2007-03-03

2 h 5 sec

A Nasdaq (meg a többiek) ma esti szakadása közelről. Találtam megfelelően likvid timeframet az IB-n, 5sec line-chart. 2 óra fér egy képernyőre belőle. Van még 15 percnyi 1sec-enként, de az már túlzás lenne azért. Mindennek van határa. Alapvetően két választásom van, vagy kivárom az ehhez hasonló (ritka) kitöréseket, vagy a kis mozgásokra megyek rá valami stochastic-szerű cuccal, meg egy trendindikátorral kisegítve. Kell mellé kisablakba BookTrader, amivel 1 nyomás egy megbízás, nem kell pöcsölni. Valamiért nagyon tetszik ez. Talán mert már látom azokat az idegesítő kis oda-vissza mozgásokat szabad szemmel, amiket csak gyaníthattam eddig. Tick-chart az IB-n nincs, az Amibroker meg nem tud 1 percnél rövidebb timeframe-et (azokat már tick-ben méri), úgyhogy ezt a fagyós IB-vel kell gyakorolnom. Ha nagyon megy, szerzek rendes adatszolgáltatót. Nagyon megy = van stratégia + demóban tartósan nyerő vagyok. Erre még várni kell. Bár ezt a háromszöget végigshortoltam például a letöréssel együtt, ezért is kedves számomra.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Az előző tesztjeid adták az ötletet és újra elővettem az MACD-t, bár nem a histot használom belőle és elég jó momentum jelző valóban. Így jártam most a line charttal (sose használtam, de ultrarövid bontásokra nagyon alkalmas vizuális eszköz. Thx a gondolat ébresztésekért :)
Lehet gyakorolni a short technikákat, nem teljesen működik ugyanúgy, mint a long, de az alapok ugyanazok.

Névtelen írta...

Jó ötlet! Lehet, hogy én is kipróbálom :)

Névtelen írta...

Már megint anonim. Pedig most nem is vagyok álmos :)