2006-10-10

Helyzetjelentés


ACE, RSH
Sidius MACD-s kérését ürügynek használva ismét jelentkezem a bőrnadrágból. Ezzel eggyel növelhetem a post-ok számát is, különösebb erőfeszítés nélkül. Nem beszélve a nézettségről, ami oly fontos napjainkban.
.
De ha már így alakult, beszélgetek erről a két papírról, meg az egész koncepcióról. Most ezekben ülök, nézegetem, hátha megmozdulnak. És drukkolok, hogy felfele tegyék. Ez semmiképp nem szórakoztató, és egyelőre nem is tűnik nagyon nyerőnek. Persze idővel kitermel nekem évi 10%-ot, vagy akár 100-at is, de én nem olyan trendelős fajta vagyok, hanem inkább momentumos fajta. Első nap, mikor mindkettőbe jó áron beszálltam, kitörés elején, örülni kellett volna, másnap reggel kiszállni gyorsan a korrekció előtt, és keresni másik kitörést. Van dögivel. Kb ugyanannyit nyertem volna egy éjszaka, mint most már 3 nap alatt, ahol épp tartok. De inkább többet. Szóval azt hiszem ebből nem csinálok rendszert.
.
Arra viszont érdemes gondolni, mi lesz, ha hamarosan sokat kell majd dolgoznom, és nem érek rá tőzsdézni. Nem csak időm, de energiám se lesz rá, hogy koncentráljak. Lehet hogy a kápé lenne a nyerő, vagy több kis olcsó trendelő papírt venni pullback végén, és tologatni a stopot naponta, hetente. Csak a végén ki ne derüljön, hogy jobban keresek, ha nem figyelek oda.

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Anyó,
ha lehet kivánságműsor, akkor én pedig slow stochasticot kérnék. :) Van még pár ötletünk, ha esetleg unatkoznál. :)

Szélanyó írta...

Na jó, legyen gyereknap!
De amíg nem használok indikátorokat a döntéseimhez, addig csak zavaró ábrák számomra, amiktől nagyobb lesz a kép is. Tartósan működő stratégiát még nem tudtam rájuk építeni, a végén mindig az jön ki, hogy ha valami működik, akkor az a sima charton is szemet szúrt volna, indik nélkül. Szóval nem ígérem, hogy mindig felpakolom őket. De ha valakinek ötlete van konkrét indis stratégiára, megbeszélhetjük. Szóljatok!

Ha most szakmát kéne választanom, valami stratégiaépítőnek mennék. Minden melónak ez a legjobb része. Megtervezni. Koncepció. Mit tudunk, mit akarunk. Még annál is jobb, mint mikor átutalják a munka árát. Mondjuk addigra általában pipa vagyok, hogy miért nem időben utalták. De ez most kit érdekel, tök más volt a téma.

Névtelen írta...

Hálás köszönetem. :) Csináld, ahogy jólesik, elvégre a te blogod, mi csak kibicek vagyunk.
Szólnék én, ha valahogy rá tudnék jönni, hogy a fenébe kell átállítani a Medved stochasticját. Szép meg jó, de mi is? Nem baj, egyszer úgyis megoldom, elvégre a 'makacs' és a 'macska' anagrammája egymásnak.
A tervezést én is nagyon szeretem, a civil munkámban is: nagyon jó, amikor a semmiből megteremtesz valami újat, és minden részlete összefügg, harmonikus egész születik.

Szélanyó írta...

Medved helyett használj például StockCharts ingyenes verziót, ami mondjuk nem teljes képernyős, de szép és jó, paraméterezhető a stochastic is.

Névtelen írta...

Én is köszönöm az indikátorokat!Kereskedés közben ne tedd fel, mert tényleg csak megzavarhat, csak akkor amikor már kirakod őket az oldalra! A MACD és M.Histogram együttes működését csak most tesztelem. Elvileg a Histogram megakadályozza a MACD késését, pontosabban előrevetíti, hogy fordulni fog a MACD, valamint úgy tűnik, hogy a divergenciákat is szépen jelzi. Szóval kettő az egyben, persze nálam még csak babacipőben!:))

Szélanyó írta...

Igen, a histogram hamarabb lekonyul, egy jó frekvenciájú hullámzó mozgásnál ez működik, de ha megnézed az RSH chartját, már vagy 5x adott short jelet az utóbbi időben, és egyre nagyobb bukóba kerülsz, ha minden histogram-csúcson beleadsz. Az összes indikátor csak egy bizonyos fajta mozgásnál működik jól, ha meg felismered a mozgás jellegét, indikátor nélkül is tudsz vele kereskedni. De lehet hogy csak túl szkeptikus vagyok, és a nagy számok nem ezt mutatják.

Névtelen írta...

Én nem is írtam olyat, hogy a histogramra pozíciót kell nyitni! De a Macd késlekedését gyönyörűen kiszűri, és ennek komoly jelentőssége lehet, hiszen bejelzi a lendület mérséklődését, azaz meggondolandóvá teszi a stop esetleges áthelyezését! No persze még előttem van néhány ezer teszt, de majd hideg téli napokon foglalkozom vele! Azért is kértem, hogy tedd fel, mert begyüjtök minden chartot amit csak lehet, a teszteléshez!

Szélanyó írta...

Sejtem, hogy nem ilyen egyszerűen gondoltad, csak próbálok a kötekedéssel konkrét ötleteket kiprovokálni egy használható stratégiához. Amúgy szerintem egy átfogó teszthez érdemesebb lenne már direkt indikátorok állása alapján keresni a papírokat, méghozzá sokat, nem csak így vaktában nézelődni. Persze előbb az ötlet kell, aztán lehet keresgélni és tesztelni ezerrel.

Névtelen írta...

Alapvetően én nem igazán építek stratégiát, indikátorokra, így a Macdra sem. Sokkal közelebb állnak hozzám a kitörést-letörést jelző gyertyák, illetve a különböző gyertyaformációk. Azonban ott is úgy van, hogy minnél pontosabb megerősítés annál nagyobb az esély. Nem is a megerősítés a lényeg, hanem az egyfajta előrejelzés, hogy bekövetkezhet az a helyzet ami aztán színrelépésre serkent(het). Ennek egyik eszköze lehet az indikátor. Persze erre mondhatnánk, hogy akkor miért nem RSI vagy Stochastic, amik végül is elvileg a piac előtt járnak. Miért a MACD ami késik. Nos én úgy találtam, hogy az előző kettő sokkal zajosabban dolgozik, mint a MACD. Ez mindjárt fontos szempont. A Macd késik de akkor viszont viszonylag megbízhatóan jelez. Tehát kezelni kell az alapproblémát a késést. Szerencsére ezt már megoldotta valaki előttem, amikor kitalálta a histogrammot. Így már a kezembe került valami ami ilyen módon időben jelezhet, annyira, hogy felfigyeljek rá, és a papírt figyelő listára tegyem, és várjam a belépési jelet. Mondjuk megkapom. Tételezzük fel, hogy jól is alakul a dolog. Itt jön a legfontosabb dolog, hogy miképpen kellene kilépni. Mivel van alapvetően stop stratégiám, amivel haladok a piac után, arra kell törekednem, hogy optimalizáljam a nyerőt. Itt megint beléphet a Histogram amivel folyamatosan mérem a lendületet. Ha az csökken akkor nem biztos, hogy ugyanúgy kell elörehaladnom a stoppal, ahogy terveztem, hanem könnyen lehet, hogy kénytelen vagyok elébe menni a piacnak valamennyire. No persze ez még főleg elmélet, de nem teljesen, mert a hatin már bevetettem, és bizony van benne fantázia. Szerintem. De még hónapokig tart, még kiokoskodom. Eddig mindíg a promton próbálkoztam a az új, vagy digitálisan felújjított stratégiák tesztelésével, de mivel megsplittelték a hatit, lényegében kis kockázettal ott is tesztelhetem, azaz a "hazai pálya" előnyeit is élvezhetem.

Névtelen írta...

Sidius !

Az Macd és annak histogramja ugyanaz, csak másképp ábrázolva. A histogram ábrázolja a trend erősségét (csúcs után gyengül) A hist csak az alapjel és signal különbsége.
Az teljesen jogos feltételezés, ha a trend lendülete csökken, a profitvédő stopot is lassabban kell utána húzni, a kérdés, hogy hol stoppolsz, vagyis mennyit vagy hajlandó kockáztatni az aktuális max, nem realizált profitból, annak érdekében, hogy később nagyobb legyen a nyerő (mekkora a max profit pullback ?)
Pozihalmozásnál meg az a dilemma, hogy egy pullbacknél halmozzak, vagy stoppoljak és mikor ?