2006-11-01

AETH --> NEXC


Nem jogutód nélkül szűnt meg a cég, amibe tegnap belevásároltam. Mindig jó erre ébredni. Csak profilt váltottak, meg nevet. Hogy szeretem-e az ilyen izgalmakat, az majd elválik egy óra múlva.
...
Hát csak erre nem számítottam. Semmi mozgás, semmi forgalom. Ebből lesz majd a még nagyobb meglepődés egyszer. Eggyel több illikvid görcs a portfóliómban. Nem is érdemes napközben nézegetni őket, jöhet az alarm-setting. Mellesleg a piac belassult bikailag, SPY és DIA letörte a több hetes trendvonalát, QQQQ még tartja magát. IWM három hete oldalaz, hamarosan ki kell törniük, ha nem akarnak letörni. Nem tudom melyik milyen hatással lenne az illikvid görcs portfóliómra.
...
Most már tudom, milyen hatással van rájuk a zuhanó piac például. QQQQ megadta magát. Csak a NEXC emelkedett ma, a többi illikvid görcs nagyot esett.

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Anyó,

ez az AETH lehet, hogy illikvid görcs, de engem nem zavarna, mert gyönyörű. A historikus chartja maga az álom: sokéves mocsárból tört ki áprilisban, azóta emelkedik, konszolidálva, most van a régi ellenállásnál. Csak maradjon fölötte! A belépő nekem késői, 5,8 körül vettem volna, indikátorok és a kb. kéthetes eső trendvonal törésénél. A stopod így is szűken tartható. Ilyenek miatt vágyom a tengerentúlra, többek között! Nem egy momentumtrader-szerelem, de annál inkább nekem való. :) És ha arra is kitalálok valamit, hogy a mocsárból való kitörést hogyan fogjam meg - hahajj, de jó lesz!

Szélanyó írta...

Hát késeinek tűnik a beszállás, mert ugye már egy jó nagy rallin túl van. De most meg már három napja épp hogy az eddigi ellenállás felett tartózkodik, ami így lassan támasszá válhat, és szűk belépőre adhat lehetőséget. Ma nagy forgalmú ritka kötések zajlanak, ami bárhova vezethet.

Névtelen írta...

Még valami:
Erről a historikus chartról gyönyörűen leolvasható, mi történt az elmúlt években a céggel, amelyről egyébként fogalmam sincs. Az áprilisi kitörés már mutatta, hogy az addig a régi önmagához képest döglődő cég kezdi összeszedni magát, a befektetők és a bennfentesek figyelme is feléledt. Nyilván megindult az az átszervezés, amely most a név- és profilváltásban ölt testet, és a chart alapján egy nagy sztori kezdete. Az Aranyláz-blogos András valószínűleg azt is tudná, mi történt; ha nem leszek ilyen lusta, kicsit utánanézek. :) Gyönyörű, amikor a TA és a funda így összeér, anmikor mesél a chart!

Névtelen írta...

Más a belépési technikánk, nincs ezzel semmi baj. Ha pontosabban akarok fogalmazni, mint az elébb, akkor azt mondhatom, hogy volt egy számomra kiváló belépő pár napja, és egy más technika számára egy újabb esély most, amelyet ki is használtál.
Beleszerettem AETH-ba, és kész! :)

Szélanyó írta...

Szépen összeér a funda a TA-val, főleg ha a fundát a TA alapján feltételezzük visszamenőleg:))

Névtelen írta...

Na ne, ez most nem igazságos. Állításaim, amelyeket a chartról olvastam le:
1. A cucc egy éve a 3-4 USD közötti sávban (mocsár) döglődött.
2. Ebből kitört áprilisban, nagy forgalommal, azóta egyenletesen emelkedett, már megduplázta az árát.
3. Most küzdi le egy 2003-as ellenállását, olyan tartományban jár, ahol 4,5 éve nem.
4. Továbbá annyi funda hír, amit tőled tudok, hogy profilt és nevet váltott.
Ez utóbbi, egyetlen funda hírt tudva talán nem a realitástól elszállt feltételezés, hogy a közelgő átszervezés-profilváltás mozgatta meg a befektetők fantáziáját?

Szélanyó írta...

Valószínű, hogy erről van szó, visszamenőleg gyanítható, hogy sokan tudtak az átszervezésről, sőt arról is, hogy nem kamu. Vagy remélték, és remélik, hogy egyszer emiatt még profit is lesz. Ez jó, hogy így utólag megállapítható, de funda elemzésnek nem nem nevezném, ahhoz előre kellett volna látni ezt a fél éves bikát. Nem keresem az összefüggéseket, túl sokáig tartana mindent elolvasni a cégről, és csak összezavarna az új info. Úgyhogy maradok a tisztán tech megközelítésnél. Nem akartam igazságtalan se lenni, de utólag mindig könnyű hírt találni egy trendhez, meg az ellenkezőjéhez is.

Névtelen írta...

Anyó, elértettük egymást. Én sem neveztem ezt fundamentális elemzésnek, nyilvánvalóan nem az. Technikus vagyok, mint te, és nem szoktam a chart jelenségeihez hírt keresni; most sem ezt tettem. Éppen fordítva: amiatt örvendeztem, hogy az a ritka pillanat következett be ennél a papírnál, amikor egy fundás hír (a profilváltás ténye) pontosan értelmezte a charton megmutatkozó féléves árváltozást. Csak 3-5 betűs tickerekkel van dolgunk naphosszat, támaszokat, ellenállásokat, alakzatokat és EMÁ-kat nézegetünk, és olykor már el is felejtjük, hogy itt vállalatokról van szó. Most a gyertyák sora mögött egy pillanatra feltárult a cég története, egy kicsivel messzebb láttam a mindennapi horizontomnál. És ez a felfedezés örömével töltött el.

Szélanyó írta...

Nem akarom én elrontani az örömödet, pláne hogy ugyanaz a véleményünk.

A piac viszont idegesít, utálom látni, mekkorát buktam ma. Viszont ha megnézem a napi gyertyákat, minden papírom bika maradt, kivéve az ATML-t, ami holnap este jelent, és már régóta csak emiatt tartom. Nagyon kevés van, tarthatom a nagyon hosszú távú bika kedvéért. De ha a jelentés után sem emelkedik, akkor soha, úgyhogy tűzre vele.