2007-03-05

Teszt-teszt elleni küzdelem

exit: DSTI, SNCI
hold: FUEL
.
Igen, végre tönkrement a két túlélő is, ki lehetett dobni őket szabályosan. Azért a zárórát már nem vártam meg, mert tudtam hogy rossz helyen fognak zárni, és még tovább is estek, úgyhogy jól tettem. FUEL még mindig meg se moccan, ennek mindegy, mi van a piaccal vagy az olajjal. Egyszer majd elindul, én ugyan nem bántom addig.
.
Hanem itt vannak ezek a hatik. Nézegettem őket sokat, és körvonalazódik, hogy mit akarok tőlük.
.
1. Amibrokival 1 perces gyertyákon setupokat keresek potenciális kitörésekhez. A szokásos TA ránézéses módszerrel. Lapozgatom a hatikat, valamelyik csak csinál valamit idővel. Megtalálom.
.
2. Ráközelítek IB-n 5sec-es line-charttal, és várom a kitörést. Kéne tick-chart, mert a line-chart csak záróárakkal operál, az meg 5 sec esetén nem érdekes. BookTradert élesítem a gyors megbízásokhoz.
.
3. Megnézem, hogy egy momentumon belül mekkorákat szokott visszakorrigálni a lendület törése nélkül. Esetleg mindenféléket korrigál, de rendszeresen magasabb magas, magasabb mély vagy fordítva felállással, és akkor lehet szépen stopot tologatni. YM (DowJones) szokott ilyet leginkább, nagy a felbontása a néhány tickes ugrásokhoz, inkább így lehet lekövetni. Nasdaq meg néhány ticket korrigál, aztán továbbmegy, trailing stop-szerűen lehet követni. S&P500 túl durva, rossz a felbontása ehhez, bár kevesebb a kamu kitörés-letörés is.
.
4. Kitörésben megveszem, és a jellemző néhány tick-kel, vagy néha előző mély-magas körül stop, lekövetem szépen. Pár perc múlva vége is általában, azaz ebből csak skalpolásra telik, nagy trendeket nem viszek végig (nem várom meg a korrekciókat) viszont a kisebb kitörésekből is el tudok hozni jó eséllyel, és ez utóbbiból van több. Valamint az eseti kockázatot is így tudom minimálisan tartani.
.
5. Az árutőzsdén marha jó trendek vannak, de nem olyan szűken mozognak, hogy ki tudjam ülni a korrekciókat. Nem elég likvidek hozzá. Minden papír piaca máskor zár, és máskor van aktív időszaka, amikor a legjobb momentumok vannak, de a legaktívabb az USA-nyitó környéke. Marha sok papír van még így is, de a legszebb setupot akarom megtalálni. Kedvencem még mindig a szép konszolidáció egy erős trendben. Oldalazósat nem akarok, amíg van más is, nem is tudok alacsony risk/rewarddal.
.
Ami 1 percen ronda, az 5 sec-en még rondább lesz, valszleg lukas az ajánlati könyv is, nagyokat ugrál, nem tudom kis kockázattal (néhány tick) megjátszani. Pedig ez a lényeg. Alacsonyan tartani a kockázatot. A múltkori listáról ezért kiestek: AUD, CAD, QG (gáz), MDY(S&P400 midcap index). YG(mini-arany) is ki fog esni idővel, mert hiába harmadakkora mint ZG, ha 2x akkora a spread, és ronda a képe, valamint nem is teljesen együtt mozog a naggyal, nem arbitrálják valami hatékonyan. Azért nem ejtem, mert mégiscsak izgi, hogy ilyen olcsón lehet hatizni elvileg. Aztán majd ha magabiztosabb leszek, nem fog ez érdekelni, hadd szóljon a nagy.
.
Első nap 13x léptem piacra (csak demó!), elég sok, túl sok, főleg, hogy pont a piac nyitás időszakát kihagytam. Legjobb éjjel a jen durva bikája volt, legrosszabb meg a búza, amit nem nyomtam ki mikor kellett volna, mert nem határoztam el időben, hogy hol kelljen. Túl kockázatos volt, ez megzavart. Ezért kell többek között alacsonyan tartani a kockázatot, nem azért, mert elfogy a pénz. Na mindegy, ez baki volt, de úgy számoltam mintha ugyanabban a rendszerben csináltam volna, mint a többit. Addig kell gyakorolni, míg nem hibázok sose. Valós kockázat nélkül kicsit könnyelműbb az ember, ez nehezíti a dolgot.
.
Pozinként kb 50 usd volt a kockázat és többször annyi a cél (nem foglalkoztam céllal sokat). Így átlagosan +20 usd körül zártam, +256 usd összesen. Ez a befektetett kb 1500 usd letétre vetítve elég magas ugye, de nem erre kell ilyenkor számolni, hanem a teljes tőkére, mert hát 1500 usd tőkével nem kezdenék hatizni. 15000-rel meg nem nyitnék 10 kontit, a kockázat maximalizálás miatt ugye. Kell a passzív tőke tartaléknak, biztonságérzetnek, akárminek. Ha lenne energiám, még be is fektethetném részvényekbe. Persze majd ha normális piac lesz. Na elég belőlem, mindjárt csinálok egy videjós összefoglalót a lényegről.
.

.
Megcsináltam. Tanulság röviden: kevesebb, de egyértelműbb kitörést kell megvenni, mert sok a miszmaszolás, még ha az eredőjük jó pozitív is. A napokban volatilissé vált piac valószínűleg segíti a munkámat, később nehezebb dolgom lehet, ha minden hülyeségbe beszállok. De azért alapvetően király vagyok, pláne ahhoz képest, hogy az első tesztnap volt.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

A kétfejű fej-váll sima duplacsúcs!
Amikor pontról beszélsz, az tick mindig, ugye?
Dzsudvás hely, bucifej... honnan jönnek neked ezek a kifejezések? :)

Egyelőre ígéretes ez a dolog, de jó sokáig kéne tesztelni. És úgy vettem észre, hogy a momentum a legfontosabb, a szinttörések kevésbé hatásosak (utóbbit már korábban is tapasztaltam). Ilyenkor a szűk pihenők (ez jó név lesz a nagyon rövid megállóknak, ugye?) utáni folyatás jól trédelhető, stop közel. Meg kéne ismerni a mozgási mintákat. Ehhez napi néhány órában kéne szórakozni a dologgal intenzíven egy darabig. Engem is érdekel, de egyelőre nem tudom magam rávenni :)

Ja és a legfontosabb, hogy nehogy egyszer is be merd játszani élesben ezt a búzás baromságot, mert lelőlek!

Szélanyó írta...

Persze hogy duplacsúcs, zseniember:) Én is azzal kezdtem a mondókámat, de akkor is van még két válla is, amitől ő lesz a kétfejű sárkány mostantól és kész! Ugyanúgy működik, csak kicsit később:)

"Szűk pihenő" 4 szótag, sok. Majd kialakul:)

Névtelen írta...

Csak pihenő! Vagy legyen pihi :)