2008-02-06

Diary of a Madman

Most van jó technikám, és ha megfelelően koncentrálok, sikerül is nyernem vele, úgy tűnik. Azonban könnyen kiesek ebből a csodaállapotból, például ha hibázok egyet, vagy valami váratlan dolog miatt nagyot bukok. Vagy sok kicsit. Elkezdem akarni a visszanyerését annak, amit elbuktam, mi sem természetesebb ugye. Annyira akarom, hogy egy picit többet kockáztatok a tervezettnél, hátha bejön. Vagy nagyon többet, mert akkor hú nagyon sokat nyerek majd. Ez az a pillanat, amikor kijelenthetjük, hogy a tréder meg van őrülve, bepöccent, tehát hajlandó elbukni mindent, amennyit csak emberileg lehetséges. Out of control. És a control-ból out lenni azt jelenti, hogy azt visszanyerni is marha nehéz, hiszen pont a control az, amivel irányítani tudom magam. Világos, szép mondat.
.
Mégis ki kell találni valamit ez ellen. Rengeteg minden igyekszik az embert kizökkenteni a koncentrációjából, most például csörög a telefonom. Most meg a másik. De én írni akarok, tehát nem veszem fel, megvárom míg elmúlik. Kereskedés közben érnek csalódások és örömök is, ezeken előbb túl kell tennem magam, és csak utána vagyok képes a következő pozira koncentrálni. Minden tréd független egymástól. A múlt nem számít, csak a következő lépés. Tilos bosszút állnom egy papíron, amiért behalt az irány, amerre játszottam. Tilos beszállni valamibe, amit nem készítettem elő a szokásos módon. Inkább hagyjak benne egy teljes napi nyereséget, mint hogy meggondolatlanul belemenjek.
.
1) Tökéletes setup keresése
2) Tökéletes risk management
3) Tökéletes entry
4) Tökéletes exit
.
Egyik se létezik, de tudom hogyan kell rájuk törekedni. Csak erre a négy dologra kell koncentrálni, minden más időpocsékolás, pénzkidobás, kaszinó, luxus, öngyilkosság. Ezekből valamelyik.
.
Fentieket addig fogom újra meg újra elmagyarázni magamnak, amíg egyszer is meg bírok őrülni. Lehet hogy csak 77 nap múlva sikerül normálisan viselkednem, de akkor is megéri. Annyit még kibírok éhhalál nélkül.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

5) És kva sok gyakorlás

Szélanyó írta...

na a gyakorlást azt nem felejtem el, arra nem kell magamat treníroznom. csak hát nem a jót gyakorlom, és a hülyeség rögzül. ez komolyan így van, zenetanárok alaptétele. inkább baromi lassan játszd a számot, csak ne hibázz, mert azt jegyzed meg.

első nap nem sokra mentem a szabályaimmal, jelentem. ma is megőrültem, buktam is, még nagyon ösztönösen nyomogatom a gombokat. viszont elkezdtem érdekes dolgokat tesztelni, meg elmenteni a setupokat, hátha kijön valami tanulság idővel. addig inkább csendben kísérletezgetek tovább.

Névtelen írta...

5. Tökéletes nő
Erre(Őreája)is kell koncentrálni :)
Mindegyik létezik, de csak egy-egy pillanatra :)

Szélanyó írta...

De azt mind nehezen tolerálja, ha csak egy pillanatig koncentrálsz rá:)

Szélanyó írta...

Második nap már tovább bírtam értelemmel, de ebédidőben ismét elfogyott a cérna. Legközelebb akkor jelentkezem, ha valódi fejlődést értem el.