2008-05-29

Fülesmarha







Találtam egy nagyon szép fülesmarhát (fülesmackó ellentéte) EWZ-n, csak úgy nézelődés közben, és annyira tökéletes volt minden, hogy meg is játszottam. 1min charton feltűnően szép, 5min-en is. Olyan szépen esett egyből percekig, hogy az már zuhanás. Forgalmasan, gyorsan. Ugráltam örömömben. Aztán felmászott tesztelni egy olyan kijózanítóan nagyot. Aztán kistoppolódtam, és emelkedett pár perc alatt tízszer annyit, mint amekkorát zuhant előtte.
.
1) Úr-is-ten.
2) Kár, hogy nem fordítottam a kistoppolódáskor, node hát ilyen nem is volt tervben.
3) Mennyire nagyon jó, hogy nem ragaszkodtam az igazamhoz, és beállítottam a fix stopot! És nem vettem ki mondván, hogy úgyis csak tüskézni jött vissza, aztán úgyis esés jön.
.
Nem mindennapos a látvány, megért újabb 35 dollárt. 15 cent volt a riskem, 70 volt a célom, de stop nélkül akár 300-at is bukhattam volna seperc alatt (600 usd-t a 35 helyett). Egyébként már vissza is adták majdnem ugyanoda, ahonnan indult. Borzalmas forgalom van, nem találok hírt. Lehet, hogy egyszerre stoppolódott ki az összes shortos, annyira jó volt ez a setup. És ez viszont azt is jelentheti, hogy a nagyon nagyon jó setupokat fordítva is érdemes lehet megjátszani, akkora balhé van a beszülésükből? Mivel ez kb. Brazília, nem egyszerű a történet, valószínűleg náluk az egész piac ezt csinálta. Mint egy kamatdöntés, esküszöm. Lehet, hogy pont az volt, csak nem írja az újság.
.
Külön érdekes ez így, hogy a nagy balhé előtt már lefotóztam a chartot. Tanulságos, mennyire máshogy néz ki utólag. A korábbi nagy mozgás és forgalom utólag szinte semminek tűnik.
.
Breaking news: Fitch upgraded Brazil.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez nem angolkisasszonyoknak való!
Elképesztő ugrás!

Névtelen írta...

Bár nem fogtam fel a setup-ot, de ez a fülesmarha elnevezés nagyon jó. Teljesen véletlenül én éppen az ellenkező oldalon álltam. Bár semmi racionális okom nem volt rá, profit target stopot tettem erre a pozira, és elvitték a felszúrásban.
Javaslom az alábbi setup megvizsgálását:
- veszel egy marha (lehet füles) erős részvényt,
- ha napos intervallumban leesik rövidtávú (2-3 napos) RSI-n mondjuk 25 alá, megveszed,
- aztán eladod, ha az RSI 70 felé megy.
Ezt még lehet variálni elég rendesen, pl. napon belül figyeled az RSI-t, vagy csak nap végén, vagy késleltetve veszed a jelzéseket, de akármit csinálsz, szerintem jobban jársz, mint bear jelzések befogásával.

Szélanyó írta...

Szia András!

Ilyennel szórakoztam sokat, parittya fantázianéven futott. Hogy aszondja van egy lassú stochastic (vagy akár RSI) meg egy gyors, és ha a lassú a szélen marad (erős trend) miközben a gyors áttéved a túlpartra (erős korrekció) akkor trend irányba be, mikor visszatér a lassúhoz a helyére, akkor ki. Tehát megvenni a nagyobb korrekciókat és tartani őket drágulásig. Nagyon jól tud ez működni, csak ugye itt stop nélkül kell kiülni a zuhanásokat longban, ha épp olyanja van a piacnak, hogy ő bizony például nem megy vissza duplacsúcsozni, mielőtt trendet fordít. Ha csak kicsiket pihen közben, nem lesz overbought az indikátor, és nem tudsz kiszállni. Vagy stopot azért alkalmaznál?

Az EWZ chart lényege nem az volt, hogy mindenképp kontrázzak, hanem ez egy szép trendfordító alakzat volt, ami hát befuccsolt egy időre legalábbis. Szép nagy háromszögből tört le két lépésben, és a második lépés önmagában elég kis riskkel megjátszható volt. A héttérben persze az állhatott, hogy azért ilyen kicsi a vola, mert sokan tudják, hogy a fitch most dönt brazíliáról alkotott véleményéről, tehát a várakozás az tapintható volt. Még ha nem is erre vártak. Elsőre nem találta el az irányt, akárki törte is ki végül:)

Azt azért megjegyezném, hogy a 300 centes emelkedést tökéletesen visszaadták estére, ami ismét elég bearish. Jó hírre ilyet csinálni. Forgalmas shooting star vagy mi lett belőle. A korábbi csúcsig lőtt fel. Bár relatív nem is egy botrányosan volatilis napja volt ez.

Névtelen írta...

Az a helyzet, hogy én nem használom szisztematikusan ezt a rendszert, viszont többeknél láttam már, azért ajánlottam a figyelmedbe. Főleg ETF-eknél elég jó eredményt hoz.
Az EWZ-t én főleg azért tradelem, mert funda és technikai alapon ezt tartom az egyik legjobbnak az ETF-ek közül. Már volt benne több köröm.
Én nem használnék stopot, de ez nem kötelező, mások használnak, de mint írtam sok variáció van, lehet egyénre szabni. Ha nincs stop, akkor valóban úgy működik a rendszer, hogy sok nyerő után összehozol egy nagyobb buktát. De az összkép így is nagyon kellemes. Valahol szerintem az a kulcsa, hogy nem szabad olyasmit tradelni így, amiben hosszabb bear alakulhat ki. Persze ezt könnyű mondani, aztán vagy bejön, vagy nem.

Megpróbálom idemásolni az EWZ elmúlt egy évét a stop nélküli stratégiával. Ahhoz képest, hogy elég húzós időszak van mögöttünk, nem volt rossz (persze ez a múlt):
Trade Date Price Ex. date Ex. Price % chg
Long 2007.06.07 55.38 2007.06.15 61.74 11.48%
Long 2007.06.26 58.9 2007.07.03 62.49 6.10%
Long 2007.07.26 61.33 2007.08.09 60 -2.17%
Long 2007.08.13 58.23 2007.08.23 56.95 -2.20%
Long 2007.11.12 74.93 2007.12.03 79.71 6.38%
Long 2007.12.17 74.45 2007.12.24 82.42 10.71%
Long 2008.01.04 78 2008.01.10 81.52 4.51%
Long 2008.01.15 76.18 2008.01.28 73.88 -3.02%
Long 2008.03.07 80.81 2008.04.02 81.4 0.73%
Long 2008.04.29 83.93 2008.05.01 91.82 9.40%
Open Long 2008.05.27 95.76 2008.05.29 97.58 1.90%

Szélanyó írta...

Kösz, hogy még le is tesztelted nekem:) EWZ-n tényleg jónak tűnik, de néztem egyedi részvényekre is, és azt láttam, hogy ami képes egymás után több napig egy irányba menni, azon ez elég káros. Mármint ez az elv, hogy ha valami esik egy komolyabbat, akkor megvesszük (bikában). Ennek az ellenkezője kb a momentumos játék, hogy ha beindul egy rég várt mozgás, akkor arra játszol, hogy eltart egy ideig míg lehiggadnak, és korrigálni kezdenek. Mindkét elképzelés csak bizonyos körülmények között működik, ahogy az lenni szokott.

Amúgy EWZ nekem is nagy kedvencem, szépen mozog napon belül is, meg azon túl is. Meg súlyosan bika évek óta, fejlődnek a brazilok, mint gépmadár!