2006-11-08

Hot Cookies 1108

Most nem az unalmas papírjaimról írok, inkább az éjszakai kutatásaim eredményeiről. Bár, ahogy a nagy Perisztaltikosz mondta az időszámítás előtt: "Addig jó egy papír, amíg unalmas. Kivéve, ha véletlenül jó irányba indul unatkozás után." Aztán mire végre elkezdődött az időszámítás, sokan elfeledték e szavakat. Örültek végre, hogy megy az idő, senki nem beszélt már unalmas papírokról.
.
Éjjel viszont leprogramoztam a nagy fehér kiskanócú gyertya keresését, megnéztem, milyen sok szép fehér gyertya van, ez még akkor is öröm, ha az ember nincs benne. Hogy benne lehetne. Ezután rájöttem, hogy ez felesleges volt, mert a fehér gyertya előtt kéne figyelni, nem utána. Visszatértem hát a szép konszolidációk, pullbackek kereséséhez, watchlist készítéshez. Összejött sok szép. Aztán még shortra is készültem lelkileg, és beláttam, hogy a múltkori CNB, VECO tippjeim már a koncepcióban bukásra voltak ítélve. Itt nem az lesz a nyerő módszer, hogy medvék konszolidációit figyelem, hanem az, hogy nagy medvék megfelelő korrekcióit figyelem. Nagy különbség. Főleg azért, mert utóbbi elő is fordul. Szép szabályos oldalazás vészhelyzetben elég ritka. Inkább az a pánik mechanikája, hogy szakad mint állat néhány napig, aztán elindul felfelé szép komótosan, mintha volna valami esélye, kitartóan menetel, különösebb forgalom nélkül, és lehet látni, hogy mindjárt letörik a trendvonal és beszakad újra, csak ki kell várni a pánikosokat. A sok embert, aki eddig azért nem szállt még ki, mert úgyis visszakorrigál, és majd akkor! Na ez az elméletem. Még nehezen találom a jó módszert ezek keresésére, lehet hogy csak simán végig kéne nézni a medve papírokat, de attól meghalnék. Azt csinálom, hogy az ADX +DI -DI-je szerint keresek nagy medvéket (mint ahogy bikát szoktam) és ezek közül is azokat nézem, akik stochastic-ja 70 fölött van, tehát rövid távon viszonylag drága. Vizuálisan megállapítom, ha szép egyenletes, de nem túl erős vétel zajlik, de hosszú távon meg megbízhatóan medve. Kevés a találat, de azokat watchlistre teszem, és aki bukik, annak még rá is állok a fejére, azaz elvileg megshortolom, és tartom, amíg a pánik tart, rövid távon. Persze ez csak teszt szinten, fejben.
Forró bikás sütik:
NVAX: van benne egy nem tökéletes, de jellegében működőképes bullish triangle, meg egy régi foghíjas szimmetrikus, kinek melyik tetszik, lényeg, hogy felszűkült és kitört. Nem biztos hogy messzire jut, de nekem tetszik. Még úgy is, hogy az OBV nem nagyon emelkedik az árral hónapok óta. Ami viszont sokkal meggyőzőbb, az a heti chartja, ahol mikor megjelent az érdekfeszítés kb egy éve, durva emelkedésbe fogott, megállt az előző mélyponton, finomat korrigált, és most megint felfele megy, ami hosszú távon ígéretes, kecsegtet például a két csúcs esetleges áttörésével, aztán ki tudja. Ne fantáziáljunk. A heti OBV-n látszik, hogy nem nagyon realizálták a tavalyi bevásárlást, a korrekció mértéke és ereje nem is késztette nagyon őket erre. Új OBV csúcs jöhet még az új árcsúcs előtt. Ez valami olyasmi, mint a pozitív divergencia, ha ugyan nem az maga.
NABI: nem a buszosok reinkarnációja, hanem a biotech. Fordított fejváll, bullshit triangle, vagy bármi, amiből jól kitört, visszatesztelte példás mozgással, és most két napja ismét erőtől duzzad. Hátha sikerül neki.
Forró medvés sütik:
NEM: De! Ez a neve. Régen is figyeltem már, mikor egy jó nagy háromszöget csinált, és még nagyobb is lehetett volna, de úgy nem lehet rá jó trendvonalakat húzni. A lényeg akkor is ugyanaz, bazinagy beszűkülés, szimmetrikus. Lefele sült el, akkor épp nem figyeltem. De most talán elkészült a visszatesztje, és bár a ma reggeli kis kókadás még nem igazi letörés, érdemes nagyon figyelni. Szépen mozog.
SLM: Nem egy tökéletes medve, miután legutóbb egy hatalmas vevői nyomakodás után nem tudott új mélyet játszani, de elég keményen beszakadt. Azóta megint emelkedett, erőtlenül, és ma brutálisat zuhant újra. A gap miatt kockázatos, de van aki szereti a kockázat.
.
Csodaklassz, hogy volt időm ennyit firkálni, a gond az, hogy most akkor ezeket le kell majd követnem, és kiértékelnem, mennyire voltam oktondi.

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szép meló!
Nekem NABI érdekes, enm hittem volna, hogy egyszer még összekerülök a tickerrel :) Na jó, ez nem igaz, mert egyszer tavasszal már mutattál nekem egy rusnya NABI-chartot.
Én maradok továbbra is LMRA-fetisista, nézd már meg aftermarkettel együtt a mai chartot, a forgalomtól eltekintve meg nem mondod, hogy hol lett vége, mert kereskedés vége óta -10-ről -21%-ra esett, szép egyenletesen adják. Hajj, mi lesz itt... Csak el ne feledjék, mert ki tudja, mennyit kell várni, mire még egy ilyen brutális mániapapír kiemelkedik a mocsárból.

Névtelen írta...

És rögtön kétszer is elküldte a postot, helyes. Aki talál egy különbséget a két szöveg között, kap tőlem egy piros pontot :)

Szélanyó írta...

kiszedjem az egyiket, hogy végre valakit kimoderálhassak?:)

Szélanyó írta...

LMRA-val szeritnem az lesz mint a CAAS-sal, hogy timeframe-et kell váltani, kizoomolni, és hosszabb távon kell bikára menni vele. Rövid távon a túl nagy korrekció tönkrevág, de a teljes emelkedést annak a forgalmával nem könnyű megölni.

Névtelen írta...

Na, este válaszoltam, és éppen elromlott a rendszer.
A lényeg, hogy csak moderálj nyugodtan, arra vagy, meg arra van az első két hozzászólásom közül minimum egy :)
LMRA nem elsz olyan, mint CAAS, mert sokkal nagyobb forgalommal nyomták. Szerintem vagy leesik a fenébe és elfelejtik kb. örökre, vagy szintén esik, de ha csökken is a forgalma, sokkal több lesz az alapforgalom, tehát a hétköznapi, nem-széttépős érdeklődés, mint ami a nagy rally előtt volt, és mindig ott lesz mint mániapapír, hogy ha éppen nincs jobb ötlet, akkor ezt kezdjék el tépni fel-le.

Névtelen írta...

Jaj, hát a shortos papírt úgyanúgy kell keresni, mint a longost, csak meg kell fordítani a chartot vagy a monitort, vagy jóga :)

Szélanyó írta...

Végre hallgattam a gúglira, és átálltam az új bloggerre, erre átírja a nevem szäcanyä3-ra. Nem is rossz név amúgy.

A shortosokat ugyanúgy? De szerintem nem ugyanúgy mozognak, pont ezt mondom. Nem konszolidálnak olyan szépeket, izgágábbak. Vagy csak kevés medve van, azért nem találok szépeket.

Szélanyó írta...

De jó, az új kommenteknél már nem vagyok szaclanya3.

Névtelen írta...

Jaj már csak vicc volt:)
Természtesen igazad van. A short trendek átlagos meredeksége nagyobb és trend fordulók is gyorsabbak mint a longnál. Magasabb a volatilitása is ebből következően. Alapvetően gyorsabban zajlik minden így sokkal jobban kell figyelni, mint a longnál. Fontos, hogy egy két ilyet kibróbáljon az ember, hogy ráérezzen a ritmusára, bár ez a különbség inkább hosszabb időtávokon (órás chart felett) szignifikáns.

Szélanyó írta...

Sejtettem hogy vicc, csak nem voltam elég biztos benne ahhoz, hogy megjátsszam:)