2007-02-22

Végre egy akvizíció!

JUPM, ANO, BRKR, ONNN, ASIA, LMRA, QD
.

.

Jó nap volt, bár kicsit sajnálom a BRKR-kiszállást. Az a zárás előtti napi egy óra elég sűrű, ekkor keresem a jó beszállókat, 250 papírt nézek át kicsinyítve, 15-öt nagyítva, kockázat, hozam, válogatás. Közben a kiszállásokat a mechanikus histogram-rendszer produkálja, de mivel zárás előtt csinálom, a záróárat csak feltételezni tudom. Egy dolog menti meg ezt a rendszert: ha nyereséges.
.
JUPM egyébként nagy szerencse, hogy még megvolt, majdnem eladtam tegnap. Nem volt épp "momentumban" már egy ideje. Sok példát kell még begyűjtenem, hogy megállapíthassam, melyik kiszállás életképesebb: az eredeti EMA-alá-zárós vagy az új histogram-csúcsos. Vagy valami kombinációja a kettőnek. Esetleg valami célárral kombinált megoldás, azaz ha egy momentum közeledik a céláramhoz, beindítom a szűk histogramos módszert, addig meg trend. Minden azon múlik, melyik rendszernek lesz legjobb a backtesting statisztikája. És csak azokat a pozikat fogom tesztelni back, amiket valóban megjátszottam, másban nem hiszek.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hagyok néhány másodperc pofázást, hgoy a kép utolérje a ha...
:)

Azért azt ugye nézted, hogy ONNN már háromszor kidobott volna az MACD-módszer alapján? Réges-rég, egy messzi-messzi galaxisban!

Szélanyó írta...

-Már megbeszéltük, hogy az ONNN-t eleve trendre vettem, nem momentumra. Nem biztos, hogy ezalatt a két hónap alatt 5 másik momentummal nem jött volna össze ugyanez a nyereség. A trendelő pozik közül mindig az a legszerencsésebb, aki sokáig megmarad, és ezért úgy tűnik, minden trendelő pozi marha nagy nyerő. Pedig ahogy a momentumosok se mindig azok, ezek se.
-A kép megint nem érte utol a ha...

Névtelen írta...

Mennyi, két hónap alatt lett 30% a papíron? Ezalatt mennyit hoztak a momentumosok? Nem annyit, ma skubiztam, ahogy összeszámoltad!
Oké, ez demagóg duma. Arra próbálok rámutatni, hogy van egy olyan érzésem, hogy csak egy irányból nézted meg az EMA-ról MACD-ra való áttérés hatását. Azt tanulmányoztad, hogy amikor kiléptél, akkor előtte hogyan hatott volna a hisztogram, azt viszont nem, hogy korábban hányszor csapott volna ki. Egyszerűen nem vagyok hajlandó elhinni, hogy egy normális, nagy mozgást ki lehet bírni folyamatosan növekvő hisztogram mellett. És még ha nem is ez a cél, ebből jön a nagy mani... :)

Na persze ezt pont én mondom, akinek mindig a lehető legegyenletesebb gyarapodás az egyik fő célja... Neked viszont a pénzgyártás ilyen megkötés nélkül, csak a kis drawdown a fontos, és szerintem valahogy meg kéne oldanod, hogy a nagy mozgásokat, mint amilyen LTS, PRM, végig tudd ülni, mert ezek nem korrigáltak nagyokat, osztán mégis kidobtak.

Szélanyó írta...

Azt úgyse hiszem el, hogy nem adnád fel az egyenletes gyarapodás elvét egy parabolikusan emelkedő gyarapodásért:)

A trend/momentum versenyt múlt héten 8:1:1 arányban nyerte a momentum, kiváncsi vagyok mi lesz, ha most hétvégén kielemzem megint amit lehet. Persze csak az mérvadó, ami már mindkét módszerrel kidobott volna, tehát régi pozik előnyben. Ezért megy lassan az összehasonlítás.

Mellesleg, ha ONNN-t rendesen trendre vettem volna, nem is vehettem volna meg, olyan mélyen kellett volna stoppolni. Gyors mozgást akartam akkor is. Nem lett gyors, de be se szakadt, ezért hagytam futni. Szerencsém volt a jelentéskor is, mint ma a JUPM-mel.

Simán lehet hogy igazad van, nekem kényelmesebb lenne, mert megint hetente 1x kéne portfoliót módosítani, ami napi gyertyán ésszerűbb is, mint naponta ugrálni. De majd a statisztika eldönti. Mindenesetre tapasztalattal így jobban gazdagszom, mintha csak ülnék a papírokban és drukkolnék:)

Névtelen írta...

Amúgy az előzőt úgy írtam, hogy még nem vettem észre, hogy a videó mellé szöveg is van, amiben éppen azokat mondtad, amiket én is forszíroztam, hogy alaposan össze akarod hasonlítani a módszereket. Amit, mint látom, meg is tettél ma, úgyhogy bocs, most nem érek rá, mert mennem kell, hogy elolvassam azt. :)