2007-10-15

CNB, LM


Hétfő van, süssük el a három DT-t - szól a régi mondás, úgyhogy csináltam watchlistet, és alig bírtam kivárni, hogy legyenek gyertyák. 10percesekből legalább egy óra, mire kijön valami értelmes. CNB épp szakadt kis korrekció után egy tegnap még bullish setupból, nosza, kapjuk el a menekülő longosokat. Namost első hiba: a szakadásból már kimaradtam. A trend második lábából. Annak a végét shortoltam, majd végignéztem a második korrekciót. Aztán a harmadik lábnál meguntam, és kidobtam, mielőtt valami csúnyát fordulna. Persze ezután indult csak meg igazán.
.
Tanulság: korrekcióban/pullbackben/konszolidációban figyelni és idejében beszállni. Utána meg ki kell várni, hogy meddig megy a trend. Nem volt elég okom zárni se. De legalább nyertem.
.

Ezután nézelődtem tickchartokat (vagyis IB-s kvázi-tick-chartokat) és megtetszett a LM, készült új mélypontra, nagy forgalommal. Mikor sikerült neki, valami Rejtélyes Erőtől vezérelve megnyomtam a SELL-t. Ezután ráébredtem, hogy a nagy forgalom azt jelzi, hogy végét járja a trend, én meg most shortolok. Kicsit még szenvedtem, hogy essenmá-essenmá, aztán inkább kidobtam kis buktával.
.
Tanulság: csak az előre kitalált stratégiát játsszuk, minden mást max szimulátor módban.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Azért szipp volt!
És a hibát hamar felismerted (én nem látok rajta semmit, de mondtad, hogy ticken nyomtad).

Szélanyó írta...

Kösz. Azért ezt is megnéztem belépés előtt, és tudtam, hogy így nem tetszik, mégis léptem, az a baj. De majd máskor nem fogok:)