2006-10-08

Eddig voltam béna

Kezdeném azzal, hogy egy hete pénteken vettem EMC-t, ami kiment egy oldalazás után új csúcsra, de egyből az oldalazás aljáról, egy gyors menetben. Persze jött a komolyabb visszateszt, amit nem vártam ki, inkább egy kis bukó. Vagy korán vettem, vagy túl sokat, de ez így nem volt korrekt. Persze a visszateszt nem csak a támaszt, hanem az előző kis lokális mélyet is leütötte, szóval kicsivel nagyobb kockázattal még rosszabbul járhattam volna. De mondjuk azt, hogy még nem volt egy egészséges pihenő ebben a rohanásban, amihez alástoppolhattam volna a cuccot. Utána ez a kis oldalazás a nagy oldalazás végén már működne támaszként is, de most már ez nem izgat engem, mert mennyivel jobb dolgokkal foglalkozom épp!

De ne rohanjunk úgy előre, van itt még annyi minden a múlt héten. AMR például. Ráírtam a chartra a véleményemet. Amúgy ez az egy napos időtáv se tökéletes. Például túlságosan nagy fajlagos hatása van a reggeli tombolásnak, gapeknek. A nagyobb bajom meg az, hogy nehezen tudok fél négyre csúcsformába lendülni, hogy az előző napi elképzelésemet hatékonyan képviseljem a nyitószakasz után, és ezért túl sokat rögtönzök. Egyébként nyitáskor ugyanez. Keresgélek, keresgélek, és túl könnyen beleszeretek dolgokba, hogy aztán meg is vegyem hamar.

De azért ez nyerő volt legalább, nem úgy mint a WFT és UAUA (hé, az UAUA nyerő volt! - a szerző (ki más?)), amik a zuhanó olajár mellett jó ötletnek tűntek, persze ez csak megerősítés volt a saját chartjuk mellé. Előbbi olajfúró, utóbbi légitársaság. Tehát short és long egyszerre az olajmedvében. Útközben az olaj bebikult keményen, WFT is, UAUA ugyan nem medvült nagyon, de elegem lett mindenből, ami olajjal kapcsolatos. Teljesen komolytalan dolog volt megshortolni ezt a gyors zuhanást, kb 10 mp gondolkodás után. Aztán meg tartani kitudjameddig, hogy hiszen úgyis medve, akármit csinál. UAUA esetében meg mér kellett kiszállni egy olyan olcsó helyen, ami azért nem tört le semmi komoly támaszt. Ha sürgős volt zárni, akkor legalább egy rally végén kellett volna, nem egy korrekció alján, dehát megzavart az erőteljes olajdrágulás. Ami mellesleg simán elmegy a medve korrekciójának, nem olyan könnyű megfordítani egy ekkora trendet.
De szerencsére ezek a szomorúságok magamhoz térítettek, és már mennyivel okosabb vagyok! Simán beállítottam egy jó kis bikakeresőt, és kerestem jópofa konszolidációkat, korrekció-végeket, amik kitörni tűnnek épp. Kedvenc bikakeresőm: az ADX(42) számításához használt +DI legyen legalább 20%-kal nagyobb mint a -DI. Mindezt 1 millás átlagforgalom mellett 2-75 usd közötti papírok között. Egy csomó találat van, és sok köztük az izgató. Kettőbe beszálltam, ACE, RSH:

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Szélanyó!

Csak egy kérdés: Mostanában ennyi volt az összes kísérleted, vagy csak szemelvényeket kapunk a tanulságosabb esetekből?
Sokat nézegetem a chartjaidat, főként azt, hogy én mit csináltam volna. Utólag olyan okos ötleteim lennének! :)

Szélanyó írta...

Szia!
Heti 4-5 ügyletre futja pízből-időből, ezért csak hétvégénként jelentkezem. Ez az összes, nem söpörtem semmit a szőnyeg alá, pedig lett volna rá okom:) Ötleteket szívesen látok, én is utólag szoktam okosabb lenni. A lényeg, hogy a tapasztalatokat idővel beépítsük élőben is a kereskedésünkbe.

Névtelen írta...

Anyó,

Nehéz téged kommentálni, mert többnyire magad is leírod, amibe az ember (lánya) beleköthetne, szóval elveszed a kenyerünket. :) Egyébként így van jól, csak kötözködöm.

Azért pár kérdés és comment:

AMR: szerintem érdemes watchlisten tartani továbbra is, mert naposon szép bullish háromszöget épít. Persze lehet, hogy a szokásos szívatással tör majd ki, meglássuk. :)
ACE: miért szeretjük annyira havi charton? Nekem ez egy szép emelkedő ék, amiből most éppen kioldalazott. Ha hosszú távú emelkedőket keresel, szerintem akad szebb is ennél. És vigyázz vele, mert ez maximum ATH záró lehet, a valódi ATH-t tavasszal csinálta meg 57 felett, most az az aktuális ellenállása. Nekem nem nyerő.
Az RSH viszont tetszik, és a trendvonalat követve is elég szűken tudod stopolni.

A postjaidat olvasva sokszor az az érzésem, hogy túl könnyen dobsz el egy technikát, és keresel másikat, vagy térsz vissza egy korábban elhagyotthoz. Mintha nem adnál elég időt nekik és magadnak, hogy kiderüljön, működik-e valójában. A félbehagyott stratégia még a védőbeszédét fogalmazgatja, te pedig már hetedhét határon túl jársz. :)

Névtelen írta...

Pontosítás:
ACE, havi chart: felfelé lépett ki az ékből, de hónapok óta sávban mozog.

Szélanyó írta...

Szerintem mindenből kilépett már az ACE, csak meg kell erősödnie. És én nem láttam 57-re menni, nálam ATH továbbra is.

A stratégiákat azért váltogatom, mert már nem szeretem őket, nem bízom bennük, és nincs kedvem kisérletezni velük, ha egyszer megcsaltak és kiábrándultam belőlük. Vége a szerelemnek. De a megcsaláson kívül azt is ki szoktam elemezni, hogy miért nem volt addig se jó.

Valójában viszont a lényeg mindig ugyanaz, a fő elképzelésem: beszűkülésekből kitörésnél beszállni, vagy valami szép korrekció végén egy trendben. Csak a részletek változnak, ami persze maga a lényeg.

Névtelen írta...

ACE: Akkor talán a Medved adata rossz, ez lehetséges, bocs.

Szélanyó írta...

Sajnos a StockCharts is szokott tévedni, az IB-ről nem is beszélve. A Yahoo adatait is nézem az Amibrokerben, talán az még nem vert át, vagy nem derült ki. Azért ciki, hogy mekkora hibák előfordulnak ám. És nem csak az elszabadult tickekre gondolok, mint az IB-nél, hanem néha egész történelmeket hamisítanak meg fél dollárral.

Névtelen írta...

Szélanyó!
Légyszíves tegyél fel a chartok alá egy MACD (12,26,9) indikátort és egy MACD Histogrammot. Ha nem túl nagy kérés!

Névtelen írta...

Az előző sidius volt, csak elfelejtett bejelentkezni!