2007-12-12

Juan Pablo Montoya













JPM a Tboly+ÁFÁ-zás díszpéldánya. Sok jó pozim volt ezzel a megoldással tegnap, aztán a FED utáni időszakban elkezdtek késni az adatok, nem volt többé türelmem hozzá, zártam a nyerőket és bukókat is érzésből. Aztán inkább abba is hagytam, de azért jó nap lett, és tanulságos. JPM-ből jó sok pénzt szedtem ki, amit direkt a kiültetős trailing megoldásnak köszönhetek. Az ösztönök már rég azt súgták, hogy egy "piros" papírtól ne várjak túl nagy rallyt, és zárjam le a jó kis nyerőt, míg nem késő. A Gyertyastoppolós megoldás az elején kivágott volna, amíg a visszateszt ment, azaz amíg a kitörést követően a népesség megbizonyosodott az új irányról. Trendfordulónál türelmesnek kell lenni, pláne bullishnál.
.
Voltak pozik, amikkel nem bírtam kivárni az eredeti stoploss teljesülését, és kivágtam korábban (nem bántam meg végül) és volt olyan is, ami bár kitört és ment-mendegélt (RATE), de olyan illikvid módon, hogy beféltem, és kivágtam egy kedves kis nyerőben, mielőtt jelet kaptam volna rá. A rossz belépő revíziói ezek, amik nem biztos, hogy beleférnek a stratégiámba, hiszen bármire rámondhatom, hogy rossz volt valamiért a belépő. Bár belépni is bármibe léphetek, mondván hogy jó lesz ez... dehát ez egy ilyen diszkrét kereskedés, hozzá kell szokni, hogy a jó ízlésemtől is függ a megélhetésem.

19 megjegyzés:

SittingBull írta...

Hali!
Ha a trailing stoppos technikát akarod kifejleszteni, akkor szerintem érdemes kipróbálnod a parabolic sar nevű indikátort. Elsősorban trailing stopp szinteket ad. Megjegyzem, ezek erősebb emelkedésnél tágak lehetnek, míg beszűkülésnél a stop is szűkül. Remélem segít.

Üdv, SB

Szélanyó írta...

Helló!

A SAR-ral az a bajom, hogy optimalizálni kell, hogy rendesen működjön, ne túl lassú, ne túl gyors legyen. A többi indy-nek is ez a baja, és ha állandóan más papírt nézel, nehéz optimalizálni. Persze a trailing key-t is kell, de azt majd érzésből.

SAR-nál amúgy azt figyeltem, hogy belépőnél érdemes közel lenni hozzá, és akkor hamar beindul a trail. Például úgy, hogy olyan hosszú beszűkülés törik ki, amire már rálapult a SAR.:) Viszont mivel csak záróárat vesz figyelembe, a tüskéket valahogy végig kéne ülni, azaz minden ellened szakadást, hogy hátha tüske lesz. Ami marhára rontja az eredményt, mert nem mindig lesz tüske. Vagy korán kidobod, és nem tartod a SAR jeléig. Akkor viszont meg az a baj. De azért vizsgálni fogom, kösz a tippet!

SittingBull írta...

Nézd vissza ezeket a nyerő, illetve bukó trade-jeidet, hogy egy minimálisan is optimalizált sar-ral, vagy egyéb indikátorral, például az MACD histogram csökkenése jelzi még jól a növekedés lassulását. Bár ezek hatékonyságát is úgy lehetne lemérni, hogyha beszálláskor is megnézed az indikátorokat. Van, amelyik erre, van amelyik arra jó :)

Szélanyó írta...

Tegnap visszanéztem sokat direkt ezért, az áfázós tologatást, azaz a sima trailing stop+initial stopot nem verte meg a sar, de gondolom ha direkt olyan setupokra gerjedek, amik sar-közeliek, és szép ívelten momentumálnak aztán, akkor dolce vita. Olyankor mondjuk minden mechanikus kiléptető ideálisan dob ki, ha a papír szépen mozog. Az a baj, hogy türelmetlen vagyok a tökéletes belépők kivárásához. És ha bukószériában vagyok, pláne tréding kényszerem, meg kockáztatós kedvem lesz, azaz még tovább bukok. Erről írok mindjárt, ha kikristályosodott!

Szélanyó írta...

Például ha egy ötperces charton nézel ki egy negyed órás beszűkülést egy 5 perces momentum után, a SAR csak valami másfél óra után éri utol az árat, tehát semmi köze az adott szituációhoz. Tehát nagyon attól függ a működése, hogy hány gyertyából áll egy setup.

SittingBull írta...

Szerintem a SAR annyi gyertyára "jelez előre", mint amennyivel számolt, így a momentumok, amiket te tradelsz, végigülhetők, de kockázatosak, pláne olyan papírokon, ahol forgalom, és mozgás van, ott kevesebb a racionalitás, és a nyugalom. Mellesleg megjegyzem, hogy a SAR trendelés esetében működik jól, oldalazásnál kevésbé, márpedig a zászlókban, beszűkülésekben van egy adag oldalazás is. Amúgy ha az acceleration értékét az alap 0,02-ről 0,04 körülire növeled, azzal a szintek közelebb mennek, gyorsabb lesz az egész. Én személy szerint a Lower High-ok, Higher Low-k által kialakított támasz, illetve ellenállás szintek áttörésére szeretek alapozni, szerintem így több mozgás megfogható.
Most mennemkell, üdv, SB

Árpi írta...

Szélanyó kollega, kitörőben újra a RIGL...

Árpi írta...

Akarom mondani az SVNT, bocsi..

Névtelen írta...

RIGL elképesztő menetet nyom!

Szélanyó írta...

RIGL, SVNT látásiból megvan, lehet hogy trédeltem is őket:) Ja. SVNT-n tök jót buktam:) EEFT meg MGI, ezekkel nyertem számottevőt. IWM-mel meg szétbuktam az agyam.

Most épp tök rossz játékos vagyok, de majd megint belejövök, és megjegyzem végre, hogy hogy kell jól csinálni:)

Marketwatch-nak van olyan screenere, hogy az utolsó 15(+15) percben kik mentek sokat. Így találtam csomó mániapapírt, akik nem mindig bizonyultak olyan likvidnek, mint látszottak, szóval vegyesek az érzelmeim, de talán több érdekeset találok így, mint mikor mindent átnézek. Az pusztító folyamat.

Névtelen írta...

Akkor is Szélanyó a Király!

Szélanyó írta...

Ja én pár éve Montoyáról is aszittem hogy király, de aztán mikor úgy érezte, hogy nem lesz világbajnok, lelépett nascarozni. Összement a királyságtudata. Nehogy így járjak! Vissza kell nyerni az uralmat a játékom felett, aggyal a szív felett, és akkor jöhet a földi királyság.

Névtelen írta...

A SAR nevében parabolikus és így is viselkedik, lassú kezdés, aztán begyorsul (feltéve, ha trend van és van rá ideje)Egy egyenletes, 10 sma-s trendben, emiatt kiüt egy idő után (beépített time stopnak is nevezhetjük)

Számos trailing típus létezik, számomra a legjobban az Atr, volatilitás alapúak tetszenek pl a mindenkori high - 1,5-3 Atr.
A profitmaximalizáláshoz ez azonban kevés, mert a legjobb, ha momentum max közelében lépsz ki. Utána viszont a reentry lesz a következő gond, ha folytatódik a trend :)

Szélanyó írta...

Hát a momentum maxot hogy találod meg?:) Nekem néha bejön tippelgetős megoldással, de erre nem alapoznék. A trailing pont ilyenkor a legjobb szerintem, mert a momentum akkor szokott véget érni, mikor az első nagy visszacsapás megtörténik.
.
A re-entry meg nem létfontosságú nekem, az is jó, ha egy másik papíron találok legközelebb ideális belépőt. Az viszont biztos, hogy érdemes visszanézni azokra a papírokra, amikkel nemrég játszottam, mert egyrész már hamarabb képbe kerülök, másrészt, ami egyszer szép volt, gyakran folytatja a szépnek levést még egy ideig, és talán még jobbakat csinál, mint az első randin.

Névtelen írta...

Na jó elárulom Neked a legegyszerűbb trailinget :)
Az utsó 2 vagy 3 gyertya minimuma és passz. Ez jó arra is hogy ne sokat veszíts a momentum maxból, viszont beszűküléskor hamar kidob, pedig lehet, egy újabb kitörés készül. Momentum max vadászatra jók az oscillátor típusú indikátorok extrém értékei rsi, stoch mom stb, de azért az agyeldobás szemmel is elég jól látható. Ilyenkor pl a stopot az agyas gyertya feléhez húzod.

Szélanyó írta...

Ez nagyon hasonlít a Gyertyastoppolós módszerhez, csak az az utolsó 1 gyertyával számolt. 2 azért volna jobb, mint 1, mert az 1-nek nem mindig látom az alját, hiszen váltáskor még kész sincs, mikor már a következő kezdődik, és lehet hogy alatta. Persze lassabb, ami néha meg rossz. Egyik se jó kis oldalazós szakasznál, mikor épp csak benéznek egymás alá a gyertyák, azaz mondjuk zászló készül. Agyeldobás valóban látszik szemmel, csak a teteje nem, azt hittem ott akarsz eladni. Az agyas gyertya feléhez húzás kb olyan, mint a fix távolságos stop, csak az agyeldobás mértékével tágul, tehát jó nagy zaklatásokat kibír. Lehet jó felőlem, de most ki fogja végigtesztelni, hogy ebből a sok megoldásból melyik a legtutibb?:)) És akkor még ott van a régi macd-hist csúcsos tippem is, ami aszonta, hogy ha lassul az emelkedés, ki kell szállni és kész.

Azt gyanítom, bármelyik megoldás csuda klassz, ha VAN momentum, és egyik se segít az esetek nagy részében, mikor nem indul el semmi komoly. Várom a visszatesztet, de aztán végül bukóban kell kidobni a jó kis nyerőt. Jó lenne egy gép, ami a megadott valós trédekre utólag kiszámolja az átlagosan legalkalmasabb zárási technikát:) Mert ezt kézzel nem vállalom:) A sima trailinges áfa elég meggyőző eredményeket hoz nekem, a visszacsapásokkal meg nem tudok mit csinálni, ha már egyszer besztálltam. Ott az entryt kéne okosítani.

Névtelen írta...

Van ilyen gép, úgy hívják Amibroki backtest :)
Hiába jön ki a backtest-tel, hogy melyik technika lett volna szignifikánsan optimálisabb, ha nem vagyunk képesek benne bízni és fegyelmezetten alkalmazni :(

Számos progit írtam, mindegyik azt hozta ki, hogy a hosszabb periódusú (15-50) mozgásokra mozdulás a Tesco gazdaságos, de hiába, ha rövidebb periódusú a tőzsdelelkem :)
Osztán persze csak csodálkozom, mint Szélanyó a hurrikánban.

Szélanyó írta...

Pont azért kell a backtest, hogy bízzunk benne:)

A 15-50-et meg el lehet érni úgy is, hogy berakod a stoplosst, aztán elmész kávézgatni 15-öt. Visszajössz, és állítasz a stopon, ha még van pozid:)

Nem beszéltünk még trendvonalakról, higher low-okról meg mozgóátlagokról. Sem fibonacciról, se régi ellenállásoknál célárakról, se pivot pointos célárakról. Van egy rakás kiszállási technika. Heikin ashi chartokról nem is beszélve:)

Névtelen írta...

A messzi kávézásos metodika jó, kimélné a billentyűzetet is, mert a helyben hörpölgetés + korrekció, néha csészedöntögetéshez vezet :)

No igen, minél több szerszámmal ismerkedünk meg, annál nehezebb választani, aztán csak azt vesszük észre, hogy mindkét kezünk tele van velük, pedig csak elég lett volna a gumifejű kalapács (óvjuk a monitor testi épségét) :)