2007-12-14

Seria Killa

Csúnya bukószériám volt a héten, ami aggodalommal tölt el. Az aggodalom meg önmagában nem segít, csak hátráltat. A mai nap csak ez a DNDN érdemes arra, hogy mutogassam. A többiek eleinte kistoppolgattak, aztán csalódottan letértem az Útról, és úgy persze még kevésbé ment. Pedig kitartó munkával akár nullában is zárhattam volna, ami sokkal jobb, mint amit elértem. Nem szabad, hogy az eredmény befolyásolja a játékot. Legfeljebb hosszú távon, tudatos stratégia-fejlesztés során. Az esti elemzések során a módosító észrevételeimet majd összeírom egy file-ba, és mindig végigolvasom, mielőtt új pozit nyitnék (ezt most el is hittem). Mert ezeket valahogy be kell építeni a tudatomba, nem elég leírni őket egy papírra, úgy látszik. Talán az a baj, hogy elvártam magamtól a jó eredményt az elmúlt hetek után, és mikor látszott, hogy nem fog sikerülni, elvesztettem a türelmemet. Rendszeresen. Ez persze amatőr dolog, edzenem kell az idegeimet valahogy. Talán ez a file segít majd. Vagy az a bácsi a Karate Kid-ből.
.
DNDN. Láttam, hogy pörgött, mikor már nem voltam benne, de azt is tudtam, hogy a hajó már elszállt. A pörgés vonzó, de támasz és ellenállás híján nem merek belépni sehol.
.
Mindeközben Szélanyóról 22:1 arányban bebizonyosodott, hogy zsír szexi! Azzal az eggyel elbeszélgettem kicsit, de mindenkinek bőven köszönöm a részvételt!

15 megjegyzés:

SittingBull írta...

Hogy tervezed meg a tradejeidet, mi alapján választod ki a papírokat?

Szélanyó írta...

Hát sajnos végignézem a 300 legforgalmasabbat azok közül, akik csináltak aznap 1%-ot valamelyik irányba. Ez macerás. Aztán ha találok valamit, ami felizgat a szépségével, akkor bevizsgálom kicsit bővebben. Megnézem félóráson, 5 percesen, esetleg 1percesen is, főleg nyitáskor. Mekkora a minimum beszálló, azaz a rezgés, amiből a minimum risk is számítódik. És merre törhet ki vajon, mekkorát mehet csont nélkül. Ellenállás-támasz, trend állapota, ilyesmi. Tüskék. Undorodom a tüskéktől, veszélyesek. És egy csomó ilyen szempont. Előző momentum mennyire volt rángós. De azért végtelen sok időm nincs kutakodni, mert elszáll a kismadár. Foglalkoztat a konszolidációban való beszállás is, hogy csökkentsem a kockázatot. De ilyenkor növelem a rossz irány esélyét (talán) és a benn töltött időt, ami iszonyú is tud lenni. Mai DLTR chart például, azt a slimjimet végigültem shortban, de végül szerencsére anélkül letört, hogy felcsapott volna a stoppomig. A stop-kicsapatás, a tüskék nagyon rosszul érintik ezt a játékot, azoktól leszek ideges szép fokozatosan. De majd most már uralkodom magamon!

SittingBull írta...

A piac hosszabb távú trendjét, hogy merre mehet az s&p, dow, milyen makro adatok érkeznek aznap, ezeket figyeled?
Szerintem az is érdekes tény lehet, hogy a piac egészéhez képest a papír hogyan mozgott.

Szélanyó írta...

Tegnap volt az első nap, hogy be se kapcsoltam a piac chartját. A piac maga is ritkán trendel rendesen, szóval nem sokra megyek vele, inkább ijesztgetésre jó, ha ellened indul. A papírod meg persze valami rákgyógyszer, vagy faroknövelő, amit kicsit se érdekel a big cap piac ezrelékes hangulata, mert épp +30%-ban tanyázik:) Szóval sok hasznát nem vettem. Néha kereskedtem vele, ha már ott van a képernyőn a QQQQ. Makro adatokat nem figyelem, FED előtt azért zárok mindent:) A piac reakciója bőven elég nekem, a hír csak megzavarna.

A piaccal szembe menő manók nem biztos hogy gyengülnek a piactól, lehet hogy azzal jársz jól pont, hogy a piac kicsit felenged, és a papírod még jobban megindul. Az együtt mozgókat meg ugye végig erősíti a piac, szóval... nem sokra megyek a figyeléssel általában:)

SittingBull írta...

Esetleg olyanokra gondoltam, hogy pl a kamatvágás előtti emelkedésben mely papírok mentek a legjobban, és melyek maradtak pesszimisták. Ekkor ha a piacon is trendforduló van, akkor az ilyen papírok érzékenyebben reagálnak. Vagy ennyire nem nézel ki magadnak egy pappert? Igaz, ez az elemzés nem feltétlenül a daytrade kategóriába tartozik, ettől függetlenül szerintem dt-ben is hasznos lehet.

Szélanyó írta...

De pont ezt csináltam, amit leírtál, mikor FED előtt kerestem magamnak bullish és bearish setupokat, hogy majd a nagy rohanásban inkább a gyengéket shortoljam vagy az erőset longoljam. De túl sokat nem kaszáltam ezzel, mert ami nagyot esett, azt egyből 50 ponttal lejjebb kötötték, amit meg szépen megkaptam 20 pont eséssel:) az meg nem is esett olyan túl sokat később se. Ilyenkor nem likvid a piac, csak a legnagyobb papírokon. Pl index etf-ek. Azokon lehetett volna csont nélkül keresni a pánikon:)

vidéki írta...

Sittingbull honnan jott ez a nickneved? Kemény motorosok klubjaba tartozol?
http://sittingbull.extra.hu/

hajrá szélanyo
rigl.na-t ajánlom figyelmedbe. Az elmult pár napja eléggé pörgös volt és szépen trendelt.

Szélanyó írta...

Kösz! RIGL valóban nem csúnya!

SittingBull írta...

Nem, bár szeretnék motorozni...
Majd ha megjönnek a milliárdok, majd akkor fogok motorozni, mégpedig keményen!

Névtelen írta...

Szelanyo, nemlehet hogy nagy reszet annak a szuresnek amit leirtal automatizalni lehet scriptekkel pl amibrokerben vagy barmely mas szoftverben?

Azt aztan lehetne finomitgatni as trategiadnak megfeleloen, illetve jo kis statisztikakat gyartani hogy mi jott be es mi nem.

Szélanyó írta...

Szia! Valószínűleg lehetne, mindent lehet, ha nagyon akarja az ember. De kb semennyire nem értek hozzá sajnos, meg nem eléggé egyformák ezek a setupok az igazi skatulyázáshoz. Az amibrokernek meg nem tudok többezer papírt beadagolni élőben, tehát nem fog helyettem papírt keresni sose, hacsak nem elégszem meg egy néhány tucatos watchlisttel. De azt meg már én is könnyen átnézem.:)

SittingBull írta...

Tessék frissíteni!

Szélanyó írta...

Majd csak eszembe jut valami! Például ha kielemzem a maiakat. Meg a tegnapiakat. Mondjuk holnap:)

SittingBull írta...

Márcsak azért, mert szeretnék a hibáidból tanulni :) Kielemzem én, ha akarod :)

Szélanyó írta...

Oké, most elemezhetsz!:)