2007-03-15

Ha mégegyszer azt üzeni

A tegnapi angol hírek nem nagyon rengették meg a fontot, némi ideges rángás után kis bukóval zártam volna. Az usa-hírek később még idegességet se gerjesztettek, ott be se szálltam volna. Vagy az is lehet, hogy még mindig rosszul számoják át az időzónát a hírekben, és nem is akkor voltak. Ma viszont 13:30-kor volt itt mindenféle usa-hír egyszerre, amit az EUR chartjával érdemes lekövetni, mint leglikvidebb devizahatival. Vagy az indexekkel, az se lett volna rossz, jól beestek a hírekre. De nézzük az EUR-t, ami először beszakadt (itt még nem volt forgalom, de tegyük fel, ezt nem vettem volna észre) aztán erősen emelkedett sokat, ennek a kontráját is megjátszottam volna simán, a rekontrába viszont beletört volna a bicskám, és leálltam volna.
.
A jelenséget könnyen modellezhetjük az alábbi módon: üljünk sokáig mozdulatlanul egy kád vízben. A víz sima, áll. 13:30-kor lökjünk a kádba egy zsák mosóport, amit előre a kád szélére készítettünk, hogy a lökés mozdulata ne zavarja meg a vizet. Mikor beér a zsák, minden irányba elkezdünk hullámozni, de pár perc múlva megint nyugalom lesz, és lemérhető a zsák vízbemártott térfogata a vízszint növekedésével.
.
Ezt kétféle módon is letrédelhetjük: vagy előre tudjuk a zsák tartalmát, vagy a víz reakcióit gyorsan lekövetjük. Én utóbbit szeretem, ha néha nem is jön be. Mivel a devizát roppant sokan játsszák világszerte, ráadásul mindenféle timeframen, de a nagy hírekre is sokan figyelnek, a reakcióikban sok a birkanyáj-szerű, amin lehet nyerészkedni. Magyarul a momentumok kitartóbbak mint mondjuk egy piacindexen, ahol nem csak az index kereskedői, hanem az egyes részvények kereskedői is meghatározzák az irányt, tehát a nyáj sokkal megosztottabb. Persze ez is csak egy modell, vagy egy ködös duma.
.
Tény, hogy 13:30-kor nem figyeltem éppen, kiment a fejemből, hogy hír lesz, már a 14:00-s svájci kamatbejelentésre készültem. Tehát aludtam. Ezért az első történet csak elmélet.
.
A svájci kamatbejelentésre a reakció ugyanúgy indult, mint korábban az EUR-on az usa híreké: kis letörés forgalom nélkül, majd erős vevők hada. Be is szálltam demóban, de 3 tick nyerő után exit, mert hát abbamaradt a momentum. Utána gyönyörűen trendelt felfele, 20 tick-et is foghattam volna rajta, de nem erre számítottam, hanem az előző kádas modellre. Az idióta rángatódzásra. Nem kockáztatok egyelőre ekkora korrekciókat, ami egy trenddel jár. Amúgy az előző modellel szemben itt a mosóporos zsák helyett egy mosóporos hajót dobtunk a vízbe, aminek léket kapott az alja. Tehát csak kicsit rengeti meg a vizet, mert nem süllyed el, viszont alul kifolyik a mosópor, ezért szép lassan mégis megnő a vízszint.
.
De ez már nagyon elvont modell. Inkább mondjuk azt, hogy most a piac már tudja az új svájci kamatot, nyugodtan trendelhet, eddig idegesítette a bizonytalanság, még ha azt kapták is, amire állítólag számítottak, 2,25%-ot.

Nincsenek megjegyzések: