2007-03-07

Heikin-Ashi

---> Investopedia

.
Ezzel szórakoztam ma. A candlestickből fejlesztették, a lényege kb, hogy az előző gyertya átlagára lesz az open, a saját átlagára meg a close. A hagyományos gyertya-charthoz képest simított ábrát mutatnak, de azért nem olyan lomhák, mint a mozgóátlag. Arra találták ki, hogy jobban benn tartsa az embert a trendben, eszerint kell vizsgálni.
.
Ha 1-2 percesen Amibrokerben találok setupot, a mégis sikeresen életre keltett IBcharts segítségével megkeresem, hogy ezzel a bigyóval (továbbiakban HKAH vagy ashi) beszálljak a kitörésnél, de főleg kiszálljak vagy fordítsak, ha ellenkező színű, komoly méretű gyertyát rajzol és eltöri a trendvonalam, vagy az előző gyertya fölé tud menni. Hosszú mondat, de egyszerű szabály.
.
Kis bénázás után mit műveltem a GBP-vel az előbb! Lefekvés előtt még pár órácskát néztem a japán piacnyitás JPY-re gyakorolt hatását, és közben felfigyeltem egy baromi szűk és hosszú GBP slimjimre, amit egy szakadás előzött meg. Az első valamire való piros gyertyánál megshortoltam, aztán jött sajnos egy valamire való zöld is, ekkor megfordítottam a pozit, hogy jó nekem longra is. Ez is behalt, megint fordítottam, idővel igazam lesz. És igazam lett, idővel valóban igazam lett. 55 ticket hoztam el a fontból, miután 13-at otthagytam a fordítgatás közben. A három együtt egy kontival +246 usd. Ha előtte nem ugrom rá a kis izékre, a nagy izé önmagában +338 usd, dehát ez ugye csak érdekes adat. A jelenség nem túl gyakori, nem fogok minden nap ilyet látni, de akkor is örvendetes. A legjobban az tetszik, hogy pont az ashi miatt a kiszálló tökkkéletesre sikerült. 1 perces gyertyákon törhettem volna a fejemet, hogy meddig hagyjam visszaszaladni. Azért pont 15sec felbontást választottam, mert az előző hasonló momentumokat ez hozta volna el legjobban, a legfinomabb felbontás, amibe még nem akadtak volna bele a kis rezgések.
.
Az IBcharts titka az, hogy azelőtt kell megnyitni, hogy az Amibrokit ráengednénk a TWS-re. Különben összeakadnak. Amúgy magától is meghülyült elébb az IBcharts, amit csak úgy sikerült elhárítani (szétfagyasztotta a cpu-t és lefagyott hosszú percekre a gép tőle), hogy mindent megnyomtam, újra beállítottam, és amilyen érthetetlenül elkezdte, úgy is hagyta abba. Most megy. Még így is ezerszer jobb, mint a TWS chartja, főleg ha az ember ugyanazon a néhány tickeren dolgozik, és nem kell három helyre folyton beütögetni a neveket.
.
A CHF-et is leszedtem a listáról, amellett hogy nem túl likvid, nem is túl izgalmas. Maradt devizából az EUR, JPY, GBP. Elég is ennyi. Árutőzsdések is lemorzsolódnak talán idővel (aranyat kivéve), ha nem találok rajtuk fogást.
.
Miközben ezt összehordtam, GBP még 3 ilyen gyönyörű szakaszt csinált oda-vissza, egy jó kis szimmetrikus háromszöget. Le a kalappal.

27 megjegyzés:

Névtelen írta...

Anyó bácsi,
hogy te miket nem találsz! Köszi, már megint tanultam valamit. Ez a gyertyatípus első ránézésre tetszik, tartok vele egy ismerkedési estet a közeljövőben.

Névtelen írta...

Azt nem értem, hogy ha arról szól, hogy a gyertyát a saját átlagán zárja, és a következőt az előző átlagán nyitja, akkor a gyertya zárása mindig ugyanott kéne hogy legyen, mint a következő nyitása, de közben egyáltalán nincs így, nu sto?

Szélanyó írta...

Azért csak úgy írtam, hogy "kb" ez a lényege. Az átlagot többféleképpen számolja, nézd meg az investopediás linket, amit az elejére direkt kitettem:) A high és a low is számol az előző gyertyával, de nem magoltam be a képletet, le van írva jól.

Szélanyó írta...

Én most találkoztam ezzel először az ibcharts indikátorai között, úgyhogy nem valami népszerű. Talán pont ez benne a jó:)

Névtelen írta...

Anyó,
SC ezt nem tudja, ugye? Én nem láttam nyomát.

Névtelen írta...

Érdekes, nem hallottam még róla csak az Ichimoku meg Kagi chartról :)
A linken közöltből sem világos a High és Low számítása, ha érti valaki szóljon.

Szélanyó írta...

SC-n nem láttam, de ha ibc. ennyire hanyagul bánik az adataimmal, ott se sokáig fogok bármit is látni... néha összekeveri a timeframe-eket ha túl sok adatot akarsz letölteni az IB-től.

xHigh = Max(High, xOpen, xClose)
o Highest value in the set

xOpen az előző gyertya középára volt, xClose meg a mostani gyertya átlagára (átlag<>közép). Tehát a high általában a high-t jelenti, de ha az előző gyertya közepe magasabb volt, akkor azt jelzi, ha meg a mostaninak magasabb az átlaga, akkor azt. Ez utóbbi hülyeség, valaminek az átlaga nem lehet magasabb a legmagasabb pontjánál, szóval ez valami elgépelés lehet, és esetleg a previous close-t akarták írni.

Szélanyó írta...

Na kifigyeltem, valóban a previous xClose, nem a jelenlegi xClose kell a képletbe. Ez azt jelenti, hogy egy uptrendben az aktuális gyertya alja általában az előző gyertya testének a teteje.

A dolog nem is annyira mozgóátlaghoz, mint inkább valami band-hez hasonlít, volatilis időkben megvastagítja a vonulás útját (ezzel akadályozza hogy kidobódj kis rezgésektől), oldalazásban meg ugyanolyan ronda mint a többi chart, váltakozik a színe, viszont legalább beszűkül. Talán kitörés detektálására is jó, de vigyázni kell vele, mert az aktuális gyertya záróára nem egyenlő az aktuális piaci árral, mint a normál chartokon.

A kihívás itt is az, hogy megtaláld azt a TF-et, amin a legnagyobb részét el tudod hozni a trendnek, momentumnak.

Névtelen írta...

xOpen-re is ez érvényes, hogy az előző ? Meg az elején az xHigh ? Szóval nem egyértelmű ez a jelölések indexálás alapján. Na majd keresgélek még a neten,aztán leprogizom :)

Névtelen írta...

xOpen-re is ez érvényes, hogy az előző ? Meg az elején az xHigh ? Szóval nem egyértelmű ez a jelölések indexálás alapján. Na majd keresgélek még a neten,aztán leprogizom :)

Névtelen írta...

Bocsi nem tom hogy sikerült dupláznom.

Névtelen írta...

Na kilogikáztam :) xelőjelű az a Heikin gyertya data, az előjel nélküli pedig az igazi/eredeti gyertyáé, így már összeállt a kép

Szélanyó írta...

az xOpenre úgy is írták, hogy előző!

xOpen = [xOpen(Previous Bar) + Close(Previous Bar)]/2
o Midpoint of the previous bar

persze ha az xOpen felhasználja az előző xOpent, akkor az elsőt nehéz kitalálni:) Gondolom az első simán Open-nel indul.

xClose a jelenlegi gyertya 4 értékének átlaga, ezt már máshol is láttam alkalmazni sima Close helyett, mint ami jobban kifejezi az adott időszakra jellemző árat.

xHigh, xLow = az aktuális High, Low, vagy az előző gyertya testének túlsó fele:). Ettől szép a chart, hogy az adott gyertya mindig átfedésben van az előző testével.

Persze emiatt van a késése is, úgyhogy csodák továbbra sincsenek a piacon:)

Névtelen írta...

Jelentem, SC még nem tudja, de tervezik. Ami rajtunk per ma nem sokat segít... :) De legalább secperc alatt válaszolnak a kedves felhasználó nyavalyáira, és már ez is üdítő a magyar szabványhoz szokott léleknek. Addendum a DT-fórumos beszélgetéshez "miért is kívánkozik el a fél ország itthonról" témakörben.

Névtelen írta...

A legegyszerűbb az lenne, ha hagyná mindenki a francba a Heineken Asóka gyertyákat, és helyette maradna a jó öreg OHLC candle-nél :)
Ezt most vehetitek nihilista-minimalist-materialisztikus megszólalásnak, de még egyszerűbb, ha észre se veszitek :)

Szélanyó írta...

A Heineken Asóka jó kis név, de az ötleted destruktív sajnos. Tboly csinál egy AFL-t, mert ügyes és szorgalmas, és végre tudunk vele tesztelni sokat.:)

Névtelen írta...

Végülis nekem nem kell dolgozni vele, úgyhogy csak nyugodtan :)

Névtelen írta...

Tbolynak beletört a bicskája az Afl-be, kicsit bonyibb, mint gondoltam :)

Senna !

Egy kicsit nyitottabban az újdonságok iránt, lehet megtalálta Anyóbá a holly grailt :)

Szélanyó írta...

Pikkpak megcsinálta és elküldte nekem, valamint felhatalmazott, hogy közkinccsé tegyem. Szó szerint:

HaClose = (O+H+L+C)/4;
HaOpen = AMA( Ref( HaClose, -1 ), 0.5 );
HaHigh = Max( H, Max( HaClose, HaOpen ) );
HaLow = Min( L, Min( HaClose, HaOpen ) );
Plot( MA( Close, 5 ), "MAC", colorBlue );
Plot( MA( Close, 13 ), "MAC", colorRed );
PlotOHLC( HaOpen, HaHigh, HaLow, HaClose, "Heikin Ashi Modified "
+ Name(), colorBlack, styleCandle);
Buy=HaClose > HaOpen;// AND Ref (HaClose > HaOpen ,-1);
Sell = HaClose < HaOpen;// AND Ref (HaClose < HaOpen ,-1);
Filter=Buy OR Sell;
Buy=ExRem(Buy,Sell);
Sell=ExRem(Sell,Buy);
PlotShapes( shapeUpArrow * Buy, colorGreen );
PlotShapes( shapeDownArrow* Sell, colorRed );
AddColumn(Buy,"Buy");
AddColumn(Sell,"sell");2-ilo
172.24.252.159 fmsms-ilo

172.24.252.161 fmdb-ilo #telnet

172.24.252.176 fmcell6-ilo #telnet


Én kicsit lecsupaszítottam, mozgóátlagok és buy sell signalok nélkül így néz ki:

_SECTION_BEGIN("heikin ashi");
HaClose = (O+H+L+C)/4;
HaOpen = AMA( Ref( HaClose, -1 ), 0.5 );
HaHigh = Max( H, Max( HaClose, HaOpen ) );
HaLow = Min( L, Min( HaClose, HaOpen ) );
PlotOHLC( HaOpen, HaHigh, HaLow, HaClose, "Heikin Ashi Modified " + Name(), colorWhite, styleCandle);

_SECTION_END();

Névtelen írta...

Nyitott vagyok, ha nem nekem kell vele melózni:) most ez nem érdekel, akkor minek dolgozzam rajta?

Névtelen írta...

De persze nagyon kösz, hogy megcsináltátok!

Szélanyó írta...

megnéztem máshol is, és mégis ugyanazt a képletet használják és máshogy néznek ki a gyertyák is, mint az ibcharts-nál. na mindegy.

Névtelen írta...

Najó, hozzátenném nem enyém a tervezési érdem, én csak megkerestem a neten és átküldtem... :) viszont örülök hogy tudtam segíteni és remélem ez mihamarabb Szélanyó eredményein is látszani fog... nem napi 200+ hanem 400+ $ lessz a profit.... :)

Szélanyó írta...

Köszi, de egyelőre semmi stratégia, szóval napi 200 sincs. Egy kontival az elég is lenne bőven asszem:)

Névtelen írta...

Pikk-pak !
Köszi. Kerestem én is (alapvetően lusta vagyok), de nem találtam, ügyi vagy :) Jó nicknév :)

Senna !

Csak szólj mi érdekel és add ki a melót - majd jól lenyúlom a zseni ötleteidet közben:)- , megcsinálom :)

Bácsi !

Jó meztelenre vetkőztetted, a fele láthatatlan lett a White beállítás miatt, csak a shortot láttam, biztos nem véletlen :)

Szélanyó írta...

Bocsesz, én fekete háttérrel nyomom, azért fehér... White helyett praktikusan Black behelyettesítendő, akinél hasonló probléma merült fel:)

Névtelen írta...

tboly,
természetesen :)