2006-10-12

ACE, TTWO

Végül csak kidobtam az ACE-t is, 5 együtt töltött éjszaka után. Tisztes nyereséggel, de az ábrára ráírtam a problémámat. Ezen felül az RSH esetében is tárgyalt hibát itt is elkövettem, azaz kitörést vettem, és aztán megvártam, hogy visszakorrigáljon bukóba, hogy hátha a trendvonal megfogja. Ha a hosszabb távú trendre játszottam volna, be kellett volna várnom a trendvonalat a beszállással is. Ha kitörést veszek, akkor egy meredek, kb 1 napos trend lesz a jellemző, nem engedhetem mélyebbre, mert nem csak pénzt, de időt is veszítek, ami szintén pénz.
Most ilyen drága papírokban nem gondolkozom épp, inkább több olcsót próbálok elcsípni rövid távra, amíg a momentum tart, de minimum 1 éjszaka. Így kisebb lesz a kezdeti kockázatom, és nagyobb az összesített teljesítményem, mert az olcsó papírok kevesebb pontot, de több %-ot mozognak általában. Ezen kívül több esetem is lesz, ami segíti a fejlődést. A stratégia ugyanaz: erős trendben lévő papírokat keresek, amik relatív olcsók, tehát pullback vagy bázis végén vannak, és kitörésen kapom őket. Tegnap vettem a TTWO-t, mikor észrevettem a hirtelen jött vevőhadat. Jó áron vettem, ma pedig jó áron adtam, nincs panasz. Ilyennek képzelem az ideális esetét a stratégiámnak:

Miközben ezt írom, az ACE kilépett a nagyobb trendvonalból is, de még mindig felfele áll az árbóca. Az RSH-nak is, bár az egész nap oldalazott kicsit magasabban, mint tegnap. Nem bántam meg, hogy kiszálltam végül, csak azt, hogy túl későn, olcsón.

Beszálltam újabb papírokba, és mind nyerőben van rendesen éppen, ami megnyugtató, sőt. Bár hozzá kell tennem, ilyen erős piaci hátszélben nem csoda, ha nyerők a longok. Bivaly piac van.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Egyszerűbb megkérdeznem. Milyen piacon trédelsz ezekkel a papírokkal ? BB, Amex, Nyse, Nasdaq ?

Szélanyó írta...

TTWO Nasdaq-os, ACE NYSE-s. AMEX is előfordul néha. Ehhez a stratégiához nem nagyon fogok BB-s papírt találni remélhetőleg, félelmetes egy piac az. Tőkeáttét se jár hozzá, és illikvid is általában.

Elvileg Nasdaq lenne a kedvencem az azonnali teljesülés miatt, de a NYSE-s papírok gyakrabban teljesítik a feltételeimet, úgyhogy leggyakrabban ott játszom.

Névtelen írta...

thx