2007-05-14

Helyreigazítás

Valótlanul állítottam, hogy a Hódítóban azért könnyebb kereskedni, mert sok az amatőr. Valójában a piac jellege más. A részvénypiacot szinte kizárólag spekulánsok használják (a befektetők is egy árfolyamváltozás miatt vesznek, csak hosszabb távon gondolkoznak, ettől még számomra spekulánsok maradnak). Ettől szűk az árrés, nehéz nyerni. A játékban a piacot viszont nem igazán árfolyamnyereségre használják, hanem gyors szükségleteket elégít ki, tehát kevés a spekuláns, több az őstermelő (bármi áron eladó) és bármi áron venni akaró szereplő. Kénytelenek adni-venni.
.
Az egyszintes ajánlati könyv is kissé túlzás volt, hisz csak félszintes: csak az eladók tesznek ajánlatot, a vevők mindig market áron vesznek.
.
Továbbá: írtam, hogy szép sávban emelkedő papírokat kerestem és vizsgáltam. Nos, az eredmény kissé pozitív, de a chartok nagyon nem tetszettek, túl véletlenszerűek számomra, és eleve alacsony a reward, magas a risk, még ha gyakran előbbi teljesül is. Csak akkor sikerült pozitív eredményt elérni, ha olcsón veszek (ez könnyű) és kiadok egy limit megbízást az előző ellenállás környékén, kissé alatta. Ez gyakran teljesült, hozott nyereséget, de ezzel limitálom a nyerőket és szabadon engedem a bukókat. Ez meg ellentétes az elveimmel, úgyhogy ezt ejtettem úgy ahogy volt. A ronda chartokról nem is beszélve. Azzal foglalkozom inkább, amiben már van gyakorlatom, amihez affinitást érzek: a nagyreményű konszolidációkkal. Talán korrekciók is érdekelnek, de ezt még vitatják a tudósok egy része is.
.
Vettem pénteken két swing pozit, nem egy napra, de határozott időre, és az elfekvőket is meghatároztam kissé, hogy mit várok tőlük, mennyi idő alatt kéne megcsinálniuk, és ha rossz irányba igyekeznek, meg kell válnom tőlük. A risk-reward-time tényezőket mindig újra át kell gondolnom, és ezzel együtt azt is, hogy inkább átszálljak-e valami jobb dologba a gyengélkedők vagy célbaértek helyett. Chartokat majd legközelebb, most gyorsan alszom egyet.
.
Tudom, gyorsabban váltogatom a stratégiákat, mint más az intimbetétet, de ezzel a módszerrel keresem az Igazit.

Nincsenek megjegyzések: