hogy mindig 24 órára veszek csak valamit, ami jól megy, aztán találok újabbat, ami szintén jól kezd menni. Azért pont 24 óra, mert ennyi időnként tudok keresgélni, és a téli cuccaimat visszanézve gazdaságosnak tűnik. Télen jó lett volna a stop-loss/target megoldás is, ha eltalálom jól a targetet:). 29 poziból 11-nél teljesült volna a setup adta target, 18-nál kistopp. 3x rewarddal számolva ez nem rossz. De ez egyelőre B tervként merül csak fel.
.
Lényeg, hogy ne variáljak, legyen világos kiszállási képletem. A télivel gondok voltak, mert a MACD-histogram záróáras értékével dolgoztam, amit nem tudhattam pontosan előre, csak saccolhattam. Másrészt meg a záróár az este 22:00-kor van, ilyenkor már ágyban a helyem. Tévémaciig végeznem kell.

Nincsenek megjegyzések: