2007-03-20

Józan legyünk már!

Na kitették végre a tegnapi GBP-JPY-t is. A vicces klipeket kiiktattam, ne higítsuk a tudományt. Az új videó esküszöm rövidebb a tegnapiaknál, amikért kemény kritikával illetett 1 fős tesztközönségem. A tegnapi tesco gazdaságos borospohár-teszt sikeresnek bizonyult, de ma már igyekszem józanul és tömören fogalmazni. A cél, hogy én brutálisan meggazdagodjak. A közönség szórakozása csak ezután jön, ezt tartsuk szem előtt :). Az anyag majd valódi pénzzel még ennél is izgalmasabb lesz ám!
.

.
Ideje kezelni a mentális parát, azaz a néhány másodperc alatt elveszthető 100 usd-t kontraktusonként, ami a Russell 2000-t jellemzi, meg a devizákat. Sőt, csak két igazi kivétel van, a GBP és a YM. Ezeknek a legjobb a felbontása és az egy tick-re jutó értéke (legalacsonyabb). A font 1/20000 része 1 tick, értéke csak 6,25 usd, spread 1-2 tick, tehát likvid mint szélanyó. Az euró 1/13000-rel lenne az ezüstéremes, ha nem lenne közben 12,5 usd 1 tick. Emiatt nem lehet elég szűken stoppolni ultrarövid távra. A jen 1/8500 körül elég durva felbontású, 12,5 usd-s tickekkel, ez nagypálya, de azon belül is talán a legjobb a hatalmas volatilitás miatt. Olajat felejtsük el, nem mozog elég szépen, és nagyon durva a felbontása. Az arany a jenhez hasonlóan szépen mozog, volatilis, de kockázatos, 1/6600 egy tick, és 10 usd-t ér. Az indexek közül a Dow (YM) kimagaslóan finom felbontású, 1/12000 egy tick, és csak 5 usd. Egyértelműen ezen kell kezdenem az éles játékot. Ezt mikor levezettem és lenyeltem a békát (kis kockázat kisebb hasznot is jelent), erre kezdtem koncentrálni az erőimet. Legközelebbi rokona a S&P500 (ES), mert ugye mindkettő bigcap, csak előbbi 30 papíros portfólió, utóbbi 500. Az ES szörnyen durva felbontású, de a trend állapota miatt szoktam lesni. Betettem mindkettőhöz az eredeti indexet is, ami szintén segít eldönteni az irányt, vagy hogy egy kitörés/letörés/új mély/új csúcs mennyire igazi, mennyire általános. NQ és ER2 valahol a kettő között van játszhatóságban. ER2 a legkeményebb pálya, a legkockázatosabb, YM a leglazább. Asszem.
.
Közben a videón még félbehagyott pozit is lezártam a piaczárás előtt, napi csúcs környékén, úgyhogy ez csodálatos nap volt, csupa nagy trendet hoztam el. Hazugságokkal +600 usd/konti körül, de őszintén is megvolt 3-400. Azt hiszem, gyakran fogok eltérni az ideálistól, amíg kőkemény szabályaim/szokásaim nem lesznek, ezért számon kell tartani mindkét eredményt. Mit értem el, és utólag okoskodva mi lett volna az ideális. Előbbi azért fontos, hogy idővel piacra merjek lépni valódi pénzzel, utóbbi meg azért, hogy tanuljak minden húzásomból, és ne a rossz rögzüljön az agyamban.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

A hazudozással mindig halálra ijesztel (hogy lehet egy pozit "hagyni még egy kicsit", ha a tűzzel játszol?), de különben érdekes!

Szélanyó írta...

Úgy, hogy még nem tudom elég gyorsan megválasztani a "normális korrekció" mértékét, és nem tolom tovább a stopot elég hamar. Vagy túl hamar tolom. Ezt kell gyakorolni, míg utólag ugyanott nem zárok mint közben.