2007-10-02

CG, RCH


CG. Volt szerencsém pont azon a papíron nyitni tegnap, amit előre dicsértem, hogy de tetszik. Valóban kitört, és megetszett nekem a túlzott mértékűnek ható ám alacsony forgalmú visszavonulás, miután olyan szép magasra tört. Egy kis 10 perces doji után elkezdett emelkedni, én meg gondoltam, ilyen olcsón nem kapok többé, és megvettem. Ezután ment csak tönkre az alaplapom (vagy ki tudja mi, majd holnap kiderül), és órákra magára hagytam szegény papíromat, aki ettől nem gyámoltalanodott el, egész nap hősiesen nem csinált semmit, és közben rám gondolt. Estére megemelkedett kissé, gondolta, abból nem lehet baj. Másnap nyitásra buheráltam egy működő rendszert, és mivel nagyon tüskés gyertyákkal indított, jobbnak láttam besöpörni a zsákmányt ahelyett, hogy továbbra is kockára tenném egy igencsak kétesélyes történetben.
.
Nem volt szép magára hagynom stop nélkül, ez természetes, de igénybe vettem telefonos segítséget, és eleve nagyobb korrekciót is megengedve választottam méretet. Meg másnapra átvihetősre, hogy ha esetleg úgy alakulna, hogy érdemes. Érdemes volt.
.
RCH. Őt a mai szkennel találtam, egy két napos papír, kínai IPO, aki elnnyi idő alatt már csinált 100%-ot szép egyértelmű momentummal. Na, uzsgyi, ráraktam a taligára, és figyuztam. Aztán mikor alamuszi trendelő mozdulatokba kezdett ebédidőben, és jött némi forgalom (az összes valamire való forgalom bullish gyertyán volt) szóval egy pullback-ben megvettem. Nyögvenyelősen indult, ahogy az lenni szokott (ehhez hozzá kell szokni, sajnálom!) de utána úgy begyorsult, hogy még mindig emelkedik, pedig már afterhours van. Oké, hogy Kínában meg még pre se, de azért mégis... hova igyekszik ennyire egy új kis akármi? Sokat agyaltam, hogy éjjelre bennmaradjak-e, hiszen gap várható valamelyik irányba, igaz inkább bullish (FXI egy hónap alatt 30%-ot emelkedett, nyílegyenes bika) deee akkor is kiszámíthatatlan a kockázat, és nagyon nagy nyerőt kockáztattam volna már, úgyhogy egyszercsak elegem lett és zártam. Várhattam volna zárásig, vagy míg tönkre nem megy, de nem hittem volna, hogy még egy dollárt tud emelkedni, miután ejtettem. Mennyit lehet veszteni korai zárással! De főleg az bosszantó, hogy pusztán félelem/kapzsiság vezérelt, semmi előjele nem volt a momentum gyengülésének.
.
Félelem és kapzsiság nem hagyományos értelemben, tehát ez a pénz úgyis az ördögé, meg nem is sok, meg sose gondolok rá közben, hogy hány elemet lehetne venni a nyereségből a zseblámpámba, de a sikerélmény, amit az elért %-okban és drawdownokban tudok mérni, a statisztika féltése, te jó ég, ez még mindig egy mondat!
.
Összefoglalva, jó nap ez a mai, amit jórészt a watchlistnek köszönhetek. Ha előre tudom, miket fogok nézni, sokkal határozottabban nyúlok hozzájuk, még akkor is, ha eredetileg nem is akartam kereskedni. Sőt, így még jobb. Nincs nyomás, lehet higgadtan okoskodni. És pont ez a lényeg, ebben van a nagy lehetőség: mai rohanó világunkban jól esik egy kis higgadtság, némi hidegvér. Sokkal könnyebben megoldanánk problémáinkat, gondoljunk csak a gyújtogatásba torkolló családi veszekedésekre, vagy az euthanáziára!

Nincsenek megjegyzések: