2006-11-28

ATML ki, SATC be

Korábban értekeztem már arról, mennyire jó is lesz ez az ATML egyszer. Biztos úgy is lesz, de elfogytak a támaszok, már nem mondhatom, hogy csak még néhány centet kibírok, aztán bika. Ma behorpadt a piac, -2,2% a Nasdaq, ami nem kis. 10 napja kis fehér gyertyákkal emelkedik, óvatosan, lassítva túlhúzta a húrt, de közben hunyorgott, mert tudta, hogy úgyis elpattan. Lehet, hogy lassul az amerikai gazdaság, de a piac 3 éve ugyanolyan ütemben emelkedik, 2001 nyara óta tegnap járt új csúcson a Nas. A Dow Industrial 30 nagyvállalata 18 éve átlag évi 11%-kal növekszik, és most be is gyorsult a 2000-es csúcs megdöntése alkalmából. Tegnapelőtt is új csúcson volt. Ma már nincs. Ez persze betett az én papírjaim egy részének is, az ATML például végképp rávett, hogy ne tartsam tovább. Kevés az esélye a közeljövőben egy trendfordításra. Ez persze így tökéletes antikereskedés lett, minek teszem ki a blogra? Azért, hogy még egy példán lássam, hogy nyitni baromi könnyű, meg szép papírt találni. De attól még, hogy tetszik, nem marad szép örökké, valamikor le is kell zárni, és előre tudni kell, hogyan. És meg is kell csinálni.
.
Ha olyankor nyitok, mikor nagyon bika jelet ad, és olyankor zárok, mikor nagyon medvét, amikor már shortolni kéne, akkor biztos hogy nem vagyok olyan hatékony, mint aki csak a gyors szakaszokat tárolja, és hamar, drágán kiszáll fanyalogva, hogy negatív divergenciával ment új csúcsra. Néhány számomra kedves indikátort felmeszeltem a chartokra, de ezek alapvetően arra jók, hogy utólag megerősítsenek abban, hogy tényleg az van, amit látok. Tehát továbbra se hozok döntéseket miattuk, viszont például kereséshez nagyszerűek, vagy döntés után megveregetni a vállam.
.
Például a SATC-ot se azért vettem, mert a divergenciák olyan jól előre jelezték a trendváltásokat, vagy a csúcsforgalmak jó irányban álltak folyton, meg a háromszög se az első szempont volt. Ma olyanokat nézegettem, akik 1-10 usd között 500k min forg mellett az utsó 1 percben az 50 legforgalmasabb között vannak, és emelkednek (kékek). Top Trade Rate scanner az IB-től. Itt gyakran ki lehet szúrni olyanokat, akik épp most törnek ki valamiből, és a saját átlagforgalmukat is nagyon verik éppen. Ez izgató. Csak teszt szinten írogattam őket, de ebbe a SATC-ba muszáj volt belelépnem némi kockázatszámítás után. A mai gyertya alá nem szívesen engedem, és kb 2 usd-ig ránézésre úgy saccolom, kisebb pihenőkkel simán el tud menni. Nincs igazán ellenállás felette, fiatal bika, jó erőben van, és egy hosszú medvét kell lereagálnia. Az ránézésre 2 usd:) 1:6 risk:reward, de nem célárral, inkább valami trendkövető stoppolással.

38 megjegyzés:

Névtelen írta...

Egyébként az se semmi, hogy a stabil bikapiac kellős közepén vettél egy bigcapet, aminek a mozgása nyomokban sem emklékeztetett a piacéra, miközben általában reménytelen olyanokat találni, amik nem másolják az indexeket, ez a bigcapre különösen igaz.

Névtelen írta...

SATC nagyon szép egyelőre! A váltás kifejeztten szerencsének tűnik eddig. Öreg, köhögő kocsiról újra.

Szélanyó írta...

ATML midcap, és annyiban nem hasonlít az indexekre, hogy a nyári zuhanásban kevesebbet esett mint a többiek, utána meg ment 50-70%-ot két hónap alatt. A stabil bika neki is megvolt aug-sep. Egyébként még sose volt szempont, hogy olyan papírt vegyek, ami pont úgy megy mint a piac.

A gond inkább az, hogy épp drága volt, ha a hosszú távú hullámzó mozgását nézem. De csak pár napra vettem maradékpénzből, ahogy azokat a momentumos cuccokat akkoriban. Lemaradtam a momentum végéről, mert csak egy napig tartott. Aztán meg mindig úgy voltam vele, hogy most már olcsó eladni. Így ugye konkrét terv nélkül maradtam, ami a ZVUE ügy kapcsán részletezett okokból mindig jó ok a bárhol kiszállásra.

Egyszer már beszéltük, hogy hasznos lenne írásba fektetni a terveket az elején, ne csak fantázia szintjén létezzenek néhány percig. Még mindig megtehetem, van elég pozim.

Névtelen írta...

ATML igazi problémája az volt, hogy megvetted, és mindenféle hülye okokkal magyaráztad, hogy éppen miért tartod az esésben, ez ment 20%-on keresztül. Azért tehetted ezt meg, mert nagyon keveset vettél belőle, de attól még egyszer sem volt szó eredetileg arról, hogy tűzön-vízen át akarod tartani.
Valóban jó lenne, ha leírnád az elképzeléseidet még a trédek előtt, mert ezt a gondot (hogy rendszeresen eltérsz az eredeti céloktól) egyszerűen lehet orvosolni.

Szélanyó írta...

Én is ezeket mondtam ám.

Névtelen írta...

ATML bezony okt 18 ? (nincs rendes osztásom) óta short. Mostanában rákaptam én is az Emmákra, (bár a Kriszta jobban tetszik :))
5,13,26 formáció, 5,13 cross signal, 26 stop, hasonló a 10/20/50-es formációdhoz, de azt nem árt tudni, hogy ezek az sma szokványok, az emak, azok kicsit másképp működnek. Egy érdekes oldal e témában + kereskedési rendszerek
http://www.seykota.com/tribe/TSP/resources/index.htm

SATC jól néz ki, de beszállónak ilyen gyorsuló szakaszban nem jó, 1.2-höz közeli pullback-et érdemes kivárni.

Névtelen írta...

Ja és gyötör a kétség, male (blog profile) vagy female (Szélanyó) :)
Szöveg profil alapján inkább female, de néhány megjegyzés elbizonytalanít ez ügyben. Nálam más a megszólítás is, pozitív diszkr. kifolyólag, férfiak pl. vazze, hölgyek meg édesem stb. szóval elég bonyi problem ez nekem :)

Névtelen írta...

Tboly,
én például egyértelműen female, de az "édesem" megszólítástól szívesen eltekintek. :)) És valami azt súgja, hogy Anyó sem örülne neki. :)

Névtelen írta...

tboly,
lemaradtál azokról a beszámolókról, amikor Szélanyó a tanárnéni iránti szerelmét ecsetelte. Persze ettől még lehet nő, de hát öö, nem valószínű :)

Névtelen írta...

Senna !
Nem maradtam le :)
Az volt a gyanú v1.0. De csak v2.0 megőrősítés volt valahol, és tudod 2 és fél nap kell egy trendfordulóhoz :)
Viszont akkor a szövegprofil túl kifinomult egy vazze-hoz (bocs Apó, itt a bloggod mögött), még egy kellemes csalódás. Jó csapat vagytok !

Névtelen írta...

Macs !

Na jó. Keserűségem !
Akkor is a hölgyek a világ jobbik fele, kár hogy génmanipulációs baleset miatt, csak partizánfeminista lehetek.

Névtelen írta...

Nálad a pont, győztél. :) Végülis minden csak viszonyítási alap kérdése: lehet, hogy megbarátkozom az "édesem"-mel? :)
Feminizmus? Ugyan. A férfi és nő gondolkodásának, világának különbözősége gyönyörű és halálosan izgalmas, minek harcra pazarolni az időt?

Névtelen írta...

Nálad az összes pont. Harcolni háborúban kéne, ott is inkább megadnám magam, az első adandó alkalommal :)

Szélanyó írta...

Male vagyok vazze, ez csak egy név!:)

EMA: alapvetően mindig más működik jól, ki kell figyelni. Kerek időszakokat előnyben részesítem, pl 5 percesen 12,24,60 emákat nézek, 1percesen 30,60,120, napi szinten meg az egyébként emáknál is széles körben alkalmazott 10,20,50,200-akat. Biztos sokan csinálják 5,13,26-tal is, az MACD pl 12,26 emával működik. De azért ne tekintsünk dogmának konkrét számokat, szerintem nem arra valók. A gyorsabb ema gyakrabban ad jelet, de több téveset, a lassabb meg ritkábban, és jobbat, de késve. Ízlés dolga, ha meg rendszert alkotsz belőle, finomhangolós tesztelésé.

SATC: ha most megvárom a pullbacket, akkor megint meg akarom majd várni a kitörést is, és ugyanott vagyok, csak egy emelettel drágábban. Én a pullback alá stoppolok, tehát nem vehetek benne, mert nem tudom olyankor, hol lesz az alja. Meg eleve a kitörés miatt találtam meg a papírt. Napon belüli konszolidációban vettem, egész olcsón. Persze ha ezek után meghal a trend, akkor drága volt. Rengeteg helye van emelkedni, nem egy napra vettem. Meg azért is szeretek kitörést venni, mert jó esélyem van már első nap nyerőbe kerülni, míg a pullbackben még csúszhat velem sokáig lefele, ami kellemetlen érzés. Persze attól még működhet az is, csak más rendszer.

Szélanyó írta...

Ja, mi az hogy nőies a stílus?:) A piros miatt? Vagy csak simán kifinomult?:)

Névtelen írta...

Szélapó ! :)
Grat Neked is, szövegprofil alapján Te is érdekes ember lehetsz, dupla kávé :)
Teljesen igazat adok, a lényeg, hogy konzisztens legyen a rendszer. A pullback-kitörés rendszer kombinációja az optimális, trendkövető stratégiánál, de ezek aránya inkább idegi kérdés.
A gyorsuló trendszakaszban történő beszálló egyszerűen csökkenti a Risk/Reward arányt, de alapjában véve tényleg magánügy.

Névtelen írta...

Simán :)
Szinvak vagyok, de ez ügyben Senna majd eligazít,Amibrokiban is fél éve küzdök a háttérszínnel, a fehér az olyan snassz :)

Szélanyó írta...

A duplakávé nemtom miért, de megkívántam. Igaz, most korai lefekvés jön inkább, 2:30-kor. Érdekes ember vagyok, tény:)

A Risk/Reward-ot szerintem is csökkenti, ha kitörésben veszem, (bár szerintem te növelnit gondoltál) mert egyből rakhatom alá a stopot, míg pullbacknél még valahol az előző környékére kellene raknom. Nem bízom mozgóátlagokban meg fibókban, max tájékoztató adatként.

Névtelen írta...

Hát mert már egy szimplára már meghívtam a Csipetcsapatot (Anyó-Apó, Senna, Macs)
Ema is mozgóátlag, úgy tűnik mégis fontos :)
Trendvonalak meg mint a lassított gerelyhajítás, gyorsul egyre mredekebb, elég 3-at berajzolni és látod mi a különbség a beszállóban.

Istenuccse még idén próbálkozom Veletek, Bp-ekkel (coffee) :)

Szélanyó írta...

Ja tényleg, a Csipetcsapat-kávézás! Most már beugrott:)

EMA tudom, hogy MA, őt sem stopnak használom. Mivel folyton változik, nem is lenne egyszerű. És gyakran átszúródik a pullbackek végén. A trendvonal már jobb támasz, ha elég sok ponton érintkezik, meg az előző mélypont, ilyesmik. Ez így nem túl konkrét, nem programozható, de én leginkább az ár/forgalom dinamikáját figyelem közvetlenül, az indikátorok másodlagosak számomra.

Nyilván, ha olyan adatbázisom lenne, ahol sok papír sok intra adatát visszatesztelhetem, jobban ráállna a kezem az automatizálásra. Bestseller kolléga hatására le fogok ülni Amibroki-stratégiákat kísérletezgetni, ha lesz rá energiám meg időm. Egy jó backtest eredmény sok bizonytalanságot meg hiedelmet el tud oszlatni, ezért mindenképp érdekel a dolog. De egyelőre szemmel verem a chartot.:)

Névtelen írta...

Bestseller kolléga ? Nocsak. Vele már talákoztam, de helyből kiöntöttem a kávét, olyan ciki volt, ne tudd meg :)
A szemmelverés olyan voodoosnak hangzik.:)
Nem a backtest a probléma, hanem ami kell hozzá. Viszonylag hosszú adatbázis, min. 2-3 ezer adat + a magad leprogramozása. Ez utóbbi a nehezebb. Majd ha megunod a vízszintes vonalak húzogatását szólj, pár sor Amibrokiban és kész :)
A ferdék sajnos nagyon macerásak.

Névtelen írta...

Tessék, egyszer állok fel a gép elől korán, és akkor van élet... De hát nem tudtam zenét hallgatni, mert ma hosszú és hűséges szolgálat után a fejhallgatóm megvált tőlem. (Hogy hogyan, arról az oroszok jutnak eszembe, amikor valamelyik cári gyerek elvágott torkú holtteste felett méláztak, hogy "hát szegény epilepsziás volt, és PONT volt a kezében egy kés, amivel éppen oda kapott, öö, micsoda véletlen).
Ma veszek egy új fejhallgatót, és ígérem, csatlakozom, ha van mihez.

tboly,
Bestseller rendes volt, nem említette, hogy súlyt löktél a kávéval :)
"Harcolni háborúban kéne, ott is inkább megadnám magam, az első adandó alkalommal " Te, ha egyszer háború lesz, találkozzunk és álljunk egy bandába, oké? Hasonló a mentalitásunk.
Chartot szemmel verésről az jut eszembe, amit tegnap mondtam Macskanyónak kávé mellett, hogy magamon kívül nem tudok olyanról, aki ennyire puritán lenne a chartolásban, csak árfolyamgörbe és forgalom, nagy ritkán 5 percesre 12EMA, de ennyi. Szóval ha Anyó szemmel veri a chartot, akkor én meg tüzet rakok rá és táncolok körülötte :)

Szélanyó írta...

Igazán nem utállak titeket, de ha mind egyből megadjátok magatokat, akkor én úgy tudom a legjobb hozam/kockázatot elérni, ha én leszek az ellenség:)

Istentelen nagy adatbázis is megoldható, ha napi gyertyákon akarok játszani. Intrát csak néhány hónapra bírok szerezni, azt se a világ összes papírjából, meg hát a kezelésükhöz is részecskegyorsító kell minimum.

De a napos gyertya sem idegen tőlem mostanában, hogy kevés időm van nap közben figyelni. És a pullback-ekben kereskedés is ehhez passzol. Olyankor akár több napja van az embernek egy jó áron teljesülni. Csak ki kell találni egy jó stratégiát. Ez nem áll tőlem távol, de idő kell hozzá.

Ha elég jól kifejlesztem, napi 1 óra munkával lehetek életcsászár. Daytradelni már csak hobbiból fogok utána:)

Névtelen írta...

De ha te leszel az ellenség, akkor nem adjuk meg magunkat, mert te nálunk is kevésbé akarsz harcolni szerintem :)

Szélanyó írta...

Vesémbe látsz:)

Névtelen írta...

Egy, csak egy leány van talpon a vidéken? No szépen vagyunk... :)

Névtelen írta...

Talpon vagyok, Szélanyó meg tboly lustálkodik ma. Tboly tán egy calvadost élvez, Anyó meg elmerült valami ronda smallcapben, hogy legyen valami oka megvenni. :)

Vettem ma fejhallgatót. AKG lett végül, de nem volt könnyű, mert a második márka a Sennheiser volt, és megrohant az érzés, hogy van valami sorsszerű a neveknek ebben a hasonlóságában :))

Névtelen írta...

Nem csodálom, komoly dilemma lehetett. :) De remélhetőleg AKG is erős, egészséges példány, így nem éri könnyen utol az epilepszia, és más veszedelmes betegségek. :))

Névtelen írta...

Senna !
EKG a fejeden (van madzagja ?, a rádióssal sétizhetsz is :) ), pálca kezedben és vezényelsz a monitor előtt a chartnak, hogy fel-fel, a piros Marlboro meg csak hamvába hal :)

Névtelen írta...

tboly,
álmos-füstös Nighthawks-os éjszakákon költőnek készültél? Olyan ritmusa van ennek a legutóbbi írásodnak, komolyan, hogy lenyűgöző :)

Nem vezényelek én senkinek, helyette ha nagyon terhelő a helyzet, felhívom Szélanyót, hogy meséljen nekem akármiről, csak a chartot ne kelljen néznem (inkább az asztalt bámulom ilyenkor, direkt szép háttérképt tettem be). Aztán ha telt hangon jelezni kezd, mint deli magyar vitéz, tudom, hogy jók vagyunk :)

Fejhallgató. Madzagos megoldás született. A madzag legalább rímel arra, hogy NASDAQ :) ha már a Sennheiser nem jöhetett össze...
Az AKG mellett szólt az is, hogy az eladó, aki láthatóan értett hozzá, mondta, hogy nagyon strapabíró, és ezt érzékeltetve vagy kétszer körbetekerte maga körül a fejhallgató pántját. Mondtam, hogy nem teniszezni akarok vele, erre szó nélkül odavágta a pultra, és hozzátette: előforul, hogy az ember ideges. Hát itt döntöttem el, hogy ezt veszem meg :))

Névtelen írta...

"Mondtam, hogy nem teniszezni akarok vele, erre szó nélkül odavágta a pultra, és hozzátette: előforul, hogy az ember ideges. Hát itt döntöttem el, hogy ezt veszem meg :))"
Ez nagyon jó! :))

Névtelen írta...

Hát igen, utaltam már rá, hogy az előző darabbal is ez történt, hogy egyszercsak, öö...


...elrepült.
Hasznos, ha a következő már bírja a gyűrődést :)

Szélanyó írta...

Beröhögtem!:)
Madzag-NASDAQ, meg ez a teniszezős eladó. Jó kis performansz lehetett. De azért csak ne legyél ideges:)

Névtelen írta...

Kicsit megijedtem, hogy olyan fejem van, hogy látja rajtam az eladó, hogy ide strapabíró cucc kell, de aztán arra gondoltam, hogy az emberek szoktak idegesek lenni, és akkor valszeg még jobban idegesíti őket a fejhallgató meg a belőle kilógó NASDzag, vagy mazDAQ, vagy madzag vagy mi :)

Névtelen írta...

Senna !
A bukósisak ráfér még ? Az megfelelő AKG védelem is, fal-fej ütközet esetén :)

Névtelen írta...

tboly,
mégis minek képzelsz engem? Ilyet feltételezel rólam, hogy a falba verem a fejem?
Én kizárólag ütni vagy rúgni szoktam a falat. Az úgyis annyira fáj, hogy elmegy tőle a harci kedvem. Úriember így csinálja :)

Névtelen írta...

Érdekes, nálam is festeni kéne :)

Névtelen írta...

Muhahaha :))